با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۸۸۹۹۰۰۳۹

رشته علوم تشریحی قدیمی ترین شاخه علوم پایه پزشکی است بطوریکه سایر شاخه‌های علوم پایه پزشکی از آن به تدریج نشأت گرفته است و در دو ده اخیر با ظهور علم آموزش پزشکی این رشته دچار تحول چشمگیری شده است. بطوریکه از یک طرف شاخه کالبد شناسی این رشته بنابر اصول آموزش پزشکی ( Medical Education ) از صورت تشریحی محض خارج و بصورت کاربردی و بالینی و عملی ( Functional ) تغییر یافته است و از طرف دیگر دروس بیولوژی سلولی و تکنیک‌هایی از قبیل الکترون میکروسکوپی، کشت سلولی، مورفومتری و هیستوشیمی به این علم اضافه شد و پهنه این علم را گسترش داده است. فارغ‌التحصیلان رشته علوم تشریحی براساس نظام ارزش­های اسلامی حاکم بر جامعه، بایستی از راه پژوهش‌های بنیادی، کاربردی کیفی و تقویت مطالعات نظری با رویکردی جامع و ایجاد تفکر آموزش مداوم و تعامل با سایر شاخه‌های دانش در تحقق این رویکرد بکوشند.

رسالت رشته عبارت است از تربیت دانش آموختگانی که بتوانند پس از آشنایی با روش­ها و فنون تدریس و تحقیق در رشته علوم تشریحی، با توانایی درک ویژگی‌های ساختمانی بدن انسان از نظر ماکروسکوپی، میکروسکوپی و تکامل، توانایی استفاده از روش­های میکروآناتومی در تدریس و تحقیق را داشته باشند و با تلاش در جهت ایجاد انگیزه دانشجویان علوم پزشکی برای ارتقاء سطح سلامت جامعه بکوشند. همچنین باتوجه به مدرنترین روش­های آموزشی در تربیت فراگیران جهت شکوفایی استعدادها و توانائی‌هایشان برای تشخیص و درمان بیماریها گام بردارند. کارشناسان ارشد رشته علوم تشریحی گروهی از افراد مجرب در ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در مراکز آموزشی تحقیقاتی بوده و مأموریت­های فوق در تربیت آنان مدنظر قرار گرفته است.

%50 طبق سرفصل های اعلام شده                         99/11/24

%50 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                     1400/01/28

جامع اول                                                   1400/03/22

جامع دوم                                                   1400/04/05

جامع سوم                                                  1400/04/12

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

درس

مولف

قیمت (تومان)

تشریح عمومی

الهه برفی ( ارشد تربیت مدرس ) رعنا صدفی ( ارشد تربیت مدرس )

130,000

زیست شناسی سلولی

دکتر علی بزرگمهر ( رتبه 1 کارشناسی ارشد و رتبه 1 دکتری )

140,000

جنین شناسی

عادله نقش بندیه ( ارشد تربیت مدرس )

110,000

زبان عمومی

دپارتمان زبان

120,000

جمع کل

500,000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدریس

شهریه (تومان)

تشریح عمومی

دکتر مرضیه درویش

رتبه 1دکتری، دکتری دانشگاه تربیت  مدرس

50

400000

زیست شناسی سلولی مولکولی

استاد خانی

مدرس برتر کشوری زیست سلولی و مولکولی

60

480000

زبان عمومی

دپارتمان زبان

رتبه 8 دکتری، دکتری دانشگاه تهران

45

315000

 

شهریه کل دروس 1195000 تومان

 

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 -88990039

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسی ارشد علوم تشریح را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

1. دانشجویانی که این دوره آموزشی را طی می کنند می توانند در صورت داشتن شرایط لازم در موسسات آموزش عالی به امر تدریس و تحقیق بپردازند.

2. همچنین این افراد می توانند ضمن کمک به امر برنامه ریزی در موسسات و مراکز درمانی بهداشتی یا مراکز تحقیقاتی انجام وظیفه نمایند.

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

بافت شناسی

3

بافت شناسی پایه

بافت شناسی

بافت شناسی دهان و دندان

Janquera (آخرین چاپ)

دکتر جعفر سلیمانی راد

Tenkate (آخرین چاپ)

زیست شناسی سلولی

2

Molecular Cell Biology

 H.Lodish و همکاران؛ آخرین چاپ

جنین شناسی

3

Moore ، Langman و کتابهای جنین شناسی پزشکی معتبر فارسی که با دو مرجع انگلیسی فوق مطابقت داشته باشند

 -

تشریح عمومی

4

 Gray's anatomy و کلیه کتابهای معتبر فارسی که توسط دانشگاههای مادر به چاپ رسیده­اند و با مرجع انگلیسی فوق مطابقت نمایند و همچنین سایر کتب انگلیسی با منشاء Grays

 -

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

101

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

54

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

 

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

10

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة‌ علوم تشریحی(آناتومی)

کارشناسی: علوم تشریحی- بافت شناسی- زیست شناسی(کلیه گرایشها)- فیزیوتراپی- اعضای مصنوعی و وسایل کمکی -ارتوپدی فنی- کاردرمانی- گفتار درمانی- تکنولوژی پرتو درمانی - تکنولوژی پرتو شناسی - رادیولوژی- شنوایی شناسی- پرستاری- مامائی- بینایی سنجی - علوم تغذیه - بهداشت عمومی - فوریتهای پزشکی - مهندسی پزشکی - باستان شناسی - تربیت بدنی وعلوم ورزشی (کلیه گرایشها)-هوشبری- اتاق عمل- علوم آزمایشگاهی

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته علوم تشریح (اناتومی) 

نام درس

رتبه 16(95)

رتبه 8(94)

رتبه10(91) 

درصد درس  تشریح عمومی

65.76

82.48

90.83

درصد درس بافت شناسی

62.67

43.76

48.89

درصد درس زیست شناسی سلولی

35.17

33.66

16.67

درصد درس جنین شناسی

58.61

84.15

92.22

درصد درس زبان انگلیسی

39.83

31.98

19.17

درصد درس ششم

00

00

00

درصد درس هفتم

00

00

00

درصد درس هشتم

00

00

00

درصد درس نهم

00

00

00

سهمیه

آزاد

آزاد

آزاد

نمره

-

270

258

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

55.49

-

77.00

نتیجه

قبول

قبول

قبول

دانشگاه

اهواز

-

اهواز

رتبه در سهمیه

10

-

10

رتبه در کل

10

8

34

 

بیوشیمی علمی است که در سطح ملکولی به ماهیت موجودات زنده و همچنین کلیه فرآیندهای حیاتی می­پردازد، بنابراین زمینه مطالعاتی این علم تمام موجودات زنده و هدف اصلی آن کشف کلیه فرآیندهای حیاتی در سطح ملکولی می باشد .بخشی از بیوشیمی که به ساختار و عملکرد بدن انسان توجه بیشتری می نماید، بیوشیمی پزشکی نامیده می شود. بیوشیمی پزشکی خود به دو شاخه عمومی و کلینیکی تقسیم می شود. بیوشیمی عمومی عمدتا به ساختار و خواص ملکول­های تشکیل دهنده (بیوملکول­ها) و همچنین فرآیندهای حیاتی در حال انجام در بدن انسان می­پردازد. بیوشیمی کلینیکی شاخه­ای از بیوشیمی پزشکی است که مطالعات خود را بیشتر بر روی مایعات بدن انسان متمرکز نموده و نقش اصلی آن پی بردن به ماهیت طبیعی این مایعات و بررسی نمودن تغییرات آن در شرایط غیر طبیعی است. هدف اصلی بیوشیمی کلینیکی تشخیص اولیه، تایید، برآورد شدت، پیشرفت و پیگیری سیر درمان در بیماری­های مختلف می باشد.

 

%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده                        99/09/28

%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/10/26

مرور آزمون 1و2                                             99/11/24

%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/12/22

%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده                      1400/01/28

 مرور آزمون 4و5                                           1400/02/25

جامع اول                                                     1400/03/22

جامع دوم                                                     1400/04/05

جامع سوم                                                    1400/04/12

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

بیوشیمی عمومی

دکتر علی جهانبازی( دکتری دانشگاه شهید بهشتی) و نازنین وزیری تبار ( کارشناس ارشد تربیت مدرس)

150,000

شیمی آلی

دکتر جواد مختاری (رتبه 1 دکتری،دکتری دانشگاه تربیت مدرس)

110,000

شیمی عمومی

علی آزاد ( ارشد شیمی)

100,000

زیست شناسی سلولی مولکولی

دکترعلی بزرگمهر (رتبه 1دکتری سلولی مولکولی)

140,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

120,000

جمع کل

620,000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدریس

شهریه (تومان)

بیوشیمی عمومی

دکتر محمدنژاد

رتبه1 دکتری و کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی ، مترجم کتابهای لودیش،هارپر، لنینجر، دولین .مولف و مترجم بیش از 10 کتاب در زمینه بیوشیمی و سلولی و مولکولی

80

800000

شیمی آلی و عمومی

دکتر غلامی

عضو هیئت علمی دانشگاه

60

480000

زیست شناسی سلولی و مولکولی

دکتر محمدنژاد

رتبه1 دکتری و کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی ، مترجم کتابهای لودیش،هارپر، لنینجر، دولین .مولف و مترجم بیش از 10 کتاب در زمینه بیوشیمی و سلولی و مولکولی

100

880000

زبان عمومی

دکتر یعقوبی

مولف کتاب همراه با دکتری، لغات زبان ارشد،  زبان عمومی کارشناسی ارشد،  آموزش جامع زبان دکتری

70

700000

 

شهریه کل دروس 2720000 تومان

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 - 88990039

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي ارشد بیوشیمی را مي­توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

1. کاربرد اصلی درآزمایشگاه­های تشخیصی طبی می­باشد و بطور جانبی در بعضی از کلینیک­های تخصصی نیز می­توان کارکرد. برای کسانی که تمایل به داشتن آزمایشگاهی مستقل برای خود هستند با توجه به تجهیزات نه چندان پیشرفته­ای که مورد نیاز است ایده ال می­باشد.

2. اشتغال در مراکز علمی تحقیقاتی

3. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس

 

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

بیوشیمی عمومی

6

 

Principles of Biochemistry

Text book of Biochemistry

Biochemistry

Lehninger

Devlin

Stryer

شیمی آلی و عمومی

2

شیمی آلی

موریسون بوید (کتاب کامل)- مترجم دکتر یاوری

زیست شناسی سلولی و مولکولی

2

Molecular cell biology

H.Lodish و همکاران؛ آخرین ویرایش

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

107

ایران(4)ـ اهواز(4)-  اردبیل(3)- اراک (3)- بابل(3)- بیرجند(3)- بندرعباس(2)-  تبریز(3)- رفسنجان(3)- زاهدان(4)- شهید بهشتی(5)-شهرکرد(3)- کرمانشاه(3)- کرمان(3)- کاشان(3)-  لرستان(3)- مشهد(3)- مازندران(3)- همدان(3)- یزد(4)- یاسوج(3)-بوشهر(3)-بقیه اله(1)-تربیت مدرس(5)زنجان(3)-کردستان(3)- ایلام(3)- فسا(3)- قزوین(3)- گلستان(3)-سمنان(5)-تهران(4)-ارومیه(3)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

50

اراک(2)-اردبیل(1)-ارومیه(1)-ایران(2)-ایلام(1)-بابل(2)-بقیه اله(6)-بندرعباس(2)-بوشهر(1)-بیرجند(1)-تبریز(2)-دانشگاه آزاداسلامی واحد شاهرود(6)-رفسنجان(2)-زاهدان (2)-زنجان(2)-شهرکرد(1)-شهید بهشتی(3)-قزوین(1)-کردستان(1)-کرمان(1)-کرمانشاه(2)-گلستان(2)-لرستان(2)-مازندران(2)-مشهد(2)-همدان(2)-یزد(2)-

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة بیوشیمی بالینی

کارشناسی: بیوشیمی- ویروس شناسی- ایمنی شناسی پزشکی - شیمی- علوم آزمایشگاهی- علوم تغذیه- داروسازی- زیست شناسی-(کلیه رشته ها)- علوم داروئی- علوم و صنایع غذایی- علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، بهداشت و بازرسی گوشت، بهداشت مواد غذایی

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته بیوشیمی بالینی

نام درس

رتبه(95)2

رتبه 6(94)

رتبه913

درصد درس بیوشیمی عمومی

100

87.53

74.54

درصد درس شیمی آلی و عمومی

76.93

82.75

45.83

درصد درس زیست سلولی- مولکولی

73.26

57.90

76.39

درصد درس زبان انگلیسی

91.45

66.44

83.33

درصد درس پنجم

00

00

00

درصد درس ششم

00

00

.00

درصد درس هفتم

00

00

.00

درصد درس هشتم

00

00

.00

درصد درس نهم

00

00

.00

سهمیه

آزاد

آزاد

آزاد

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

90.48 

248.41  

214.80

نتیجه

قبول

قبول

قبول

دانشگاه

تهران

-

تهران

رتبه در سهمیه

-

-

3

رتبه در کل

2

6

3

 

 

پرستار یک عضو مهم در تیم مراقبت پزشکی است و دارای نقش های گسترده ای از جمله نقش مراقبتی، حمایتی، درمانی، هماهنگی، مشورتی، مدیریتی و تحقیقاتی است. به این معنا که پرستار وظیفه مراقبت و حمایت از بیمار و خانواده بیمار (انتقال دهنده خواست ها و نیازهای بیمار یا مددجو)، مسئولیت مدیریت بخش (اولویت بندی برای رسیدگی به بیماران و تصمیم گیری به موقع در مورد بیماران اورژانسی)، وظیفه آموزش به بیمار در جهت تطابق با مشکلات و ناراحتی های پیش آمده و وظیفه تحقیق درباره روش های مراقبتی که اعمال کرده است و تحقیق بر روی نحوه کاهش تعداد روزهای بستری یک بیمار را بر عهده دارد. پرستاری یعنی کمک به فرد سالم یا بیمار در درمانگاه یا بیمارستان برای انجام آن دسته از فعالیت هایی که سبب حفظ و ارتقای سلامت می شود به نحوی که اگر فرد، توانایی، اراده یا آگاهی لازم را داشت، می توانست ان فعالیت ها را بدون کمک انجام دهد. در همین راستا پرستار وظایف خود را در شش نقش درمانی، مراقبتی، حمایتی، هماهنگی، حفاظتی و آموزشی انجام می دهد.

 

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده                        99/09/28

%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/10/26

مرور آزمون 1و2                                             99/11/24

%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/12/22

%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده                      1400/01/28

 مرور آزمون 4و5                                           1400/02/25

جامع اول                                                     1400/03/22

جامع دوم                                                     1400/04/05

جامع سوم                                                    1400/04/12

                                  

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

پرستاری داخلی و جراحی

سمیرا فتاحی بابایی ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) پریسا ریزه وندی ( ارشد دانشگاه شهید بهشتی) آتوسا افسری ( ارشد پرستاری)

190,000

پرستاری کودکان

سمیرا فتاحی بابایی( ارشد دانشگاه تربیت مدرس)

120,000

روان پرستاری

سمیرا فتاحی بابایی ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) پریسا ریزه وندی ( ارشد دانشگاه شهید بهشتی) آتوسا افسری ( ارشد پرستاری)

120,000

پرستاری بهداشت جامعه

سمیرا فتاحی بابایی( ارشد دانشگاه تربیت مدرس)

120,000

پرستاری بهداشت مادران و نوزادان

سمیرا فتاحی بابایی( ارشد دانشگاه تربیت مدرس)

140,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

110,000

بانک سوالات پرستاری 100000

جمع کل

900,000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدریس

شهریه (تومان)

پرستاری کودکان

دکتر مهدی اجری خامث رو

دکتری دانشگاه شهید بهشتی

30

300000

پرستاری داخلی و جراحی

دکتر ماشاءالله اعتمادی

رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه شهید بهشتی

80

640000

پرستاری بهداشت مادران و نوزادان

دکتر ماشاءالله اعتمادی

رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه شهید بهشتی

30

240000

زبان عمومی

دپارتمان زبان

رتبه 8 دکتری، دکتری دانشگاه تهران

80

560000

 

شهریه کل دروس  1740000 تومان

 

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 -88990039

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان پرستاری را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

پرستاران علاوه بر کار در بیمارستان­­ها و مراکز بهداشتی درمانی می­توانند در صنعت برای مراقبت از سلامت و بهداشت کارکنان صنایع مختلف، در سازمان تربیت بدنی و مراکز ورزشی به عنوان یکی از اعضای اصلی تیم مراقبت پزشکی و در آموزش و پرورش فعالیت کنند. به‌طور کلی فارغ‌التحصیلان این رشته درمقطع کارشناسی به‌عنوان پرستار در کلیه بخش­های بیمارستان­ها و درمانگاه­ها (به‌طور مثال در بخش تنظیم خانواده و بهداشت مادر و کودک) و مربی دروس علمی پرستاران، و تدریس کودک یاری و زیست شناسی در مدارس انجام وظیفه می‌کنند.

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناس ارشد می‌توانند به‌عنوان مدرس نظری در دانشکده‌ها و مربی آموزشی در بیمارستان­ها مشغول بکار شوند. لازم به ‌ذکر است در صورتی که فارغ‌التحصیلان گرایش‌های مختلف مایل به‌کار درآن قسمت نباشند، می‌توانند در بیمارستان، کاربالینی (کار با بیمار) انجام دهند. فرصت­های شغلی یک پرستار بسیار گسترده است و حتی یک پرستار می­تواند به طور مستقل فعالیت کند. یعنی می­تواند با تأسیس مرکز بهداشت خصوصی به ارزیابی وضعیت سلامت افراد جامعه بپردازد یا مهدکودک دایر کند.


نام رشته

روان پرستاری

بهداشت جامعه

بهداشت مادران و نوزادان

کودکان

داخلی جراحی

روان پرستاری

4

2

2

2

2

پرستاری داخلی و جراحی

2

2

2

2

4

پرستاری سلامت جامعه

2

4

2

2

2

پرستاری کودکان

2

2

2

4

2

پرستاری نظامی

3

2

2

2

3

پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان

1

2

3

3

3

پرستاری توانبخشی

3

2

2

2

3

پرستاری اورژانس

2

2

2

2

4

پرستاری مراقبت های ویژه

2

2

2

2

4

پرستاری سالمندی

3

3

1

1

4

مدیریت پرستاری

2

4

2

2

2

 

درس

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

پرستاری داخلی و جراحی

Brunner and suddarth’s of medical- surgical nursing

Medical- surgical nursing: clinical management for positive

Phipp's medical- surgical nursing: health and illness perspectives

suzannec. Smeltzer.11.ed. Philadelphia: lippincott. Williams and wilkins, last edition

outecomes/ Joyce M. Blak, Jane Hokanson Hawks -7 ed- St. Louis: Elsevier Saunders, Last Edition,

frances Donovan Monahan… [et. Al.]-8.ed.-st. Louis: Elsevier, Mosby, Last edition

پرستاری کودکان

Wong's nursing care of infants and children

Marilyn J. Hockenberry, David Wilson.8. ed-St. Louis: Mosby, Elsevier. Last edition

پرستاری بهداشت جامعه

Community and public health nursing

Community health nursing: theory and practice

پارک، جان اورت، 1928 درسنامه پزشکی پیشگیری و اجتماعی

برنامه و راهنمایی ایمن سازی(جلد6).

Marcia Stanhope, Jeannette Lacaster .- 6. Ed- ST. Louis: mosby ,Last edition

Claudia M. Smith, Frances A. Manure.- 2. ED. Philadelphia : W.B. Saundres. Last edition

جی. ای. پارک- ک. پارکر. برگردان به فارسی حسین شجاعی تهرانی- ویرایش هفدهم- تهران: سماط، آخرین ویرایش.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاونت سلامت آخرین ویرایش.

پرستاری بهداشت مادران و نوزادان

Maternity and women's health care

Maternal and child health nursing: care of the childbearing family

Deitra Leonard Lowdermilk, Shannon E.perry.- 8. Ed.- St. Louis: mosby, Last edition.

Adele pillitteri-5 . ed.- Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins, Last edition

روان پرستاری

Psychiatric nursing care plans

Mental Health nursing: an introductory text

Katherine M. FortinashU patricia A. Holoday Worret-5 . ed.- St. Louis: Mosby. Elsevier, Last edition

Barbara B. Bauer, Singnes Hill/- Philadelphia: W. B. Saunders, Last edition

زبان عمومی

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

 

علوم پزشکی

631

پرستاری اورژانس عادی (56) -پرستاری توانبخشی (4)-پرستاری داخلی جراحی(141)-پرستاری سالمندی(97)-پرستاری سلامت جامعه(66)-پرستاری کودکان(53)-پرستاری مراقبت های ویژه(173)-پرستاری مراقبت های ویژه(34)-پرستاری نظامی(7)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

378

پرستاری اورژانس(19)-پرستاری توانبخشی (2)-پرستاری داخلی جراحی(124)-پرستاری سالمندی(39)-پرستاری سلامت جامعه(45)-پرستاری کودکان(51)-پرستاری مراقبت های ویژه(79)-پرستاری مراقبت های ویژه(14)-پرستاری نظامی(5)
 

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

65

شهید بهشتی(7)- شیراز(8)- علوم بهزیستی و توان بخشی(10) تبریز(10)- یزد(10)- کرمان(8)-اهواز(12)

دانشگاه آزاد اسلامی

50

واحد پزشکی تهران(30)- خوراسگان(20)

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة پرستاری و پرستاری سالمند

کارشناسی: پرستاری- پرستار ماما- هوشبری- اتاق عمل

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته پرستاری 

نام درس

رتبه16 (94)

رتبه24(94)

رتبه 4(91)

درصد درس روان پرستاری

60.06

59.25

61.67

درصد درس پرستاری داخلی و جراحی

55.21

45.78

65.83

درصد درس پرستاری کودکان

53.86

65.98

36.67

درصد درس پرستاری بهداشت مادران و نوزادان

57.90

71.37

100.00

درصد درس بهداشت جامعه

 68.68

 33.66

41.67

درصد درس زبان عمومی

52.18

63.96

65.00

درصد درس هفتم

 00

00

00

درصد درس هشتم

 00

00

00

درصد درس نهم

 00

00

00

سهمیه

 آزاد

آزاد

آزاد

نمره

 282

281

262

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

 

-

193.00

نتیجه

 قبول

قبول

قبول

دانشگاه

 -

-

تهران

رتبه در سهمیه

 16

24

4

رتبه در کل

 16

24

4

 

حقیقت تکان دهنده این است که حداقل 730 میلیون نفر از جمعیت جهان از سوء تغذیه رنج می ­ برند و از کالری و فاکتورهای غذایی لازم برای یک زندگی فعال برخوردار نیستند. دردناکتر این که سالانه هزاران نفر از جمعیت جهان به علت گرسنگی از بین می روند که بیشتر آنها را کودکان زیر 5 سال تشکیل می دهند. محدودیت منابع غذایی و مهمتر از آن انحصار منابع و تولید غذای جهانی در نزد تعداد محدودی از کشورهای بزرگ و توزیع نامتعادل آن تراژدی غم انگیز فقر و گرسنگی را در دنیا به وجود آورده است.به رغم افزایش 250 هزار نفر به جمعیت دنیا در هر روز، نه تنها به وسعت زمین های کشاورزی به عنوان منابع اصلی تولید اضافه نمی شود، بلکه در اثر توسعه ی مناطق شهری و مراکز صنعتی و نهایتا فرسایش خاک، بخش عمده ای از زمین های کشاورزی غیر قابل استفاده و از دسترس خارج می شوند. اما در چرخه ی تولیدات کشاورزی، صنایع غذایی به عنوان محور اصلی تامین احتیاجات غذایی بشر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.

صنایع غذایی به علوم وصنایعی اطلاق می شود که طی آن مواد خام غذایی گیاهی و حیوانی، تولید، برداشت وفرآوری شده، برای مصرف آماده می گردد. رشد بی رویه جمعیت همراه با کاهش منابعغذایی، اهمیت به کارگیری روشهای علمی موثر برای افزایش تولید محصولات کشاورزی ودامی، بهبود کیفیت و کاهش ضایعات این محصولات را آشکار می سازد و دست یابی به ایناهداف در قالب رشته ی صنایع غذایی ممکن و میسر است. هدف از این رشته، تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در زمینه هایی چون اجرایعملیات تبدیل مواد غذایی، نگه داری محصولات کشاورزی، کنترل کیفیت، کمک به طراحی وبهینه سازی خطوط تولید در کارخانه های مورد نظر فعالیت کرده هدایت، نظارت و مسوولیتفنی واحدهای تولید فرآورده های مختلف غذایی را بعهده گیرند

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

در دست تهیه

در دست تهیه

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)

موقعیت­های شغلی فارغ التحصیلان علوم و صنایع غذایی  را می­توان به چند دسته تقسیم کرد:

 

1. مدیریت تولید کارخانجات،مسئولیت فنی، مسئولیت آزمایشگاه ها،فعالیت های تحقیقاتی برای بهبود کیفیت تولیدات غذایی،ساخت محصولات جدید،افزایش تولید،کاهش ضایعات بسته بندی و ارائه مشاوره علمی به واحدهای تولیدی و فعالیت های مرتبط دیگری را بر عهده گیرند.

 2. بدیهی است که نقش متخصصان این رشته در جلوگیری از اتلاف سرمایه­ های ملی با کاهش ضایعات کشاورزی از طریق تبدیل آنها به فرآورده­ های غذایی مطلوب و مورد تایید استانداردهای جهانی و ارزآوری از طریق صادرات این محصولات بر هیچ کس پوشیده نیست.

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

میکروبیولوژی مواد غذایی

2

میکروبیولوژی مواد غذایی

میکروبیولوژی مواد غذایی، جی

فریزیر

Jay.j.m Aspenpub. Bed.

شیمی مواد غذایی

2

Food Chemistry

مبانی شیمی مواد غذایی

De man, J.M, Aspenpub. 3 ed. 1999

جواد کرامت

کنترل کیفی مواد غذایی

3

کنترل کیفیت آماری

کنترل کیفیت آماری در صنایع غذایی

دکتر کاظم نقتدریان

عشرت آبادی- کاکائی

تکنولوژی مواد غذایی

3

تکنولوژی غلات

 

 

تکنولوژی گوشت

 

تکنولوژی کنسرو

مقدمه ای بر تکنولوژی فراورده های غلات، رسول پایان

تکنولوژی غلات، هادی پبغمبر دوست

مبانی فراوری غلات، ناصر رجب زاده

علوم و صنایع گوشت، دکتر رکنی

اصول و روشهای تولید سوسیس و کالباس، دکتر محمدی و دکتر حسینی

صنایع کنسرو سازی اصول و کاربردها، ج حصاری

اصول کنسرو سازی، مهندس پایان

اصول صنایع کنسرو سازی، غلامرضا مصباحی

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

18

تبریز (5)- شهید بهشتی (3)-کرمانشاه(5)-یزد(5)-

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

23

شهید بهشتی(4)-تبریز(2)-کرمانشاه(2)-آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران(12)

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة‌ علوم و صنایع غذایی (گرایش کنترل کیفی و بهداشتی)

کارشناسی: علوم و صنایع غذایی (گرایشهای مختلف)- مهندسی کشاورزی (گرایش علوم و صنایع غذایی)- شیمی و مهندسی شیمی (صنایع غذایی)- داروسازی و دکترای داروسازی- دامپزشکی- علوم تغذیه- تغذیه (صنایع غذایی)- صنایع غذایی (گرایش های فنی مهندسی و تغذیه)- تکنولوژی شیر و فرآورده های لبنی- مهندسی تکنولوژی‌ آرد- تکنولوژی صنایع مهندسی روغن خوراکی- گوش و فرآورده های گوشتی- بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته علوم و صنایع غذایی

نام درس

رتبه 13(95) رتبه 15(94)

رتبه 24(91)

درصد درس میکروبیولوژی مواد غذایی

71.04 46.28

34.72

درصد درس شیمی مواد غذایی

26.94 67.33

58.33

درصد درس تکنولوژی مواد غذایی

46.26 36.47

32.41

درصد درس کنترل کیفی مواد غذایی

50.21 21.51

31.48

درصد درس زبان انگلیسی

10.54 -0.85

16.67

درصد درس ششم

00 00

00

درصد درس هفتم

00 00

00

درصد درس هشتم

00 00

00

درصد درس نهم

00 00

00

سهمیه

آزاد آزاد

آزاد

نمره

- -

148

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

42.25 141.97

145.20

نتیجه

قبول قبول

مردود

دانشگاه

- -

.....

رتبه در سهمیه

13 15

24

رتبه در کل

13 15

24

 

فیزیک پزشکی نام یک رشته کاربردیدر علوم پایه پزشکی است که مفاهیم و کاربرد مجموعه علوم فیزیک را در تشخیص و درمان پزشکی بررسی می‌کند . این شاخه از دانش، علوم پرتودرمانی، محافظت از پرتو، پرتوشناسی تشخیصی ) و زیرشاخه‌های آن همانند سی تی اسکن، ام آر آی و غیره)، و پزشکی هسته‌ای را در بر می‌گیرد،اما از نظر حرفه و پیشه از مهندسی پزشکی و بیوفیزیک مستقل است. تحصیلکردگان و دانش‌آموختگان این شاخهی علمی در خدمات بالینی در مراکز درمانی، کنترل کیفیت و محافظت از تشعشع، پژوهش و توسعه، و فعالیت‌های دانشگاهی (همانند آموزش رزیدنت‌های پزشکی) به کار مشغول می‌شوند.رشد فیزیک پزشکی و زیرشاخه­های آن در سالهای اخیر با سیر صعودی روبرو بوده است. بطور نمونه تصویربرداری مولکولی که یکی از زیرشاخه‌های فرعی این رشته‌ است، امروزه به تنهایی یک صنعت پنج میلیارد دلاری است.

حرفه فیزیک پزشکی بصورت فعلی، ریشه در سال‌های پایانی قرن نوزدهم و کشف رادیواکتیویته و پرتوهای یونیزان دارد. به ویژه، سه جایزه نوبل به سال‌های ۱۹۰۱ (فیزیک)، ۱۹۵۲ (فیزیک)، و ۱۹۴۳ (شیمی) تاثیر مستقیمی در پیدایش این شاخه از دانش داشتند، در حالیکه از سوی دیگر، فیزیک پزشکی به نوبهیخود مسبب سه جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی به سال‌های ۱۹۷۹، ۱۹۷۷، و ۲۰۰۳گردیده‌است.

در ایران نیز در همان بدو تاسیس دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳، تدریس این دانش توسط متخصصین ایرانی در کشور آغاز گش.تربیت نیروی متخصص فیزیکدان پزشکی مستلزم تحصیلات فراتر از کارشناسی است . در ایران این رشته هنوز یک رشته نوپاست، ولی با این حال همانند سایر کشورها در حال گسترش و فعالیت است . امروزه بیش از ۱۸٬۰۰۰فیزیکدان پزشکی بطور رسمی در سرتاسر جهان مشغول به کار هستند، و در حالی که بطور سنتی فیزیک رشته‌ای تحت تسلط مردان بوده‌است، زنان موفقی نیز توانسته‌اند در فیزیک پزشکی موفقیت‌های چشمگیری را به نام خود ثبت کنند.

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

%50 طبق سرفصل های اعلام شده                         99/11/24

%50 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                     1400/01/28

جامع اول                                                   1400/03/22

جامع دوم                                                   1400/04/05

جامع سوم                                                  1400/04/12

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

قیمت ( به تومان)

مولف

درس

120000

نازنین نمازی ( دکتری دانشگاه تهران )

فیزیولوژی

140000

الهه برفی ( ارشد تربیت مدرس)

رعنا صدفی ( ارشد تربیت مدرس)

تشریح عمومی

120000

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاه تهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش)

زبان عمومی

380/000

 

جمع کل

 

 

در دست تهیه

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)

موقعیت­های شغلی فارغ التحصیلانفیزیک پزشکی  را می­توان به چند دسته تقسیم کرد:

 

1 . کار در مراکز کنترل کیفی سیستم ­ های تصویربرداری و رادیو تراپی

2. کار به عنوان بازرسین انرژی اتمی، دزیمتری و کالیبراسیوت تجهیزات پزشکی

3. طراحی سیستم­های حفاظتی در مراکز پرتودهی، محاسبات دز جذبی و میزان پرتودهی در رادیوتراپی به عنوان فیزیست
.4 تدریس در دانشگاه به عنوان هیئت علمی و حق التدریس

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

فیزیک عمومی

4

فیزیک جلد اول (مکانیک) جلد دوم (صوت وترمودینامیک) جلد سوم(الکتریسیته و  مغناطیس) جلد چهارم (مبانی نور و فیزیک نوین)

د. هالیدی ،ره زرنیک

فیزیک هسته ای و اتمی

3

آشنایی با فیزیک هسته ای(جلد اول)

فیزیک جدید

تآلیف کنت کرین،ترجمه ابراهیم ابوکاظمی ،منیژه رهبر ،آخرین چاپ   تآلیف کنت کرین ترجمه : منیژه رهبر ،بهرام معلمی ، آخرین چاپ

 

فیزیولوژی وآناتومی

1

فیزیولوژی پزشکی

فیزیولوژی: شناخت اعمال و وظایف اعضا مختلف بدن

فیزیولوژی و آناتومی (برای رشته های پزشکی و پیرا پزشکی)

Illustrated physiology and its companion

The Anatomy and physiology Learning system 

گایتون

دکتر احمد رستمی

دکتر محمدرضا نیکروش- حسین رضایی

Ann- B- Mc Naught

Applegate

رادیوبیولوژی   1.رادیولوژی برای رادیولوژیست ها 
2.حفاظت عملی در برابر تشعشع و رادیوبیولوژی کاربردی 
تآلیف پروفسور اریک جی هال ترجمه دکتر لطف علی مهدی پور آخرین چاپ
دکتر استیفن داود -ترجمه دکتر حسین مزدارانی -انتشارات تربیت مدرس آخرین چاپ
بیولوژی   بیولوژی سلولی مولکولی آخرین ویرایش H.lodish

ریاضی

2

حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی

حساب دیفرانسیل و انتگرال با هندسه تحلیلی

جرج توماس

لوپی – لیت- هولد

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

48

ایران(7)- اصفهان(4)- ارومیه(4)ـ تبریز(4)- تربیت مدرس(4) سمنان(5)- شیراز(3)- کاشان(3)- کرمانشاه(4)- مشهد(5)- یزد(4)-تهران(3)-بهشتی(3) اهواز(3)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

11

ارومیه(1)-اصفهان(1)-سمنان(0)-شیراز(1)-تهران(1)-تربیت مدرس(1)-مشهد(0)-یزد(2)-بهشتی(0) اهواز(1) تبریز(2) کاشان(1)

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة‌ فیزیک پزشکی

کارشناسی: فیزیک- بیوفیزیک- فیزیک مهندسی- پرتو درمانی(رادیو تراپی)- تکنولوژی پرتو شناسی(رادیولوژی)- بینایی سنجی- فیزیوتراپی- اعضای مصنوعی و وسایل کمکی- مهندسی پزشکی- علوم آزمایشگاهی- مهندسی هسته ای (گرایش پرتو پزشکی)- تکنولوژی پزشکی هسته ای

 

نمونه کارنامه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته فیزیک پزشکی

نام درس

رتبه 5(95)

رتبه 5(94)

رتبه 3(91)

درصد درس فیزیک عمومی

95.70

58.68

57.50

درصد درس فیزیک هسته ای و اتمی

90.07

70.94

78.89

درصد درس ریاضی

77.60

80.08

67. 1-

درصد درس فیزیولوژی

5.00-

0.0

30.00

درصد درس تشریح

40.08

0.0

26.67

درصد درسزبان عمومی

9.61

61.43

24.17

درصد درس هفتم

00

00

00

درصد درس هشتم

00

00

00

درصد درس نهم

00

00

00

سهمیه

آزاد

آزاد

آزاد

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

66.36

253.92

126.00

نتیجه

قبول

قبول

قبول

دانشگاه

-

-

تهران

رتبه در سهمیه

-

-

7

رتبه در کل

5

5

7

 

در اين درس چگونگي عملكرد اندام­ها و بافت­ها مورد مطالعه قرار مي‌گيرد؛ به اين ترتيب كه دانشجو بعد از آشنايي با آناتومي و بافت‌شناسي اندام­ها با شيوه عمل آنها در شرايط مختلف و در وضعيت­هاي ويژه آشنا مي‌شود. كارشناسي ارشد فيزيولوژي (ناپيوسته )به دوره اطلاق مي­شود كه تحصيلات بالاتر از كارشناس را در بر مي­گيرد و اولين مقطع تحصيلي پس از كارشناسي مي­باشد. هدف از ايجاد آن تربيت  افرادي لايق متعهد و كاردان مي­باشد كه بتوانند برمباني علم  فيزيولوژي و متون علمي موجود احاطه يافته، و با روش­هاي پيشرفته تحقيق در علوم، كارايي و لياقت و مهارت علمي و عملي لازم را به گونه اي كسب كنند كه به خوبي بتوانند به تعليم در اين رشته پرداخته و از مقالات علمي و تحقيقات علوم فيزيولوژي و علوم وابسته در جهت پيشبرد مرزهاي دانش و كمك به ايجاد روح علمي در جامعه استفاده نمايند.

 

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده                        99/09/28

%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/10/26

مرور آزمون 1و2                                             99/11/24

%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/12/22

%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده                      1400/01/28

 مرور آزمون 4و5                                           1400/02/25

جامع اول                                                     1400/03/22

جامع دوم                                                     1400/04/05

جامع سوم                                                    1400/04/12

                                  

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

فیزیولوژی

دکترنازنین نمازی ( دکتری دانشگاه تهران )

130,000

بیوشیمی عمومی

دکتر علی جهانبازی ( دکتری دانشگاه شهید بهشتی ) و نازنین وزیری تبار ( کارشناس ارشد تربیت مدرس )

140,000

زیست شناسی جانوری

دکتر محمد اکبرزاده ( رتبه 12 دکتری، دکتری دانشگاه تهران )

130,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

120,000

جمع کل

520,000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدریس

شهریه (تومان)

زیست شناسی جانوری

دکتر محمد اکبرزاده

-

50

410000

بیوشیمی عمومی

دپارتمان بیوشیمی

رتبه 1 دکتری دانشگاه علوم پزشکی و عضو بنیاد ملی نخبگان کشور

100

900000

فیزیولوژی

دکتر نازنین نمازی

دکتری دانشگاه تهران

90

730000

زبان عمومی

دپارتمان زبان

-

80

590000

 

شهریه کل دروس 2,480,000 تومان

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 -88990039

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي ارشد فیزیولوژی را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

1. دانشجوياني كه اين دوره آموزشي را طي مي­كنند مي­توانند در صورت داشتن شرايط لازم در موسسات آموزش عالي به امر تدريس و تحقيق بپردازند (تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس).

2. اشتغال در بيمارستان­ها و کلينيک­ها(كمك به امر برنامه ريزي در موسسات و مراكز درماني و بهداشتي يا مراكز تحقيقاتي).

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

زیست شناسی جانوری

2

 

مبانی زیست شناسی (زیست شناسی سلول- رده بندی جانوری)

جانور شناسی عمومی مهره داران

کتاب جانور شناسی مهزه داران

Jane B .Reece, Lisa A. Urry et al (2010) Compbell Biology, 9 ed. Benjamin Cummings

ابوالقاسم امین(1391)- چاپ یازدهم، انتشارات امیرکبیر

طلعت حبیبی، محمد مهدی راعی (1391)، پاپ هشتم، انتشارات دانشگاه تهران

محمد درویش- اخرین چاپ

 

بیوشیمی

1

Principles of Biochemistry

Text book of Biochemistry

استفاده از کتب فارسی تالیفی که سر فصل آنها متناسب با رفرنسهای فوق باشد بلا مانع است.

Lehninger

Devlin

فیزیولوژی

3

فیزیولوی پزشکی

فیزیولوژی

Tex book of physiology

گاتیون

گانونگ آخرین چاپ

Bern & Levy

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

49

اراک(3)-اردبیل(2)-ارومیه(2)-اصفهان(2)-اهواز(2)-بقیه اله(0)-بندرعباس(2)-تبریز(2)-تهران(2)-شاهد(2)-رفسنجان(2)-زاهدان(2)-سبزوار(2)-سمنان(2)-شیراز(5)-فسا(2)-کاشان(2)-کردستان(2)-کرمانشاه (2)-گیلان(2)-لرستان(2)-مشهد(2)-همدان(2)-یزد(2)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

31

اراک(2)-ارومیه(0)-اصفهان(1)-بندر عباس(2)-تبریز(1)-شاهد(2)-رفسنجان(0)-زاهدان(0)-سبزوار(2)-سمنان(0)-شهید بهشتی (3)-فسا(2)-کردستان(2)-گیلان(2)-لرستان(2)- مشهد(2)- همدان(2)-یزد(2) ایران(2) بقیه اله(2)

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

   مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة‌ فیزیولوژی

کارشناسی: فیزیولوژی- زیست شناسی (کلیه رشته ها)- جانور شناسی- پرستاری- فیزیوتراپی- مامایی- علوم آزمایشگاهی علوم دارویی- فارماکولوژی- بیوشیمی- علوم تشریحی- گفتار درمانی- بینایی سنجی- شنوایی سنجی- بهداشت عمومی- بهداشت حرفه ای و هوشبری- اتاق عمل

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته فیزیولوؤی

نام درس

رتبه9(95)

رتبه5(94)

رتبه18(91)

درصد درس فیزیولوژی

 83.45

43.20

47.78

درصد درس بیوشیمی

 72.82

13.46

40

درصد درس زیست شناسی جانوری

 17.88

69.86

49.17

درصد درس زبان انگلیسی

 58.43

65.65

32.50

درصد درس پنجم

 00

00

00

درصد درس ششم

 00

00

00

درصد درس هفتم

 00

00

00

درصد درس هشتم

 00

00

00

درصد درس نهم

 00

00

00

سهمیه

 آزاد

آزاد

آزاد

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

 52.081

246

119.00

نتیجه

 قبول

قبول

قبول

دانشگاه

 مشهد

-

مشهد

رتبه در سهمیه

 -

5

18

رتبه در کل

9

5

18

 

Web Analytics