- توضیحات :
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: کارشناسی ارشد
- بازدید: 31321
رشته علوم تشریحی قدیمی ترین شاخه علوم پایه پزشکی است بطوریکه سایر شاخههای علوم پایه پزشکی از آن به تدریج نشأت گرفته است و در دو ده اخیر با ظهور علم آموزش پزشکی این رشته دچار تحول چشمگیری شده است. بطوریکه از یک طرف شاخه کالبد شناسی این رشته بنابر اصول آموزش پزشکی ( Medical Education ) از صورت تشریحی محض خارج و بصورت کاربردی و بالینی و عملی ( Functional ) تغییر یافته است و از طرف دیگر دروس بیولوژی سلولی و تکنیکهایی از قبیل الکترون میکروسکوپی، کشت سلولی، مورفومتری و هیستوشیمی به این علم اضافه شد و پهنه این علم را گسترش داده است. فارغالتحصیلان رشته علوم تشریحی براساس نظام ارزشهای اسلامی حاکم بر جامعه، بایستی از راه پژوهشهای بنیادی، کاربردی کیفی و تقویت مطالعات نظری با رویکردی جامع و ایجاد تفکر آموزش مداوم و تعامل با سایر شاخههای دانش در تحقق این رویکرد بکوشند.
رسالت رشته عبارت است از تربیت دانش آموختگانی که بتوانند پس از آشنایی با روشها و فنون تدریس و تحقیق در رشته علوم تشریحی، با توانایی درک ویژگیهای ساختمانی بدن انسان از نظر ماکروسکوپی، میکروسکوپی و تکامل، توانایی استفاده از روشهای میکروآناتومی در تدریس و تحقیق را داشته باشند و با تلاش در جهت ایجاد انگیزه دانشجویان علوم پزشکی برای ارتقاء سطح سلامت جامعه بکوشند. همچنین باتوجه به مدرنترین روشهای آموزشی در تربیت فراگیران جهت شکوفایی استعدادها و توانائیهایشان برای تشخیص و درمان بیماریها گام بردارند. کارشناسان ارشد رشته علوم تشریحی گروهی از افراد مجرب در ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در مراکز آموزشی تحقیقاتی بوده و مأموریتهای فوق در تربیت آنان مدنظر قرار گرفته است.
%50 طبق سرفصل های اعلام شده 99/11/24
%50 دوم طبق سرفصل های اعلام شده 1400/01/28
جامع اول 1400/03/22
جامع دوم 1400/04/05
جامع سوم 1400/04/12
مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت میباشند) با شیوهای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .
درس |
مولف |
قیمت (تومان) |
---|---|---|
تشریح عمومی |
الهه برفی ( ارشد تربیت مدرس ) رعنا صدفی ( ارشد تربیت مدرس ) |
130,000 |
زیست شناسی سلولی |
دکتر علی بزرگمهر ( رتبه 1 کارشناسی ارشد و رتبه 1 دکتری ) |
140,000 |
جنین شناسی |
عادله نقش بندیه ( ارشد تربیت مدرس ) |
110,000 |
زبان عمومی |
دپارتمان زبان |
120,000 |
جمع کل |
|
500,000 |
درس |
استاد |
رزومه استاد |
ساعت تدریس |
شهریه (تومان) |
---|---|---|---|---|
تشریح عمومی |
دکتر مرضیه درویش |
رتبه 1دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس |
50 |
400000 |
زیست شناسی سلولی مولکولی |
استاد خانی |
مدرس برتر کشوری زیست سلولی و مولکولی |
60 |
480000 |
زبان عمومی |
دپارتمان زبان |
رتبه 8 دکتری، دکتری دانشگاه تهران |
45 |
315000 |
شهریه کل دروس 1195000 تومان
جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.
021 -88990039
دکتر رضایی
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)
موقعيتهاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسی ارشد علوم تشریح را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:
1. دانشجویانی که این دوره آموزشی را طی می کنند می توانند در صورت داشتن شرایط لازم در موسسات آموزش عالی به امر تدریس و تحقیق بپردازند.
2. همچنین این افراد می توانند ضمن کمک به امر برنامه ریزی در موسسات و مراکز درمانی بهداشتی یا مراکز تحقیقاتی انجام وظیفه نمایند.
درس |
ضریب |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|---|
بافت شناسی |
3 |
بافت شناسی پایهبافت شناسیبافت شناسی دهان و دندان |
Janquera (آخرین چاپ)دکتر جعفر سلیمانی رادTenkate (آخرین چاپ) |
زیست شناسی سلولی |
2 |
Molecular Cell Biology |
H.Lodish و همکاران؛ آخرین چاپ |
جنین شناسی |
3 |
Moore ، Langman و کتابهای جنین شناسی پزشکی معتبر فارسی که با دو مرجع انگلیسی فوق مطابقت داشته باشند |
- |
تشریح عمومی |
4 |
Gray's anatomy و کلیه کتابهای معتبر فارسی که توسط دانشگاههای مادر به چاپ رسیدهاند و با مرجع انگلیسی فوق مطابقت نمایند و همچنین سایر کتب انگلیسی با منشاء Grays |
- |
زبان عمومی |
3 |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
دانشگاه های پذیرش کننده |
---|---|---|
علوم پزشکی |
101 |
|
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
54 |
|
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
- |
---- |
دانشگاه آزاد اسلامی |
- |
---- |
شبانة علوم پزشکی تهران |
10 |
---- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة علوم تشریحی(آناتومی) |
---|
کارشناسی: علوم تشریحی- بافت شناسی- زیست شناسی(کلیه گرایشها)- فیزیوتراپی- اعضای مصنوعی و وسایل کمکی -ارتوپدی فنی- کاردرمانی- گفتار درمانی- تکنولوژی پرتو درمانی - تکنولوژی پرتو شناسی - رادیولوژی- شنوایی شناسی- پرستاری- مامائی- بینایی سنجی - علوم تغذیه - بهداشت عمومی - فوریتهای پزشکی - مهندسی پزشکی - باستان شناسی - تربیت بدنی وعلوم ورزشی (کلیه گرایشها)-هوشبری- اتاق عمل- علوم آزمایشگاهی |
نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته علوم تشریح (اناتومی)
نام درس
|
رتبه 16(95) |
رتبه 8(94) |
رتبه10(91) |
درصد درس تشریح عمومی |
65.76 |
82.48 |
90.83 |
درصد درس بافت شناسی |
62.67 |
43.76 |
48.89 |
درصد درس زیست شناسی سلولی |
35.17 |
33.66 |
16.67 |
درصد درس جنین شناسی |
58.61 |
84.15 |
92.22 |
درصد درس زبان انگلیسی |
39.83 |
31.98 |
19.17 |
درصد درس ششم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس هفتم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس هشتم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس نهم |
00 |
00 |
00 |
سهمیه |
آزاد |
آزاد |
آزاد |
نمره |
- |
270 |
258 |
نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد |
55.49 |
- |
77.00 |
نتیجه |
قبول |
قبول |
قبول |
دانشگاه |
اهواز |
- |
اهواز |
رتبه در سهمیه |
10 |
- |
10 |
رتبه در کل |
10 |
8 |
34 |
- توضیحات :
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: کارشناسی ارشد
- بازدید: 29810
%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده 99/09/28
%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/10/26
مرور آزمون 1و2 99/11/24
%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/12/22
%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده 1400/01/28
مرور آزمون 4و5 1400/02/25
جامع اول 1400/03/22
جامع دوم 1400/04/05
جامع سوم 1400/04/12
مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت میباشند) با شیوهای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .
درس |
مولف |
قیمت (تومان) |
---|---|---|
بیوشیمی عمومی |
دکتر علی جهانبازی( دکتری دانشگاه شهید بهشتی) و نازنین وزیری تبار ( کارشناس ارشد تربیت مدرس) |
150,000 |
شیمی آلی |
دکتر جواد مختاری (رتبه 1 دکتری،دکتری دانشگاه تربیت مدرس) |
110,000 |
شیمی عمومی |
علی آزاد ( ارشد شیمی) |
100,000 |
زیست شناسی سلولی مولکولی
|
دکترعلی بزرگمهر (رتبه 1دکتری سلولی مولکولی) |
140,000 |
زبان عمومی |
دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ) |
120,000 |
جمع کل |
|
620,000 |
درس |
استاد |
رزومه استاد |
ساعت تدریس |
شهریه (تومان) |
---|---|---|---|---|
بیوشیمی عمومی |
دکتر محمدنژاد |
رتبه1 دکتری و کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی ، مترجم کتابهای لودیش،هارپر، لنینجر، دولین .مولف و مترجم بیش از 10 کتاب در زمینه بیوشیمی و سلولی و مولکولی |
80 |
800000 |
شیمی آلی و عمومی |
دکتر غلامی |
عضو هیئت علمی دانشگاه |
60 |
480000 |
زیست شناسی سلولی و مولکولی |
دکتر محمدنژاد |
رتبه1 دکتری و کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی ، مترجم کتابهای لودیش،هارپر، لنینجر، دولین .مولف و مترجم بیش از 10 کتاب در زمینه بیوشیمی و سلولی و مولکولی |
100 |
880000 |
زبان عمومی |
دکتر یعقوبی |
مولف کتاب همراه با دکتری، لغات زبان ارشد، زبان عمومی کارشناسی ارشد، آموزش جامع زبان دکتری |
70 |
700000 |
شهریه کل دروس 2720000 تومان
جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.
021 - 88990039
دکتر رضایی
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)
موقعيتهاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي ارشد بیوشیمی را ميتوان به چند دسته تقسيم نمود:
1. کاربرد اصلی درآزمایشگاههای تشخیصی طبی میباشد و بطور جانبی در بعضی از کلینیکهای تخصصی نیز میتوان کارکرد. برای کسانی که تمایل به داشتن آزمایشگاهی مستقل برای خود هستند با توجه به تجهیزات نه چندان پیشرفتهای که مورد نیاز است ایده ال میباشد.
2. اشتغال در مراکز علمی تحقیقاتی
3. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس
درس |
ضریب |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|---|
بیوشیمی عمومی |
6 |
Principles of BiochemistryText book of BiochemistryBiochemistry |
LehningerDevlinStryer |
شیمی آلی و عمومی |
2 |
شیمی آلی |
موریسون بوید (کتاب کامل)- مترجم دکتر یاوری |
زیست شناسی سلولی و مولکولی |
2 |
Molecular cell biology |
H.Lodish و همکاران؛ آخرین ویرایش |
زبان عمومی |
3 |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
دانشگاه های پذیرش کننده |
---|---|---|
علوم پزشکی |
107 |
ایران(4)ـ اهواز(4)- اردبیل(3)- اراک (3)- بابل(3)- بیرجند(3)- بندرعباس(2)- تبریز(3)- رفسنجان(3)- زاهدان(4)- شهید بهشتی(5)-شهرکرد(3)- کرمانشاه(3)- کرمان(3)- کاشان(3)- لرستان(3)- مشهد(3)- مازندران(3)- همدان(3)- یزد(4)- یاسوج(3)-بوشهر(3)-بقیه اله(1)-تربیت مدرس(5)زنجان(3)-کردستان(3)- ایلام(3)- فسا(3)- قزوین(3)- گلستان(3)-سمنان(5)-تهران(4)-ارومیه(3) |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
50 |
اراک(2)-اردبیل(1)-ارومیه(1)-ایران(2)-ایلام(1)-بابل(2)-بقیه اله(6)-بندرعباس(2)-بوشهر(1)-بیرجند(1)-تبریز(2)-دانشگاه آزاداسلامی واحد شاهرود(6)-رفسنجان(2)-زاهدان (2)-زنجان(2)-شهرکرد(1)-شهید بهشتی(3)-قزوین(1)-کردستان(1)-کرمان(1)-کرمانشاه(2)-گلستان(2)-لرستان(2)-مازندران(2)-مشهد(2)-همدان(2)-یزد(2)- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة بیوشیمی بالینی |
---|
کارشناسی: بیوشیمی- ویروس شناسی- ایمنی شناسی پزشکی - شیمی- علوم آزمایشگاهی- علوم تغذیه- داروسازی- زیست شناسی-(کلیه رشته ها)- علوم داروئی- علوم و صنایع غذایی- علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، بهداشت و بازرسی گوشت، بهداشت مواد غذایی |
نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته بیوشیمی بالینی
نام درس
|
رتبه(95)2 |
رتبه 6(94)
|
رتبه913 |
درصد درس بیوشیمی عمومی |
100 |
87.53 |
74.54 |
درصد درس شیمی آلی و عمومی |
76.93 |
82.75 |
45.83 |
درصد درس زیست سلولی- مولکولی
|
73.26 |
57.90 |
76.39 |
درصد درس زبان انگلیسی |
91.45 |
66.44 |
83.33 |
درصد درس پنجم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس ششم |
00 |
00 |
.00 |
درصد درس هفتم |
00 |
00 |
.00 |
درصد درس هشتم |
00 |
00 |
.00 |
درصد درس نهم |
00 |
00 |
.00 |
سهمیه |
آزاد |
آزاد |
آزاد |
نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد |
90.48 |
248.41 |
214.80 |
نتیجه |
قبول |
قبول |
قبول |
دانشگاه |
تهران |
-
|
تهران |
رتبه در سهمیه |
- |
- |
3 |
رتبه در کل |
2 |
6 |
3 |
- توضیحات :
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: کارشناسی ارشد
- بازدید: 35359
برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید
%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده 99/09/28
%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/10/26
مرور آزمون 1و2 99/11/24
%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/12/22
%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده 1400/01/28
مرور آزمون 4و5 1400/02/25
جامع اول 1400/03/22
جامع دوم 1400/04/05
جامع سوم 1400/04/12
مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت میباشند) با شیوهای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .
درس |
مولف |
قیمت (تومان) |
---|---|---|
پرستاری داخلی و جراحی |
سمیرا فتاحی بابایی ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) پریسا ریزه وندی ( ارشد دانشگاه شهید بهشتی) آتوسا افسری ( ارشد پرستاری) |
190,000 |
پرستاری کودکان |
سمیرا فتاحی بابایی( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) |
120,000 |
روان پرستاری |
سمیرا فتاحی بابایی ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) پریسا ریزه وندی ( ارشد دانشگاه شهید بهشتی) آتوسا افسری ( ارشد پرستاری) |
120,000 |
پرستاری بهداشت جامعه |
سمیرا فتاحی بابایی( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) |
120,000 |
پرستاری بهداشت مادران و نوزادان |
سمیرا فتاحی بابایی( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) |
140,000 |
زبان عمومی |
دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ) |
110,000 |
بانک سوالات پرستاری | 100000 | |
جمع کل |
|
900,000 |
درس |
استاد |
رزومه استاد |
ساعت تدریس |
شهریه (تومان) |
---|---|---|---|---|
پرستاری کودکان |
دکتر مهدی اجری خامث رو |
دکتری دانشگاه شهید بهشتی |
30 |
300000 |
پرستاری داخلی و جراحی |
دکتر ماشاءالله اعتمادی |
رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه شهید بهشتی |
80 |
640000 |
پرستاری بهداشت مادران و نوزادان |
دکتر ماشاءالله اعتمادی |
رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه شهید بهشتی |
30 |
240000 |
زبان عمومی |
دپارتمان زبان |
رتبه 8 دکتری، دکتری دانشگاه تهران |
80 |
560000 |
شهریه کل دروس 1740000 تومان
جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.
021 -88990039
در دست تهیه
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)
موقعيتهاي شغلي فارغ التحصيلان پرستاری را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:
پرستاران علاوه بر کار در بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی میتوانند در صنعت برای مراقبت از سلامت و بهداشت کارکنان صنایع مختلف، در سازمان تربیت بدنی و مراکز ورزشی به عنوان یکی از اعضای اصلی تیم مراقبت پزشکی و در آموزش و پرورش فعالیت کنند. بهطور کلی فارغالتحصیلان این رشته درمقطع کارشناسی بهعنوان پرستار در کلیه بخشهای بیمارستانها و درمانگاهها (بهطور مثال در بخش تنظیم خانواده و بهداشت مادر و کودک) و مربی دروس علمی پرستاران، و تدریس کودک یاری و زیست شناسی در مدارس انجام وظیفه میکنند.
فارغالتحصیلان مقطع کارشناس ارشد میتوانند بهعنوان مدرس نظری در دانشکدهها و مربی آموزشی در بیمارستانها مشغول بکار شوند. لازم به ذکر است در صورتی که فارغالتحصیلان گرایشهای مختلف مایل بهکار درآن قسمت نباشند، میتوانند در بیمارستان، کاربالینی (کار با بیمار) انجام دهند. فرصتهای شغلی یک پرستار بسیار گسترده است و حتی یک پرستار میتواند به طور مستقل فعالیت کند. یعنی میتواند با تأسیس مرکز بهداشت خصوصی به ارزیابی وضعیت سلامت افراد جامعه بپردازد یا مهدکودک دایر کند.
نام رشته |
روان پرستاری |
بهداشت جامعه |
بهداشت مادران و نوزادان |
کودکان |
داخلی جراحی |
---|---|---|---|---|---|
روان پرستاری |
4 |
2 |
2 |
2 |
2 |
پرستاری داخلی و جراحی |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
پرستاری سلامت جامعه |
2 |
4 |
2 |
2 |
2 |
پرستاری کودکان |
2 |
2 |
2 |
4 |
2 |
پرستاری نظامی |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان |
1 |
2 |
3 |
3 |
3 |
پرستاری توانبخشی |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
پرستاری اورژانس |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
پرستاری مراقبت های ویژه |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
پرستاری سالمندی |
3 |
3 |
1 |
1 |
4 |
مدیریت پرستاری |
2 |
4 |
2 |
2 |
2 |
درس |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|
پرستاری داخلی و جراحی |
Brunner and suddarth’s of medical- surgical nursingMedical- surgical nursing: clinical management for positivePhipp's medical- surgical nursing: health and illness perspectives |
suzannec. Smeltzer.11.ed. Philadelphia: lippincott. Williams and wilkins, last editionoutecomes/ Joyce M. Blak, Jane Hokanson Hawks -7 ed- St. Louis: Elsevier Saunders, Last Edition,frances Donovan Monahan… [et. Al.]-8.ed.-st. Louis: Elsevier, Mosby, Last edition |
پرستاری کودکان |
Wong's nursing care of infants and children |
Marilyn J. Hockenberry, David Wilson.8. ed-St. Louis: Mosby, Elsevier. Last edition |
پرستاری بهداشت جامعه |
Community and public health nursingCommunity health nursing: theory and practiceپارک، جان اورت، 1928 درسنامه پزشکی پیشگیری و اجتماعیبرنامه و راهنمایی ایمن سازی(جلد6). |
Marcia Stanhope, Jeannette Lacaster .- 6. Ed- ST. Louis: mosby ,Last editionClaudia M. Smith, Frances A. Manure.- 2. ED. Philadelphia : W.B. Saundres. Last editionجی. ای. پارک- ک. پارکر. برگردان به فارسی حسین شجاعی تهرانی- ویرایش هفدهم- تهران: سماط، آخرین ویرایش.وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاونت سلامت آخرین ویرایش. |
پرستاری بهداشت مادران و نوزادان |
Maternity and women's health careMaternal and child health nursing: care of the childbearing family |
Deitra Leonard Lowdermilk, Shannon E.perry.- 8. Ed.- St. Louis: mosby, Last edition.Adele pillitteri-5 . ed.- Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins, Last edition |
روان پرستاری |
Psychiatric nursing care plansMental Health nursing: an introductory text |
Katherine M. FortinashU patricia A. Holoday Worret-5 . ed.- St. Louis: Mosby. Elsevier, Last editionBarbara B. Bauer, Singnes Hill/- Philadelphia: W. B. Saunders, Last edition |
زبان عمومی |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
|
---|---|---|
علوم پزشکی |
631 |
پرستاری اورژانس عادی (56) -پرستاری توانبخشی (4)-پرستاری داخلی جراحی(141)-پرستاری سالمندی(97)-پرستاری سلامت جامعه(66)-پرستاری کودکان(53)-پرستاری مراقبت های ویژه(173)-پرستاری مراقبت های ویژه(34)-پرستاری نظامی(7) |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
378 |
پرستاری اورژانس(19)-پرستاری توانبخشی (2)-پرستاری داخلی جراحی(124)-پرستاری سالمندی(39)-پرستاری سلامت جامعه(45)-پرستاری کودکان(51)-پرستاری مراقبت های ویژه(79)-پرستاری مراقبت های ویژه(14)-پرستاری نظامی(5)
|
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
65 |
شهید بهشتی(7)- شیراز(8)- علوم بهزیستی و توان بخشی(10) تبریز(10)- یزد(10)- کرمان(8)-اهواز(12) |
دانشگاه آزاد اسلامی |
50 |
واحد پزشکی تهران(30)- خوراسگان(20) |
شبانة علوم پزشکی تهران |
- |
---- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة پرستاری و پرستاری سالمند |
---|
کارشناسی: پرستاری- پرستار ماما- هوشبری- اتاق عمل |
نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته پرستاری
نام درس
|
رتبه16 (94) |
رتبه24(94) |
رتبه 4(91) |
درصد درس روان پرستاری |
60.06 |
59.25 |
61.67 |
درصد درس پرستاری داخلی و جراحی |
55.21 |
45.78 |
65.83 |
درصد درس پرستاری کودکان |
53.86 |
65.98 |
36.67 |
درصد درس پرستاری بهداشت مادران و نوزادان |
57.90 |
71.37 |
100.00 |
درصد درس بهداشت جامعه
|
68.68 |
33.66 |
41.67 |
درصد درس زبان عمومی
|
52.18 |
63.96 |
65.00 |
درصد درس هفتم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس هشتم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس نهم |
00 |
00 |
00 |
سهمیه |
آزاد |
آزاد |
آزاد |
نمره |
282 |
281 |
262 |
نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد |
- |
193.00 |
|
نتیجه |
قبول |
قبول |
قبول |
دانشگاه |
- |
- |
تهران |
رتبه در سهمیه |
16 |
24 |
4 |
رتبه در کل |
16 |
24 |
4 |
- توضیحات :
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: کارشناسی ارشد
- بازدید: 16814
حقیقت تکان دهنده این است که حداقل 730 میلیون نفر از جمعیت جهان از سوء تغذیه رنج می برند و از کالری و فاکتورهای غذایی لازم برای یک زندگی فعال برخوردار نیستند. دردناکتر این که سالانه هزاران نفر از جمعیت جهان به علت گرسنگی از بین می روند که بیشتر آنها را کودکان زیر 5 سال تشکیل می دهند. محدودیت منابع غذایی و مهمتر از آن انحصار منابع و تولید غذای جهانی در نزد تعداد محدودی از کشورهای بزرگ و توزیع نامتعادل آن تراژدی غم انگیز فقر و گرسنگی را در دنیا به وجود آورده است.به رغم افزایش 250 هزار نفر به جمعیت دنیا در هر روز، نه تنها به وسعت زمین های کشاورزی به عنوان منابع اصلی تولید اضافه نمی شود، بلکه در اثر توسعه ی مناطق شهری و مراکز صنعتی و نهایتا فرسایش خاک، بخش عمده ای از زمین های کشاورزی غیر قابل استفاده و از دسترس خارج می شوند. اما در چرخه ی تولیدات کشاورزی، صنایع غذایی به عنوان محور اصلی تامین احتیاجات غذایی بشر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.
صنایع غذایی به علوم وصنایعی اطلاق می شود که طی آن مواد خام غذایی گیاهی و حیوانی، تولید، برداشت وفرآوری شده، برای مصرف آماده می گردد. رشد بی رویه جمعیت همراه با کاهش منابعغذایی، اهمیت به کارگیری روشهای علمی موثر برای افزایش تولید محصولات کشاورزی ودامی، بهبود کیفیت و کاهش ضایعات این محصولات را آشکار می سازد و دست یابی به ایناهداف در قالب رشته ی صنایع غذایی ممکن و میسر است. هدف از این رشته، تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در زمینه هایی چون اجرایعملیات تبدیل مواد غذایی، نگه داری محصولات کشاورزی، کنترل کیفیت، کمک به طراحی وبهینه سازی خطوط تولید در کارخانه های مورد نظر فعالیت کرده هدایت، نظارت و مسوولیتفنی واحدهای تولید فرآورده های مختلف غذایی را بعهده گیرند
برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید
در دست تهیه
در دست تهیه
در دست تهیه
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)
موقعیتهای شغلی فارغ التحصیلان علوم و صنایع غذایی را میتوان به چند دسته تقسیم کرد:
1. مدیریت تولید کارخانجات،مسئولیت فنی، مسئولیت آزمایشگاه ها،فعالیت های تحقیقاتی برای بهبود کیفیت تولیدات غذایی،ساخت محصولات جدید،افزایش تولید،کاهش ضایعات بسته بندی و ارائه مشاوره علمی به واحدهای تولیدی و فعالیت های مرتبط دیگری را بر عهده گیرند.
2. بدیهی است که نقش متخصصان این رشته در جلوگیری از اتلاف سرمایه های ملی با کاهش ضایعات کشاورزی از طریق تبدیل آنها به فرآورده های غذایی مطلوب و مورد تایید استانداردهای جهانی و ارزآوری از طریق صادرات این محصولات بر هیچ کس پوشیده نیست.
درس |
ضریب |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|---|
میکروبیولوژی مواد غذایی |
2 |
میکروبیولوژی مواد غذاییمیکروبیولوژی مواد غذایی، جی |
فریزیرJay.j.m Aspenpub. Bed. |
شیمی مواد غذایی |
2 |
Food Chemistryمبانی شیمی مواد غذایی |
De man, J.M, Aspenpub. 3 ed. 1999جواد کرامت |
کنترل کیفی مواد غذایی |
3 |
کنترل کیفیت آماریکنترل کیفیت آماری در صنایع غذایی |
دکتر کاظم نقتدریانعشرت آبادی- کاکائی |
تکنولوژی مواد غذایی |
3 |
تکنولوژی غلاتتکنولوژی گوشتتکنولوژی کنسرو |
مقدمه ای بر تکنولوژی فراورده های غلات، رسول پایانتکنولوژی غلات، هادی پبغمبر دوست مبانی فراوری غلات، ناصر رجب زادهعلوم و صنایع گوشت، دکتر رکنیاصول و روشهای تولید سوسیس و کالباس، دکتر محمدی و دکتر حسینیصنایع کنسرو سازی اصول و کاربردها، ج حصاریاصول کنسرو سازی، مهندس پایاناصول صنایع کنسرو سازی، غلامرضا مصباحی |
زبان عمومی |
3 |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
دانشگاه های پذیرش کننده |
---|---|---|
علوم پزشکی |
18 |
تبریز (5)- شهید بهشتی (3)-کرمانشاه(5)-یزد(5)- |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
23 |
شهید بهشتی(4)-تبریز(2)-کرمانشاه(2)-آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران(12) |
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
- |
---- |
دانشگاه آزاد اسلامی |
- |
---- |
شبانة علوم پزشکی تهران |
- |
---- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة علوم و صنایع غذایی (گرایش کنترل کیفی و بهداشتی) |
---|
کارشناسی: علوم و صنایع غذایی (گرایشهای مختلف)- مهندسی کشاورزی (گرایش علوم و صنایع غذایی)- شیمی و مهندسی شیمی (صنایع غذایی)- داروسازی و دکترای داروسازی- دامپزشکی- علوم تغذیه- تغذیه (صنایع غذایی)- صنایع غذایی (گرایش های فنی مهندسی و تغذیه)- تکنولوژی شیر و فرآورده های لبنی- مهندسی تکنولوژی آرد- تکنولوژی صنایع مهندسی روغن خوراکی- گوش و فرآورده های گوشتی- بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی |
نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته علوم و صنایع غذایی
نام درس
|
رتبه 13(95) | رتبه 15(94) |
رتبه 24(91) |
درصد درس میکروبیولوژی مواد غذایی |
71.04 | 46.28 |
34.72 |
درصد درس شیمی مواد غذایی |
26.94 | 67.33 |
58.33 |
درصد درس تکنولوژی مواد غذایی |
46.26 | 36.47 |
32.41 |
درصد درس کنترل کیفی مواد غذایی |
50.21 | 21.51 |
31.48 |
درصد درس زبان انگلیسی |
10.54 | -0.85 |
16.67 |
درصد درس ششم |
00 | 00 |
00 |
درصد درس هفتم |
00 | 00 |
00 |
درصد درس هشتم |
00 | 00 |
00 |
درصد درس نهم |
00 | 00 |
00 |
سهمیه |
آزاد | آزاد |
آزاد |
نمره |
- | - |
148 |
نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد |
42.25 | 141.97 |
145.20 |
نتیجه |
قبول | قبول |
مردود |
دانشگاه |
- | - |
..... |
رتبه در سهمیه |
13 | 15 |
24 |
رتبه در کل |
13 | 15 |
24 |
- توضیحات :
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: کارشناسی ارشد
- بازدید: 28165
فیزیک پزشکی نام یک رشته کاربردیدر علوم پایه پزشکی است که مفاهیم و کاربرد مجموعه علوم فیزیک را در تشخیص و درمان پزشکی بررسی میکند . این شاخه از دانش، علوم پرتودرمانی، محافظت از پرتو، پرتوشناسی تشخیصی ) و زیرشاخههای آن همانند سی تی اسکن، ام آر آی و غیره)، و پزشکی هستهای را در بر میگیرد،اما از نظر حرفه و پیشه از مهندسی پزشکی و بیوفیزیک مستقل است. تحصیلکردگان و دانشآموختگان این شاخهی علمی در خدمات بالینی در مراکز درمانی، کنترل کیفیت و محافظت از تشعشع، پژوهش و توسعه، و فعالیتهای دانشگاهی (همانند آموزش رزیدنتهای پزشکی) به کار مشغول میشوند.رشد فیزیک پزشکی و زیرشاخههای آن در سالهای اخیر با سیر صعودی روبرو بوده است. بطور نمونه تصویربرداری مولکولی که یکی از زیرشاخههای فرعی این رشته است، امروزه به تنهایی یک صنعت پنج میلیارد دلاری است.
حرفه فیزیک پزشکی بصورت فعلی، ریشه در سالهای پایانی قرن نوزدهم و کشف رادیواکتیویته و پرتوهای یونیزان دارد. به ویژه، سه جایزه نوبل به سالهای ۱۹۰۱ (فیزیک)، ۱۹۵۲ (فیزیک)، و ۱۹۴۳ (شیمی) تاثیر مستقیمی در پیدایش این شاخه از دانش داشتند، در حالیکه از سوی دیگر، فیزیک پزشکی به نوبهیخود مسبب سه جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی به سالهای ۱۹۷۹، ۱۹۷۷، و ۲۰۰۳گردیدهاست.
در ایران نیز در همان بدو تاسیس دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳، تدریس این دانش توسط متخصصین ایرانی در کشور آغاز گش.تربیت نیروی متخصص فیزیکدان پزشکی مستلزم تحصیلات فراتر از کارشناسی است . در ایران این رشته هنوز یک رشته نوپاست، ولی با این حال همانند سایر کشورها در حال گسترش و فعالیت است . امروزه بیش از ۱۸٬۰۰۰فیزیکدان پزشکی بطور رسمی در سرتاسر جهان مشغول به کار هستند، و در حالی که بطور سنتی فیزیک رشتهای تحت تسلط مردان بودهاست، زنان موفقی نیز توانستهاند در فیزیک پزشکی موفقیتهای چشمگیری را به نام خود ثبت کنند.
برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید
%50 طبق سرفصل های اعلام شده 99/11/24
%50 دوم طبق سرفصل های اعلام شده 1400/01/28
جامع اول 1400/03/22
جامع دوم 1400/04/05
جامع سوم 1400/04/12
مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت میباشند) با شیوهای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .
قیمت ( به تومان) |
مولف |
درس |
---|---|---|
120000 |
نازنین نمازی ( دکتری دانشگاه تهران ) |
فیزیولوژی |
140000 |
الهه برفی ( ارشد تربیت مدرس)رعنا صدفی ( ارشد تربیت مدرس) |
تشریح عمومی |
120000 |
دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاه تهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش) |
زبان عمومی |
380/000 |
|
جمع کل |
در دست تهیه
در دست تهیه
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)
موقعیتهای شغلی فارغ التحصیلانفیزیک پزشکی را میتوان به چند دسته تقسیم کرد:
1 . کار در مراکز کنترل کیفی سیستم های تصویربرداری و رادیو تراپی
2. کار به عنوان بازرسین انرژی اتمی، دزیمتری و کالیبراسیوت تجهیزات پزشکی
3. طراحی سیستمهای حفاظتی در مراکز پرتودهی، محاسبات دز جذبی و میزان پرتودهی در رادیوتراپی به عنوان فیزیست
.4 تدریس در دانشگاه به عنوان هیئت علمی و حق التدریس
درس |
ضریب |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|---|
فیزیک عمومی |
4 |
فیزیک جلد اول (مکانیک) جلد دوم (صوت وترمودینامیک) جلد سوم(الکتریسیته و مغناطیس) جلد چهارم (مبانی نور و فیزیک نوین) |
د. هالیدی ،ره زرنیک |
فیزیک هسته ای و اتمی |
3 |
آشنایی با فیزیک هسته ای(جلد اول)فیزیک جدید |
تآلیف کنت کرین،ترجمه ابراهیم ابوکاظمی ،منیژه رهبر ،آخرین چاپ تآلیف کنت کرین ترجمه : منیژه رهبر ،بهرام معلمی ، آخرین چاپ |
فیزیولوژی وآناتومی |
1 |
فیزیولوژی پزشکیفیزیولوژی: شناخت اعمال و وظایف اعضا مختلف بدن فیزیولوژی و آناتومی (برای رشته های پزشکی و پیرا پزشکی) Illustrated physiology and its companionThe Anatomy and physiology Learning system |
گایتوندکتر احمد رستمی دکتر محمدرضا نیکروش- حسین رضایی Ann- B- Mc NaughtApplegate |
رادیوبیولوژی | 1.رادیولوژی برای رادیولوژیست ها 2.حفاظت عملی در برابر تشعشع و رادیوبیولوژی کاربردی |
تآلیف پروفسور اریک جی هال ترجمه دکتر لطف علی مهدی پور آخرین چاپ دکتر استیفن داود -ترجمه دکتر حسین مزدارانی -انتشارات تربیت مدرس آخرین چاپ |
|
بیولوژی | بیولوژی سلولی مولکولی | آخرین ویرایش H.lodish | |
ریاضی |
2 |
حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلیحساب دیفرانسیل و انتگرال با هندسه تحلیلی |
جرج توماسلوپی – لیت- هولد |
زبان عمومی |
3 |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
دانشگاه های پذیرش کننده |
---|---|---|
علوم پزشکی |
48 |
ایران(7)- اصفهان(4)- ارومیه(4)ـ تبریز(4)- تربیت مدرس(4) سمنان(5)- شیراز(3)- کاشان(3)- کرمانشاه(4)- مشهد(5)- یزد(4)-تهران(3)-بهشتی(3) اهواز(3) |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
11 |
ارومیه(1)-اصفهان(1)-سمنان(0)-شیراز(1)-تهران(1)-تربیت مدرس(1)-مشهد(0)-یزد(2)-بهشتی(0) اهواز(1) تبریز(2) کاشان(1) |
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
- |
---- |
دانشگاه آزاد اسلامی |
- |
---- |
شبانة علوم پزشکی تهران |
- |
---- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة فیزیک پزشکی |
---|
کارشناسی: فیزیک- بیوفیزیک- فیزیک مهندسی- پرتو درمانی(رادیو تراپی)- تکنولوژی پرتو شناسی(رادیولوژی)- بینایی سنجی- فیزیوتراپی- اعضای مصنوعی و وسایل کمکی- مهندسی پزشکی- علوم آزمایشگاهی- مهندسی هسته ای (گرایش پرتو پزشکی)- تکنولوژی پزشکی هسته ای |
نمونه کارنامه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته فیزیک پزشکی
نام درس
|
رتبه 5(95) |
رتبه 5(94) |
رتبه 3(91) |
درصد درس فیزیک عمومی |
95.70 |
58.68 |
57.50 |
درصد درس فیزیک هسته ای و اتمی |
90.07 |
70.94 |
78.89 |
درصد درس ریاضی |
77.60 |
80.08 |
67. 1- |
درصد درس فیزیولوژی |
5.00-
|
0.0 |
30.00 |
درصد درس تشریح |
40.08 |
0.0 |
26.67 |
درصد درسزبان عمومی |
9.61 |
61.43 |
24.17 |
درصد درس هفتم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس هشتم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس نهم |
00 |
00 |
00 |
سهمیه |
آزاد |
آزاد |
آزاد |
نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد |
66.36 |
253.92 |
126.00 |
نتیجه |
قبول |
قبول |
قبول |
دانشگاه |
- |
- |
تهران |
رتبه در سهمیه |
- |
- |
7 |
رتبه در کل |
5 |
5 |
7 |
- توضیحات :
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: کارشناسی ارشد
- بازدید: 30646
برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید
%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده 99/09/28
%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/10/26
مرور آزمون 1و2 99/11/24
%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/12/22
%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده 1400/01/28
مرور آزمون 4و5 1400/02/25
جامع اول 1400/03/22
جامع دوم 1400/04/05
جامع سوم 1400/04/12
مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت میباشند) با شیوهای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .
درس |
مولف |
قیمت (تومان) |
---|---|---|
فیزیولوژی |
دکترنازنین نمازی ( دکتری دانشگاه تهران ) |
130,000 |
بیوشیمی عمومی |
دکتر علی جهانبازی ( دکتری دانشگاه شهید بهشتی ) و نازنین وزیری تبار ( کارشناس ارشد تربیت مدرس ) |
140,000 |
زیست شناسی جانوری |
دکتر محمد اکبرزاده ( رتبه 12 دکتری، دکتری دانشگاه تهران ) |
130,000 |
زبان عمومی |
دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ) |
120,000 |
جمع کل |
|
520,000 |
درس |
استاد |
رزومه استاد |
ساعت تدریس |
شهریه (تومان) |
---|---|---|---|---|
زیست شناسی جانوری |
دکتر محمد اکبرزاده |
- |
50 |
410000 |
بیوشیمی عمومی |
دپارتمان بیوشیمی |
رتبه 1 دکتری دانشگاه علوم پزشکی و عضو بنیاد ملی نخبگان کشور |
100 |
900000 |
فیزیولوژی |
دکتر نازنین نمازی |
دکتری دانشگاه تهران |
90 |
730000 |
زبان عمومی |
دپارتمان زبان |
- |
80 |
590000 |
شهریه کل دروس 2,480,000 تومان
جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.
021 -88990039
در دست تهیه
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)
موقعيتهاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي ارشد فیزیولوژی را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:
1. دانشجوياني كه اين دوره آموزشي را طي ميكنند ميتوانند در صورت داشتن شرايط لازم در موسسات آموزش عالي به امر تدريس و تحقيق بپردازند (تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس).
2. اشتغال در بيمارستانها و کلينيکها(كمك به امر برنامه ريزي در موسسات و مراكز درماني و بهداشتي يا مراكز تحقيقاتي).
درس |
ضریب |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|---|
زیست شناسی جانوری |
2 |
مبانی زیست شناسی (زیست شناسی سلول- رده بندی جانوری)جانور شناسی عمومی مهره دارانکتاب جانور شناسی مهزه دارانJane B .Reece, Lisa A. Urry et al (2010) Compbell Biology, 9 ed. Benjamin Cummings |
ابوالقاسم امین(1391)- چاپ یازدهم، انتشارات امیرکبیرطلعت حبیبی، محمد مهدی راعی (1391)، پاپ هشتم، انتشارات دانشگاه تهرانمحمد درویش- اخرین چاپ
|
بیوشیمی |
1 |
Principles of BiochemistryText book of Biochemistryاستفاده از کتب فارسی تالیفی که سر فصل آنها متناسب با رفرنسهای فوق باشد بلا مانع است. |
LehningerDevlin |
فیزیولوژی |
3 |
فیزیولوی پزشکیفیزیولوژیTex book of physiology |
گاتیونگانونگ آخرین چاپBern & Levy |
زبان عمومی |
3 |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
دانشگاه های پذیرش کننده |
---|---|---|
علوم پزشکی |
49 |
اراک(3)-اردبیل(2)-ارومیه(2)-اصفهان(2)-اهواز(2)-بقیه اله(0)-بندرعباس(2)-تبریز(2)-تهران(2)-شاهد(2)-رفسنجان(2)-زاهدان(2)-سبزوار(2)-سمنان(2)-شیراز(5)-فسا(2)-کاشان(2)-کردستان(2)-کرمانشاه (2)-گیلان(2)-لرستان(2)-مشهد(2)-همدان(2)-یزد(2) |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
31 |
اراک(2)-ارومیه(0)-اصفهان(1)-بندر عباس(2)-تبریز(1)-شاهد(2)-رفسنجان(0)-زاهدان(0)-سبزوار(2)-سمنان(0)-شهید بهشتی (3)-فسا(2)-کردستان(2)-گیلان(2)-لرستان(2)- مشهد(2)- همدان(2)-یزد(2) ایران(2) بقیه اله(2) |
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
- |
---- |
دانشگاه آزاد اسلامی |
- |
---- |
شبانة علوم پزشکی تهران |
- |
---- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة فیزیولوژی |
---|
کارشناسی: فیزیولوژی- زیست شناسی (کلیه رشته ها)- جانور شناسی- پرستاری- فیزیوتراپی- مامایی- علوم آزمایشگاهی علوم دارویی- فارماکولوژی- بیوشیمی- علوم تشریحی- گفتار درمانی- بینایی سنجی- شنوایی سنجی- بهداشت عمومی- بهداشت حرفه ای و هوشبری- اتاق عمل |
نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته فیزیولوؤی
نام درس |
رتبه9(95) |
رتبه5(94) |
رتبه18(91) |
درصد درس فیزیولوژی |
83.45 |
43.20 |
47.78 |
درصد درس بیوشیمی |
72.82 |
13.46 |
40 |
درصد درس زیست شناسی جانوری |
17.88 |
69.86 |
49.17 |
درصد درس زبان انگلیسی |
58.43 |
65.65 |
32.50 |
درصد درس پنجم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس ششم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس هفتم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس هشتم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس نهم |
00 |
00 |
00 |
سهمیه |
آزاد |
آزاد |
آزاد |
نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد |
52.081 |
246 |
119.00 |
نتیجه |
قبول |
قبول |
قبول |
دانشگاه |
مشهد |
- |
مشهد |
رتبه در سهمیه |
- |
5 |
18 |
رتبه در کل |
9 |
5 |
18 |