با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۸۸۹۹۰۰۳۹

كارشناسي ارشد ناپيوسته رشته ميكروب شناسي مواد غذايي يكي از رشته هاي علوم پايه پزشكي است كه دانش آموختگان آن در ابعاد آموزشي، پژوهشي و خدماتي در زمينه نحوه نگهداري مواد غذايي، شناخت آلودگي و فساد مواد غذائي و عفونت هاي ايجاد شده از ميكروارگانيسم ها به فعاليت مي پردازد.

از قديم ترين ايام، بشر به دنبال علل و اسباب بيماري هائي كه از غذا دريافت مي نموده است، موجودات ذره بيني را در ميان باكتري هاي پروكايوتيك و قارچ ها و پروتوزوئرهاي يوكاريوتيك مي توان جستجو كرد و با ورود عامل بيماريزا توسط غذا به بدن انسان مبارزه بين آن و بدن انسان آغاز مي شود. بنابراين، مي توان گفت بيماري نتيجه آسيب رساني و بيماري زايي عامل بيماري زا و حالت تدافعي بدن انسان است. حالت تدافعي بدن انسان بيشتر با مكانيسم هاي ايمني هومورال و سلولار و مصونيت ايجاد شده توسط اين مكانيسم ها در ارتباط است. بيماري هاي عفوني مي توانند مكان ها و زمان هاي مختلف به صورت همه گير، تك گير يا جهان گير بروز نمايند. آن ها همچنين مي توانند در يك جمعيت به صورت آندمي در آيند. منشاء عفونت در يك منبع عفوني نهفته است، مهم ترين منابع عفوني عبارتند از بيماران، ناقلان سالم، حيوانات ولگرد و كساني كه از طريق ادرار و مدفوع بطور مداوم عوامل بيماريزا را دفع مي كنند و يا با مواد غذائي در تماس هستند. انتقال بيماري از منبع عفونت به صورت مستقيم يا غير مستقيم صورت مي گيرد. براي مثال: بيماري مي تواند به وسيله حشرات كه بر روي غذائي نشستند به افراد سالم انتقال يابد.

از زمان پاستور تا كنون تحقيقات ارزنده اي در زمينه مهندسي ژنتيك ميكروارگانيسم ها صورت گرفته است در نيمه دوم قرن بيستم و سال هاي اخير ژنتيك باكتري ها بسيار شكوفا شده است. به طوري كه ورود به اين عرصه به بسياري از سئوالات و ابهامات پاسخ داده است. اگر چه راه طولاني تري در پيش رو مي باشد و بشر امروز، مي كوشد تا نيل به يك محيط زيست ايده آل، همچنان به راه خود در زمينه ميكروب شناسي مواد غذايي نوين ادامه دهد واين اولين بار است كه رشته ميكروب شناسي مواد غذايي ارائه مي گردد.

متاسفانه اين رشته تا كنون بطور مستقل در ايران ارائه نشده است وليكن در رشته علوم و صنايع غذايي بصورت دروس ميكروب شناسي مواد غذايي تدريس مي شود. طبيعتا بسياري از دروس و مباحث طراحي شده در اين رشته تاكنون مورد توجه قرار نگرفته است.

رشته كارشناسي ارشد ميكروب شناسي مواد غذائي بر اساس استاندارد هاي قابل قبول مواد غذائي و با استفاده از تكنيك هاي رايج آزمايشگاهي در تشخيص ميكروارگانيسم هاي عفونت زا از غذا در خدمت جامعه مي باشد در تحقيقات ملي سهيم است و همچنين در آموزش نظري و عملي دانشجويان در رشته هاي مرتبط، در خدمت دانشگاه ها و موسسات آموزشي است.

بر اين باوريم كه غذاي سالم جسم و روح انسان را سالم و شاداب نگه مي دارد، و جسم و روح وقتي شاداب و سالم باشد به ارتقاء سلامت و توسعه فراگير در جامعه مي انجامد. عقايد و ارزش هاي ما عمدتأ برخواسته از قوانين و مقرراتي است كه در دين مبين اسلام مستقر است، و اسلام بر امر حفظ سلامتي و نظافت تاكيد خاص نموده است، تا حدي كه جسم ما را امانتي از سوي خداوند متعال تلقي مي نمايد. لذا آموزشي كه مبتني بر اين اصول شكل گرفته باشد مي تواند بيانگر اعتلاي اين ارزش ها در جامعه باشد و از آنجا كه علم ميكروب شناسي مواد غذايي بدنبال كشف علل و اسباب بيماري هاي عفوني مي باشد، لذا مي توان نتيجه گرفت كه آموختني هاي اين رشته در واقع بر فرآيند علمي ارزش هاي حاكم و ارتقاء سلامت جامعه به عنوان يك اصل مي باشد و اين رشته يك نقش اساسي در استقرار يك جامعه سالم را به عهده دارد.

اميد است با ايجاب رشته ميكروب شناسي مواد غذايي و اجراي برنامه آموزشي آن كه همگام با ساير رشته هاي علوم پايه پزشكي است، بتواند سبب افزايش ارتقاء مهارت هاي فردي دانش آموختگان ميكروب شناسي مواد غذايي كه در صنايع غذايي، آزمايشگاه هاي كنترل كيفيت مواد غذايي، تحقيقات در مواد غذايي، بازرسي هاي مواد غذايي، مشغول ببه كار هستند، مفيد واقع شود.

اهداف اصلي راه اندازي اين رشته عبارتند از:

1. در تدريس دروس نظري و عملي ميكروب شناسي مواد غذايي در مقاطع مختلف آموزشي همكاري نمايند.

2. در مراكز تحقيقاتي مرتبط با رشته به عنوان مجري و يا همكار پژوهشي فعاليت نمايند.

3. خدمات ميكروب شناسي مواد غذايي جهت كنترل كيفي در صنايع غذائي و همچنين جهت پيشگيري از انتقال بيماري هايي كه توسط غذا و آشاميدني ها اتفاق مي افتد، ارائه نمايند.

4. به امر بازرسي بهداشتي و ايمني مواد غذايي در سطح جامعه با انجام دادن آزمايشات لازم و تفسير نتايج آنها و شناسايي مخاطرات مواد غذايي آلوده در سطح جامعه كمك نمايند.

 

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده                        99/09/28

%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/10/26

مرور آزمون 1و2                                             99/11/24

%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/12/22

%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده                      1400/01/28

 مرور آزمون 4و5                                           1400/02/25

جامع اول                                                     1400/03/22

جامع دوم                                                     1400/04/05

جامع سوم                                                    1400/04/12

                                  

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

باکتری شناسی

 سعید بشارتی

390,000

قارچ شناسی پزشکی

دکتر ستاره افشاری ( رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه تهران )

120,000

تغذیه عمومی

دکتر میلاد دانشی ( رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تهران )

190,000

انگل شناسی

دکتر رستمی ( رتبه 6 دکتری، دکترای دانشگاه شهید بهشتی )

120,000

بیوشیمی

دکتر علی جهانبازی ( دکتری دانشگاه شهید بهشتی ) و نازنین وزیری تبار( کارشناس ارشد تربیت مدرس )

150,000

ویروس شناسی

دکتر محمد غلامی(رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس) همزه چوبین (دکتری دانشگاه تربیت مدرس)

120,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

120,000

جمع کل

1.210.000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدریس

شهریه (تومان)

ویروس شناسی

دکتر محمد غلامی

رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس

50

400000

تغذیه عمومی

دکتر میلاد دانشی

رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تهران

100

800000

قارچ شناسی

دکتر ستاره افشاری

رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه تهران

30

240000

باکتری شناسی

دکتر عبدالمجیدقاسمیان

رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس

90

720000

بیوشیمی

دپارتمان بیوشیمی

رتبه 1دکتری دانشگاهعلوم پزشکی و عضو بنیاد ملی نخبگان کشور

100

800000

انگل شناسی

دکتر رستمی

رتبه 14دکتری شهید بهشتی

35

280000

زبان عمومی

دپارتمان زبان

-

80

560000

 

شهریه کل دروس 3,800,000 تومان

 

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 -88990039

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان میکروب شناسی گرایش مواد غذایی  را مي­توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

نقش دانش آموختگان در نظام بهداشتي

الف) آموزشي ب) پژوهشي ج) اجرايي و خدماتي د) نقش مشاوره اي

 وظايف حرفه­اي دانش آموختگان

 الف) نقش آموزشي

1. همكاري در تدريس دروس نظري و عملي ميكروب شناسي مواد غذايي در مقاطع مختلف آموزشي

2. آموزش به كارشناسي مواد غذايي در جهت ارتقاء دانش آنها

3. طراحي، برگزاري و تدريس دوره هاي آموزشي در حيطه مسائل آلودگي و مسموميت هاي غذايي در جامعه براي كاركنان حوزه سلامت و همچنين گروه هاي حذف خاص

ب) نقش پژوهشي

 1. طراحي و اجراي طرح هاي تحقيقاتي پايه، باليني و جامعه نگر

2. طراحي و اجراي طرح هاي پژوهشي درباره تدوين استانداردهاي مواد غذايي

 ج) نقش اجرايي و خدماتي

1. تدوين، برنامه ريزي، هماهنگي، پايش و نظارت و مديريت اجراي برنامه هاي كنترل آلودگي ميكروبي و مسموميت هاي مواد غذايي در مناطق شهري و روستايي

2. نظارت، ارزشيابي و پايش فعاليت ها در زمينه برنامه كشوري كنترل بيماري هاي منتقله از غذا

3. ارائه خدمات موثر مرتبط در شناسايي بحرانهاي مواد غذايي در سطوح مختلف جامعه

4. ارائه خدمات در آزمايشگاه هاي كنترل مواد غذايي و بهداشتي

مشاركت در اجراي برنامه هاي كنترل آلودگي مواد غذايي سازمان هاي ملي و بين المللي.

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

باکتری شناسی

3

Microbiology

Microbiology

Zinsser microbiology

Diagnostic microbiology

Microbiology

Walker & et al

Jawetz& et al

Joklike& et al

Finegulld (Baily &scott)

Murray

تغذیه عمومی

1

---

Krasuse’sfood and nutrition care process.L. Kathleen mahansilviaescott- stump, junicel- Raymond 13 th- 2012

بیوشیمی عمومی

1

Principles of biochemistry

Text book of biochemistry

Biochemistry

Lehninger

Devlin

Strye

انگل شناسی

1

Medical parasitology

Basic clinical parasitology

بیماریهای انگلی در ایران ( جلد 1) (بیماریهای تک یاخته ای)

Markell and voge’s 2006 توسط چند نفر از انگل شناسان به فارسی ترجمه شده است

Neva F.A& brown H.W چاپ 1993 آن توسط دکتر اطهری به فارسی ترجمه شده است

دکتر اسماعیل صائبی

قارچ شناسی

1

 قارچ شناسی پزشکی جامع

قارچ شناسی پزشکی و روشهای تشخیص آزمایشگاهی

Medical Mycology

قارچ شناسی پزشکی (روشهای عملی)

دکتر فریده زینی- دکتر امیر سید علی مهبد- دکتر امامی- انتشارات دانشگاه تهران- چاپ 1388

دکتر شهلا شادزی- انتشارات گلبهار- اصفهان چاپ ششم

Ripoon

اوانس و ریچاردسن ترجمه دکتر علیرضا خسروی

ویروس شناسی

1

Medical microbiology

Medical microbiology

Zinsser

E. Jawetz

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

6

-ایران (6)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

0

 

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشته  نانو تکنولوژی پزشکی

کارشناسی میکروب شناسی، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، بیوشمی، زیست شناسی( گرایش های میکروبیولوزی، بیوشیمی، ژنتیک)، بهداشت و بازرسی گوشت، بهداشت مواد غذایی، دکترای عمومی پزشکی، داروسازی، دامپزشکی

 

 

طبق مستندات تاكنون رشته اي با عنوان فوق در ايران وجود نداشته است و طرح راه اندازي اين رشته در مقطع كارشناسي ارشدبراي اولين بار در كشور صورت مي گيرد ليكن در 50 سال گذشته آموزش اين رشته بصورت تجربي صورت گرفته و در دهه اخير نيز ضمن تاسيس انجمن پرفيوژنيست هاي ايران و نيز راهنمايي و حمايت صميمانه انجمن جراحان قلب ايران باعث اعتلاي آموزش در اين رشته گرديده كه برگزاري و شركت پرفيوژنيستها در كنگره ها و كارگاههاي آموزشي متعدد در طول دهه فوق بويژه برگزاري اولين كنگره بين المللي پرفيوژن ايران در سال 1387 گواه بر اين مدعاست .

 پرفيوژنيست)(perfusionist عضو متبحر وتعليم ديده حرفه اي از تيم جراحي قلب است كه با آموزشهاي علمي و تجارب    عملي و با بكارگيري دستگاه قلب و ريه مصنوعي فرآيند پرفيوژن را در طول جراحي قلب ، ريه و عروق و........... ميسر ساخته و بااستفاده از دستگاههايي نظير IABP، LVAD،  RVAD، ECMO و .......عملكرد قلب و ريه را مورد حمايت قرار مي دهد.

كارشناسي ارشد پرفيوژن شاخه اي از علوم سلامت است كه در طي آن فراگيران با انواع بيماريهاي قلبي عروقي و تكنيك هاي باي پس قلبي –ريوي و دستگاههاي حمايتي  قلب و  ريه و شرايط  اضطراري مربوط به آن آشنا شده با گذراندن  برنامه هاي درس  نظري و عملي ، توانمنديهاي لازم براي آماده سازي و باي پس قلبيريوي بيمار را در جراحي قلب باز كسب كرده و روش هاي مختلف پرفيوژن برون اندامي را متناسب با نوع اعمال جراحي و يا شرايط و وضعيت بيمار انجام دهند

%50 طبق سرفصل های اعلام شده                         99/11/24

%50 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                     1400/01/28

جامع اول                                                   1400/03/22

جامع دوم                                                   1400/04/05

جامع سوم                                                  1400/04/12

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

پرستاری داخلی و جراحی

سمیرا فتاحی بابایی(ارشد دانشگاه تربیت مدرس) پریسا ریزه وندی(ارشد دانشگاه شهید بهشتی) آتوسا افسری(ارشد پرستاری)

200,000

بیوشیمی

دکتر علی جهانبازی ( دکتری دانشگاه شهید بهشتی ) و نازنین وزیری تبار ( کارشناس ارشد تربیت مدرس )

150,000

فیزیولوژی

نازنین نمازی (دکتری دانشگاه تهران)

140,000

فارماکولوژی

محسن نیکدل (ارشد دانشگاه تربیت مدرس) مریم سید مکاری(ارشد دانشگاه تربیت مدرس)

100,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

120,000

جمع کل

710,000

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان مامایی را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

1. استاد دانشگاه

2. پژوهشگر

3. متخصص تکنولوژی گردش خون (پرفیوژنیست)

4. پرستار

5. کارشناس اتاق عمل

6. کارشناس هوشبری

 

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

بیوشیمی عمومی

1

Biochemistry- Stryer

Text book of Biochemistry

استفاده از کتب فارسی تالیفی که سرفصل آنها متناسب با رفرنسهای فوق باشد بلامانع است.

مباحث : ساختار سلول یوکاریودیت - پروتئین ها ساختمان و ترکیب - پروتئین ها ( قسمت دوم )ساختمان و عملکرد- آنزیم ها - غشاهای بیولوژیک - بیوانرژیک و متابولیسم کربوهیدراتها1 - متابولیسم کربوهیدراتها2 - متابولیسم آهن و هم - بیولوژی مولکولی

Lehninger

Devlin

پرستاری و بیماریهای داخلی و جراحی

4

brunner and suddarth’s of medical- surgical nursing

phipp’s medical- surgical nursing: health and illness. Prespectives

Medical- Surgical nursing clinical  management for positive outecomes

suzannec. Smeltzer.11.ed. Philadelphia: lippincott. Williams and wilkins, last edition

frances Donovan Monahan. [et.a.l.]- 8. Ed- st.louis: Elsevier- mosby, last edition

Joyce M. Black,Jane Hokanson Hawks-7. Ed. –St.Louis: Elsevier Saundres, Last Edition.

فیزیک عمومی

 

کتاب فیزیک هالیدی هرسه جلد ترجمه نعمت ا... گلستانیان و محمود بهار مرکز نشز دانشگاهی آخرین چاپ.

مباحث: حرکت و قوانین نیوتن درآن، مباحث انرژی و قدرت، شتاب و velocity و رابطه آنها، حرارت(ارتباط و اثر حرارت جسم بر نیروی جنبشی) حجپ و فشار،مایعات و گازها 

 

فیزیولوژی

1

فیزیولوژی پزشکی

مباحث: فیزیولوژی غشا عصب و عضله - قلب - گردش خون - کلیه ها و مایعات بدن - سلول های خونی و ایمنی - تنفس - سازماندهی دستگاه عصبی و گیرنده هی حسی - دستگاه عصبی نوروفیزولوژی حرکتی و انسجامی - متابولیسم و تنظیم دما - غدد درون ریز

نویسنده: آرتور گایتون

فارماکولوژی

1

مباحث: فارماکوکینتیک و فارماکودینامیک تعیین دوز منطقی و سیر طمانی دتروها، مقدمه ای بر فارماکولوژی سیستم خودکار، داروهای ضد فشار خون، داروهای متسع کننده عروق و درمان آنژین صدری، فداروهای مورد استفاده در نارسایی قلبی، فدارو های مورد استفاده در آرتیمی های قلبی، فداروهای دیورتیک مدر، پپتید های موثر بر عروق، مقدمه ای بر فارماکولوژی داروهای موثر بر دستگاه اعصاب، داروهای ضد تشنج، دارو های هوشبری عمومی، بی حس کننده های موضعی

 

ترجمه فارسی کتاب کاتزونگ ترور (آخرین چاپ)

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

17

مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی(9)-اصفهان(4)- مشهد(2)- یزد(2)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

2

مشهد(1)-اصفهان(1)

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة‌ تکنولوژی گردش خون

کارشناسی پرستاری- هوشبری- اتاق عمل

ارائه 2 سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی

 

 

رشته اتاق عمل شاخه ای از علوم پزشکی است که دانش آموختگان آن با تسلط به ساختار، وسایل، تجهیزات و فرایند های اتاق عمل، درانجام بهینه اعمال جراحی و مراقبتهای قبل، حین و بعد از عمل ، مشارکت نموده و آموخته های خود را در زمینه های آموزشی،‌ پژوهشی و خدماتی دراختیار جامعه قرار می دهند.

%50 اول طبق سرفصل های اعلام شده                    99/11/24

%50 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                    1400/01/28

جامع اول                                                  1400/03/22

جامع دوم                                                  1400/04/05

جامع سوم                                                 1400/04/12

مولفين بسته هاي آموزشي (که رتبه هاي تک رقمي کارشناسي ارشد و دکتراي وزارت بهداشت مي­باشند) با شيوه­اي متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوي که درسنامه جامع را با تلفيقي از مطالب رفرنسهاي وزارت بهداشت تاليف نموده اند و نکات کليدي و تستي را نيز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزايش کيفيت علمي درسنامه گرديده است و در پايان هر فصل نيز تست هاي 10 سال اخير آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشريحي تدوين شده است به نحوي که داوطلب با مطالعه بسته هاي آموزشي موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت براي هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندي نموده و نکات کليدي و تستي را به طور مفهومي درک مينمايد .

 

بسته آموزشی این رشته در دست تهیه میباشد

 

درس

مولف

قيمت (تومان)

زبان عمومی(جزوه)

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاه تهران، مترجم زیست شناسی سلولی ومولکولی لودیش )

120.000

زبان (جزوه+DVD)                  

دکتر حسن یعقوبی (مولف بیش از 5 کتاب در زمینه کاشناسی ارشد و دکتری زبان انگلیسی) 300.000

درس

استاد مربوطه

ساعت تدريس

شهريه (تومان)

زبان دکتر یعقوبی (مولف بیش از 5 کتاب در زمینه کاشناسی ارشد و دکتری زبان انگلیسی)  80 1.000.000 

 

 

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائيد.

021 -88990039

مشاور

 

دپارتمان اتاق عمل

براي دانلود نمونه سوالات سالهاي گذشته کليک نماييد (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان آموزش بهداشت را مي­ توان به چند دسته تقسيم کرد:

-        اتاق عمل اورژانس وسرپایی

-        اتاق عمل جراحی در بیمارستانها

-        کلینیک های تخصصی جراحی

دروس

ضریب

منابع مورد پذیرش

اصول و عملکرد فرد اسکراب و سیار

3

۱- Berry & Kohn’s Operating Room Technique . Nancymarie Phillips. publisher Mosby .last edition

۲- Surgical Technology for the surgical Technologist. A Positive Care Approach publisher Delmar Learning .last edition

۳- Alexander’s Surgical Procedures Jane C. Rothrock Sherri Alexander .last edition

۴- Surgical Instrumentation .an Interactive Approach .Renne Nemitz,last Edition

۵- نانسی ماری.اصول کار در اتاق عمل (جلد اول کتاب تکنیک های کار در اتاق عمل بری و کوهن) ترجمه ساداتی لیلا، گلچینی احسان و دیگران.انتشارات جامعه نگر.آخرین چاپ

۶- احمدی مجید ،جوهری بهروز زیر نظر صدیقه حنانی. تکنولوژی های جراحی وفرد اسکراب .اندیشه رفیع.تهران: آخرین چاپ

۷- ساداتی، لیلا  گلچینی، احسان.- اصول و فنون عملکرد فرد سیار و اسکراب . انتشارات جامعه نگر . آخرین چاپ

۸- رن نمیتز.ابزار جراحی برای پزشکان،رزیدنت های جراحی و دانشجویان اتاق عمل.ترجمه لیلا ساداتی.احسان گلچینی.آخرین چاپ

تکنولوژی جراحی درجراحی های مختلف

3

۱- Berry & Kohn’s Operating Room Technique . Nancy marie Phillips. publisher Mosby .last edition

۲- Surgical Technology for the surgical Technologist. A Positive Care Approach publisher Delmar Learning .last edition

۳- Alexander’s Surgical Procedures Jane C. Rothrock Sherri Alexander .last edition

۴- نانسی ماری. تکنیک های کار در اتاق عمل بری و کوهن .)جلد دوم(ترجمه لیلا ساداتی، احسان گلچینی و دیگران.انتشارات جامعه نگر.

۵- اصول کلی تکنولوژی جراحی .فاطمه قارداشی،رقیه زردشت.انتشارات جامعه نگر.آخرین چاپ تکنولوژی جراحی گوارش و غدد .تالیف لیلا ساداتی، احسان گلچینی. انتشارات جامعه نگر .آخرین چاپ

۶- تکنولوزی جراحی زنان تالیف لیلا ساداتی، احسان گلچینی. انتشارات جامعه نگر .آخرین چاپ تکنولوژی جراحی ارتوپدی تالیف لیلا ساداتی، احسان گلچینی. انتشارات جامعه نگر .آخرین چاپ

۷- تکنولوژی جراحی ارولوژی تالیف لیلا ساداتی، احسان گلچینی. انتشارات جامعه نگر .آخرین چاپ

۸- تکنولوژی جراحی اعصاب تالیف لیلا ساداتی، احسان گلچینی. انتشارات جامعه نگر .آخرین چاپ

۹- تکنولوژی جراحی گوش و حلق وبینی. تالیف لیلا ساداتی، احسان گلچینی. انتشارات جامعه نگر .آخرین چاپ

۱۰- تکنولوژی جراحی چشم. تالیف لیلا ساداتی، احسان گلچینی. انتشارات جامعه نگر .آخرین چاپ

۱۱- تکنولوژی جراحی توراکس و قلب و عروق. تالیف لیلا ساداتی، احسان گلچینی. انتشارات جامعه نگر .آخرین چاپ

بیماری های داخلی جراحی

 2

۱- Brunners &Suddarth’s Textbook of Medical-Surgical Nursing Suzanne C. Smeltzer, Brenda G. Bare, Janice L. Hinkle, Kerry H. Cheever.last edition.

۲- برونر سودارث ۲۱۵۴ جلد ۵۱ چشم و گوش درسنامه پرستاری داخلی و جراحی. نویسنده : Hinkle ، Cheever مترجم : علی اصغر پور، نجفی قزلچه. ناشر : جامعه نگر

۳- برونرسودارث ۲۱۵۴ جلد ۵۲ کلیه و مجاری ادراری درسنامه پرستاری داخلی و جراحی .نویسنده : Hinkle ، Cheever مترجم : رودسری،حضرتی .ناشر : جامعه نگر

۴- برونر سودارث ۲۱۵۴ جلد ۵۹ تولید مثل و بیماریهای پستان درسنامه پرستاری داخلی جراحی .نویسنده : Smeltzer مترجم : دکتر ژیلا عابد سعیدی.ناشر : جامعه نگر

۵- برونر سودارث ۲۱۵۴ جلد ۵۶ مغز و اعصاب درسنامه پرستاری داخلی و جراحی.نویسنده : Hinkle ، Cheever مترجم : زهرا مشتاق.ناشر : جامعه نگر

۶- برونر سودارث ۲۱۵۴ جلد ۵۴ پوست و سوختگی درسنامه پرستاری داخلی و جراحی

 

آناتومی

1

۱- تالیف دکتر محمدعلی امامی میبدی ، انتشارات سماط 

بیهوشی و احیا قلبی ریوی

1

۱- Berry & Kohn’s Operating Room Technique . Nancy marie Phillips. publisher Mosby .last edition

۲- نانسی ماری.اصول کار در اتاق عمل )جلد اول کتاب تکنیک های کار در اتاق عمل بری و کوهن (ترجمه ساداتی لیلا، گلچینی احسان و دیگران.انتشارات جامعه نگر.آخرین چاپ

۳- آخرین پروتکل اعلام شده در خصوص احیاء قلبی ریوی توسط انجمن قلب آمریکا American Heart Association: AHA به آدرس اینترنتی زیر:

heart.org/HEARTORG/CPRAndECC/CPR _UCM_001118_SubHomePage.jsp

 

دانشگاه

ظرفيت پذيرش

دانشگاه هاي پذيرش کننده

علوم پزشکي

20

اصفهان(4)- ایران(3)- شیراز(3)- مازندران(5)- همدان(5)

ظرفيت مازاد(پرداخت شهريه)

7

همدان(3)- ایزان(1)- اصفهان(1)-مازندران(2)

شعب بين‌الملل دانشگاه هاي علوم پزشکي

-

 

دانشگاه آزاد اسلامي

-

 

شبانة علوم پزشکي تهران

-

 

مدارک تحصيلي مورد پذيرش آزمون کارشناسي ارشد رشته اتاق عمل

مدرک کارشناسی در رشته های اتاق عمل، پرستاری وهوشبری

باتوجه به جايگاه و اهميت بيماريهاي انگلي در ايران و لزوم فعاليت­هاي آموزشي در رشته انگل­ شناسي پزشكی و نياز به نيروي انساني كه عالم بر وضع موجود بوده و بتواند ضمن كمك در اجراي اين فعاليت­ها نياز جامعه را در زمينه بررسي و تشخيص آزمايشگاهي بيماريهاي انگلي در حد اطلاعات و توانايي خود مرتفع نمايند، تربيت افرادي در مقطع كارشناسي ارشد براي رشته انگل شناسي در دانشگاهها و مؤسسات آموزشي عالي واجد شرايط از نظر اساتيد متخصص، فضاي آموزشي و وسايل، امكانات و تجهيزات لازم ضروري است.

كارشناسي ارشد انگل شناسي پزشكي به دوره ­اي اطلاق مي­شود كه تحصيلات بالاتر از كارشناسي را در بر مي­گيرد اولين مقطع تحصيلي پس از كارشناسي مي­باشد. هدف از ايجاد اين دوره تربيت افرادي لايق، متعهد و كاردان مي­باشد كه بتوانند بر مباني علم انگل­ شناسي و متون علمي موجود احاطه يافته و با آشنايي با روش­هاي پيشرفته تحقيق در علوم و بدست آوردن كارآيي و لياقت و مهارت علمي و عملي لازم به تعليم در اين رشته پرداخته و از مقالات علمي و تحقيقاتي علوم انگل­ شناسي پزشكي و علوم وابسته در جهت پيشبردهاي مرزهاي دانش و كمك به ايجاد روح علمي در جامعه استفاده نمايند.

%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده                        99/09/08

%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/10/26

مرور آزمون 1و2                                             99/11/24

%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/12/22

%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده                      1400/01/28

 مرور آزمون 4و5                                           1400/02/25

جامع اول                                                     1400/03/22

جامع دوم                                                     1400/04/05

جامع سوم                                                    1400/04/12

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

زیست شناسی سلولی و مولکولی

دکتر علی بزرگمهر ( رتبه ا کارشناسی ارشد و رتبه 1 دکتری)

140,000

انگل شناسی

احمدرضا براهیمی ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس)

120,000

ایمنی شناسی

مریم اکرمی بزرگی ) ارشد دانشگاه تهران)

140,000

باکتری شناسی به علاوه بانک سوالات

سعید بشارتی

390.000

قارچ شناسی

دکتر ستاره افشاری ( رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه تهران )

120,000

 ویروس شناسی

 محمد غلامی ( رتبه 1 دکتری ویروس شناسی) و حمزه چوبین ( دکتری تربیت مدرس)

 120,000

زبان عمومی

امید تشکر

120,000

جمع کل

 

1,150/000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدریس

شهریه (تومان)

ویروس شناسی

دکتر محمد غلامی

رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس

50

400,000

ایمنی شناسی

دکتر پور غلامی نژاد

رتبه 6 دکتری، دکتری دانشگاه تهران

80

800,000

قارچ شناسی

دکتر ستاره افشاری

رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه تهران

30

240,000

باکتری شناسی

دکتر عبدالمجید قاسمیان

رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس

90

720,000

زیست شناسی سلولی و مولکولی

استاد خانی

مدرس برتر کشوری زیست سلولی ومولکولی

100

880,000

زبان عمومی

دپارتمان زبان

 

80

560,000

 

شهریه کل دروس 3,600,000 تومان

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 - 88990039

مشاوره و هدایت

                 

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان  انگل شناسی را مي توان به چند دسته تقسيم نمود

1. دانشجوياني كه اين دوره آموزشي را طي مي­كنند مي­توانند درصورت داشتن شرايط لازم در مؤسسات آموزش عالي در امر تدريس و تحقيق همكاري كنند.

2. فارغ التحصیلان  این رشته می توانند ضمن كمك به امر برنامه ريزي در مؤسسات و مراكز درماني و بهداشتي يا مراكز تحقيقاتي و آزمايشگاه­هاي تشخيص طبي در زمينه انگل­ شناسي پزشكي انجام وظيفه نمايند.

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

انگل شناسی

5

Medical parasitology

تک یاخته شناسی پزشکی

بیماریهای انگلی در ایران ( اخرین ویرایش)

Markell and voge’s 2006 توسط چند نفر از انگل شناسان به فارسی ترجمه شده است

تالیف دکتر غلامحسین ادرسیان، دکتر مصطفی رضائیان، دککتر مهدی قربانی،دکتر حسین کشاورز، دکتر مهدی محبعلی، انتشارات علوم پزشکی تهران و انتشارات ایده نوین، ویرایش دوم، 1394

دکتر اسماعیل صائبی

ایمنی شناسی

1.5

ایمنولوژی

ایمنولوژی

ایوان رویت

دکتر محمد وجگانی

باکتری شناسی

1

Microbiology

Microbiology

Zinsser microbiology

Diagnostic microbiology

Microbiology

Walker & et al

Jawetz& et al

Joklike& et al

Finegulld (Baily &scott)

Murray

زیست شناسی شتاسی سلولی و مولکولی

1

Molecular cell biology


H.Lodishو همکاران؛ آخرین ویرایش

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

علوم پزشکی

65

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

16

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

دانشگاه آزاد اسلامی

-

شبانة علوم پزشکی تهران

-

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشته انگل شناسی

کارشناسی: انگل شناسی- حشره شناسی پزشکی(بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها )- ایمنی شناسی پزشکی- میکروب شناسی- علوم آزمایشگاهی- زیست شناسی (با گرایش جانوری- عمومی- سلولی و مولکولی و میکروبیولوژی)- علوم آزمایشگاهی دامپزشکی

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته انگل شناسی  

رتبه2(95)

رتبه16(94) 

رتبه3 (91)

نام درس

81.06

26.67

82.86

درصد درس قارچ شناسی

38.00

71.67

79.05

درصد درس ویروس شناسی

53.33

50.88

91.11

درصد درس ایمنی شناسی

67.22

30.00

50.00

درصد درس انگل شناسی

21.25

38.36

26.67

درصد درس زیست شناسی سلولی و مولکولی

38.48

63.33

70.00

درصد درس باکتری شناسی

0.0

70.09

30.83

درصد درس زبان انگلیسی

00

00

00

درصد درس هشتم

00

00

00

درصد درس نهم

آزاد

آزاد

آزاد

سهمیه

123.00

53.94

123.00

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

قبول

قبول

قبول

نتیجه

مازندران

تبریز

تهران

دانشگاه

2

10

3

رتبه در سهمیه

2

10

3

رتبه در کل

 

 

 

ایمنی‌شناسی یا ایمونولوژی یکی از شاخه‌های زیست‌شناسی است که به بررسی انواع واکنش ایمنی جانداران در برابر آنتی­ ژن‌های بیگانه و روند ایجاد مصونیت در برابر عوامل بیماریزا می‌پردازد.ایمونولوژی علم شناخت، بررسی و اثبات سیستم‌های دخیل در ایمنی بدن است. سیستم ایمنی بدن سیستمی پیچیده و در نهایت دقت می‌باشد که شامل اعضاء متنوع، با عملکردی متفاوت و مرتبط می­باشند که در صورت کوچکترین تداخل و ناهماهنگی در انجام وظایف اعضاء آن امکان پیدایش اختلالات و ظهور عوارضی وخیم و بعضا غیر قابل برگشت وجود دارد. از جمله اعضاء اصلی و فرعی این سیستم می توان به سلول­ها )مانند لنفوسیت­ها، مونوسیت­ها، ماکروفاژها و سلول­های فرعی و تخصصی دیگر(، بافت­ها )بافت­های لنفاوی، بافت پوششی و .... ومولکول‌های محلول در خون) مانند آنتی بادی ها، کمپلمان و سایتوکاین­ها و …) اشاره کرد.

%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده                        99/09/28

%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/10/26

مرور آزمون 1و2                                             99/11/24

%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/12/22

%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده                      1400/01/28

 مرور آزمون 4و5                                           1400/02/25

جامع اول                                                     1400/03/22

جامع دوم                                                     1400/04/05

جامع سوم                                                    1400/04/12

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

 درسمولف هزینه 

 

ایمنی شناسی

 

مریم اکرمی بزرگی (ارشد دانشگاه تهران ) 140.000

بیوشیمی

دکتر علی جهانبازی ( دکتری دانشگاه شهید بهشتی ) و نازنین وزیری تبار ( کارشناس ارشد تربیت مدرس )

150,000

میکروب شناسی 

دکتر عبدالمجید قاسمیان ( رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس)

240,000

زیست شناسی سلولی مولکولی

علی بزرگمهر ( رتبه 1 کارشناسی ارشد و رتبه 1 دکتری )

140,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاه تهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

120,000

جمع کل

790,000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدریس

شهریه (تومان)

ایمنی شناسی

دکتر پور غلامی نژاد

عضو هیئت علمی دانشگاه

80

800,000

بیوشیمی

دکتر محمدنژاد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران

100

800,000

باکتری شناسی

استاد بشارتی

مولف کتاب درسنامه جامع میکروب شناسی پزشکی

70

700,000

زیست شناسی سلولی و مولکولی

دکتر محمدنژاد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران

90

900,000

زبان عمومی

دکتر یعقوبی

مولف بیش از 5 کتاب در زمینه کاشناسی ارشد و دکتری زبان انگلیسی

70

70,000

 

شهریه کل دروس 3900000 تومان

 

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 -88990039

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي ارشد ایمونولوژی را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

1. اشتغال در مراکز علمی تحقیقاتی

2. اشتغال در بيمارستان ها و کلينيک ها

3. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

ایمنی شناسی عمومی

6

ایمنولوژی

ایمنولوژی

اصول و تفسیر آزمایشهای سرولوژی بالینی

Medical Immunology

Cellular & molecular Immunology

و یا ترجمه فارسی آن

ایوان رویت

دکتر محمد وجگانی

دکتر پرویز پاکزاد

Stites et al

A bul K. Abass et al

بیوشیمی

1

Principles of Biochemistry

Biochemistry

Text book of Biochemistry

-

Stryer

Devlin

زیست شناسی سلولی و مولکولی

2


Molecular cell biology


H.Lodishو همکاران

میکروب شناسی

1

Microbiology

Microbiology

Microbiology

Zinsser microbiology

Diagnostic microbiology

Walker & et al

Jawetz& et al

Murray

Joklike& et al

Finegulld (Baily &scott)

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

55

اهواز (3)-اراک(3)- شهید بهشتی (3)- مشهد (3)-بابل(3)-سمنان(3)-شاهد(2)-شهرکرد(2)-شیراز(4)-کردستان(3)-کرمان(3)-کرمانشاه(2)-مازندران(2)-یزد(2)-بیرجند(3)-همدان(2)-رفسنجان(3)-دانشگاه تربیت مدرس(3)-ایران(3)-اصفهان(3)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

14

اهواز(1)-بیرجند(1)-تربیت مدرس(2)-شاهد(1)-کرمانشاه(1)-مازندران(1)-همدان(1)-یزد(2)-مشهد(1)-کرمان(1)-شهرکرد(1)-بابل(1)

-

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشته ی ایمنی شناسی

کارشناسی: باکتری شناسی- ایمنی شناسی- بیوشیمی- زیست شناسی (با گرایش جانوری- سلولی و مولکولی- میکروبیولوژی عمومی و یا ژنتیک)- میکروب شناسی- علوم آزمایشگاهی- فیزیولوژی- انگل شناسی پزشکی- ویروس شناسی- بیوتکنولوژی- میکروبیولوژی

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته ایمنی شناسی 

نام درس

رتبه7(95)

رتبه6(94)

رتبه17 (91)

درصد درس ایمنی شناسی

 65.47

87.07

86.67

درصد درس بیوشیمی

 60.44

49.61

71.11

درصد درس میکروب شناسی

 78.90

84.13

11.11

درصد درس زیست شناسی سلولی و ملکولی

 30.06

67.33

68.89

درصد درس زبان انگلیسی

 65.06

83.73

65.00

درصد درس ششم

 00

00

00

درصد درس هفتم

 00

00

00

درصد درس هشتم

 00

00

00

درصد درس نهم

 00

00

00

سهمیه

 آزاد

آزاد

آزاد

نمره

 64.32

251.55

306

نتیجه

 قبول

قبول

قبول

دانشگاه

 تهران

-

تهران

رتبه در سهمیه

 -

-

17

رتبه در کل

7

6

17

 

بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، پرستاری سالمندی عبارت است از ارائه خدمات مراقبتی- تخصصی پرستاری به سالمندان در قالب عضوی از تیم سلامت چندرشته ای در موقعیت های مختلف. پرستاری سالمندی شامل بررسی نیازهای خاص جمعیت سالمند، طراحی و اجرای مراقبت پرستاری به منظور رفع نیازهای سلامت و لرزشیلبی اثربخشی مداخلات پرستاری به منظور ارتقای سلامت سالمند و خانواده آنان است.

سالمندان گروه ویژه ای از افراد جامعه با نیازهای خاص خود هستند که مراقبت و پرستاری از آنان نیازمند تربیت متخصصانی است که از توانایی علمی و عملی کافی برخوردار باشند. هرچند مراقبت از سالمندان به علت ماهیت خاص خود نیازمند کار تیمی است و این تیم متشکل از تخصص هایی همچون فیزیوتراپی، روان شناسی، کار درمانی، روان پزشکی سالمندی، طب سالمندی،پرستاری سالمندی، تغذیه، مددکاری و پرستاری سالمندی است، اما در این بین پرستار سالمند به دلیل ارتباط مستمر با سالمند و ایجاد هماهنگی بین دیگر تخصص ها نقش مهمی را ایفا می نماید.

فارغ التحصیلان این رشته میتوانند به عنوان مربی خدمات بهداشتی، کارآزمای هماهنگی اورژانس و کارشناس ارتباط و عملیات مشغول به کار شوند. همچنین این افراد میتوانند به عنوان هیئت علمی مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها و به عنوان پژوهشگر و پرستار در مراکز تحقیقاتی و بیمارستانها وارد حرفه تخصصی خود شوند.

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

پرستاری داخلی و جراحی

سمیرا فتاحی بابایی ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) پریسا ریزه وندی ( ارشد دانشگاه شهید بهشتی) آتوسا افسری ( ارشد پرستاری)

190,000

روان پرستاری

سمیرا فتاحی بابایی ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس) پریسا ریزه وندی ( ارشد دانشگاه شهید بهشتی) آتوسا افسری ( ارشد پرستاری)

120,000

پرستاری بهداشت و جامعه

سمیرا فتاحی بابایی ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس)

120,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

110,000

جمع کل

 

540,000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدریس

شهریه (تومان)

پرستاری داخلی و جراحی

دکتر ماشاءالله اعتمادی

رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه شهید بهشتی

80

640000

زبان عمومی

دپارتمان زبان

رتبه 8 دکتری، دکتری دانشگاه تهران

80

560000

 

شهریه کل دروس 1200000 تومان

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 - 66979524

دردست تهیه

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

پرستاری داخلی و جراحی

5.3

Brunner and Suddarth's of medical- surgical nursing

Medical- surgical nursing: clinical management for positive outecomes

Phipp's medical- surgical nursing: health and illness perspectives

Suzanne C. Smeltzer. 11. Ed. Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins, Last Edition

Joyce M. Black, Jane Hokanson Hawks-7 . ed.- St. Louis: Elsevier Saunders, Last edition

frances Donovan Monahan… [et. Al.]-8.ed.-st. Louis: Elsevier, Mosby, Last edition

پرستاری بهداشت جامعه

4

Community and public health nursing

Community health nursing: theory and practice

پارک، جان اورت، 1928 درسنامه پزشکی پیشگیری و اجتماعی

برنامه و راهنمایی ایمن سازی(جلد6).

Marcia Stanhope, Jeannette Lacaster .- 6. Ed- ST. Louis: mosby ,Last edition

Claudia M. Smith, Frances A. Manure.- 2. ED. Philadelphia : W.B. Saundres. Last edition

جی. ای. پارک- ک. پارکر. برگردان به فارسی حسین شجاعی تهرانی- ویرایش هفدهم- تهران: سماط، آخرین ویرایش.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاونت سلامت آخرین ویرایش.

روان پرستاری

3

Psychiatric nursing care plans

Mental Health nursing: an introductory text

 

Katherine M. FortinashU patricia A. Holoday Worret-5 . ed.- St. Louis: Mosby. Elsevier, Last edition

Barbara B. Bauer, Singnes Hill/- Philadelphia: W. B. Saunders, Last edition

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

76

ایران (3)-علوم بهزیستی (3)- کاشان(5)-بابل(3)-بجنورد(3)-تهران(3)-رفسنجان(4)-سبزوار(3)-شاهد(6)-شاهرود(3)-شهیدبهشتی(2)-قزوین(3)-گیلان(3)-مازندران(3)-مشهد(3)-یزد(6)-ایلام(4)- لرستان(3)-گناباد(3)-گلستان(3)-کرمانشاه(3)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

54

ایلام(4)-بابل(1)-تهران(2)-خراسان شمالی(2)-دانشگاه شاهد(5)-رفسنجان (4)-شاهرود(2)-بهشتی(3)-علوم بهزیستی و توانبخشی(1)-قزوین(2)-کاشان(4)-گلستان(3)-گیلان (2)-مازنداران (4)-یزذ(2)

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

 

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة پرستاری سالمندی

کارشناسی پرستاری

 

Web Analytics