با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۸۸۹۹۰۰۳۹

 

%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده                        99/09/28

%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/10/26

مرور آزمون 1و2                                             99/11/24

%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/12/22

%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده                      1400/01/28

 مرور آزمون 4و5                                           1400/02/25

جامع اول                                                     1400/03/22

جامع دوم                                                     1400/04/05

جامع سوم                                                    1400/04/12

برای دانلود سرفصل های آزمون اینجا کلیک کنید

 

درس

قیمت(تومان)

   
   
   

در دست تهیه

 

منبع پیشنهادی برای درس زبان انگلیسی : Longman Complete Course for the TOFEL Test

400 Words for TOFEL

 

جدول دانشگاه ها و ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکترای تخصصی رشته انگل شناسی پزشکی

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

20

ایران(2)-اهواز(2)-اصفهان(2)-تهران(4)--شهید بهشتی(2) -شیراز(2)-کرمان (2)-مازندران(2)-همدان(2)

شعب بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی

1

تهران(1)

  درصد نمرات    
تراز مجموع نمرات انگل شناسی قارچ شناسی ایمنی شناسی استعداد تحصیلی رتبه دانشگاه
94.695 75.833 50.000 -3.333 13.333 2 تربيت مدرس
93.826 76.667 12.281 15.000 11.111 4 علوم پزشکی تهران
92.914 70.000 10.526 23.333 13.333 5 علوم پزشكي مازندران
43.565 29.167 -1.754 8.333 25.556 67 اصفهان بيماريهاي عفوني و گرمسيري پژوهشي

مدارک تحصیلی مورد پذیرش 

علوم آزمایشگاهی پزشکی ، زیست شناسی (گرایش های میکزوب شناسی ،سلولی  و مولکولی و جانوری ) ، میکروبیولوژی

تراز مجموع نمرات
رشته‌ بهداشت‌ محیط‌ به‌ مطالعه‌ مسائل‌ زیست‌ محیطی‌ از قبیل‌ آب‌، فاضلاب‌، زباله‌، هوا و کنترل‌ بهداشت‌ مواد غذایی‌ می‌پردازد تا دانشجویان‌ پس‌ از فارغ‌التحصیلی‌ بتوانند در اجتماعات‌ کوچک‌ مستقر شده‌ و پس‌ از مطالعه‌ و بررسی‌ مشکلات‌ بهداشت‌ منطقه‌ در جهت‌ رفع‌ این‌ مشکلات‌ قدم‌ بردارند؛ یعنی‌ دانشجویان‌ باید بتوانند با دادن‌ طرح‌هایی‌ مفید و عملی‌ در زمینه‌ تأمین‌ آب‌ آشامیدنی‌ سالم‌ کمی‌ و کیفی‌، دفع‌ صحیح‌ زباله‌، بهسازی‌ اماکن‌ عمومی‌، مبارزه‌ با حشرات‌ و ناقلین‌ بیماری‌، مردم‌ را در رفع‌ این‌ مشکلات‌ راهنمایی‌ و کمک‌ کرده‌ و اطلاعات‌ و آمارهای‌ لازم‌ را در موارد فوق‌ جمع‌آوری‌ و طبقه‌بندی‌ نمایند.

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

%50 طبق سرفصل های اعلام شده                         99/11/24

%50 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                     1400/01/28

جامع اول                                                   1400/03/22

جامع دوم                                                   1400/04/05

جامع سوم                                                  1400/04/12

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

آب و فاضلاب(هیدرولیک)

به زودی

 

انتقال و توزیع آب و جمع آوری فاضلاب

به زودی

 

تصفیه آب

به زودی

 

تصفیه فاضلاب

دکتر یزدانبخش و دکتر  شکوهی

 80000

شیمی و میکروبیولوژی آب و فاضلاب

به زودی

 

آلودگی هوا و کنترل آن

دکتر ندافی

 100000

مواد زائد جامد

دکتر دهقان(عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)

 160000

کلیات بهداشت محیط

دکتر ززولی

 120000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

120000

جمع کل

 

580000

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان بهداشت محیط را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

1. یک‌ فارغ‌ التحصیل‌ بهداشت‌ محیط‌ می‌تواند در وزارت‌ بهداشت‌ – درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و در شهرداری‌ها، سازمان‌ آب‌ و فاضلاب‌، شرکت‌های‌ خصوصی‌ طراحی‌ تصفیه‌خانه‌ آب‌ و فاضلاب‌ و سازمان‌ حفظ‌ محیط‌زیست‌ فرصت‌های‌ شغلی‌ مناسبی‌ داشته‌ باشد.

3. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

آب و فاضلاب

1

1-Chemistry for Environmental engineering and science

2-Environmental pollution control microbiology (civil and environmental Engineering)

3-Fluid mechanics

4-Water Quality and Treatment

5-Wastewater Engineering

6-Water and Wastewater technology

7-Industrial water pollution control

MCGraw-Hill- USA -Sawyer &Mccarty

Marcel Dekker,Inc.USA - Mckinney

MCGraw-Hill- USA - Streeter and wylie

American Water Works Association - A W W A

MCGraw-Hill- USA - Metcalf & Eddy

Prentice Hall.USA - Hammer

MCGraw-Hill- USA - Eckenfelder

آلودگی هوا و کنترل آن

1

Air pollution, an introduction 2002

E & FN Spon - Jeremy colls

مواد زائد جامد

1

Handbook of solid waste management

MCGraw-Hill- USA - Tchobanglius, Frank Kreith

کلیات بهداشت محیط

2

Environmental engineering

Johnwiley & Sons Inc.USA - Salvat . J.A

انتقال و توزیع آب و جمع آوری فاضلاب

2

---

---

تصفیه آب

1

---

---

تصفیه فاضلاب

1

---

---

شیمی و میکروبیولوژی آب و فاضلاب

1

---

---

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

112

بهشتی(3)-شیراز(3)-قزوین(3)-قم(3)-کاشان(3)-کردستان(3)-کرمان(3)-کرمانشاه(4)-گناباد(2)-گیلان(3)-لرستان(3)-مازندران(4)-مشهد(4)-همدان(4)یاسوج(3)یزد(3)-اردبیل(3)-ارومیه(3)-اصفهان(4)-البرز(3)-اهواز(4)-ایران(3)-بقیه اله(1)-بندر عباس(3)-بوشهر(3)-بیرجند(3)-تبریز(4)-تهران(3)-تربیت مدرس(3)-زاهدان(3)-زنجان(3)-سبزوار(3)-سمنان(3)-شهرکرد(3)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

53

بهشتی (3)-کاشان(1)-کرددستان(1)-کرمان(0)-کرمانشاه(1)مشهد(1)-همدان(1)-یزد(1) اصفهان(2) البرز(2) اهواز(3) ایران(3) آزاد اسلامی واحد تهران پزشکی(3) بقیه اله(2) بندر عباس(2) بوشهر(1) بیرجند(2) تبریز(2) تربیت  مدرس(1) تهران(1) زاهدان(2) زنجان(1) سبزوار(1) سمنان(1) شیراز(2) قزوین (1) قم(1) گناباد(2) گیلان(1) لرستان(1) مازندران(2)

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشته  مهندسی بهداشت محیط

کارشناسی: بهداشت محیط- بهداشت حرفه ای- بهداشت عمومی- شیمی- مهندسی شیمی- مکانیک- آبیاری- مهندسی عمران- فیزیک- محیط زیست- خاک شناسی- آب شناسی- مهندسی صنایع- مهندسی شیلات- زمین شناسی- مهندسی کامپیوتر(نرم افزار)- زیست شناسی- مدیریت خدمات بهداشتی درمانی- علوم تجربی(کارشناسی در رشته های مختلف بهداشت، علوم و علوم مهندسی)-کارشناسی پدافند غیر عامل در نظام سلامت

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته مهندسی بهداشت محیط 

نام درس

رتبه 27

رتبه8(94)

رتبه4(91)

درصد درس آب و فاضلاب

52.82

52.03

44.44

درصد درس انتقال و توزیع آب

55.56

71.53

58.33

درصد درس تصفیه آب

19.44

67.33

38.89

درصد درس تصفیه فاضلاب

36.11

89.77

47.22

درصد درس شیمی و میکروبیولوژی آب و فاضلاب

44.44

75.75

52.78

درصد درس آلودگی هوا و کنترل آن

69.44

14.02

50.00

درصد درس مواد زائد جامد

55.56

84.16

44.44

درصد درس کلیات بهداشت محیط

59.72

61.72

63.89

درصد درس زبان عمومی

39.17

 8.41

70.83

سهمیه

آزاد

آزاد

آزاد

نمره

213

241.55

239

نتیجه

قبول

قبول

قبول

دانشگاه

تهران

-

اصفهان

رتبه در سهمیه

27

-

4

رتبه در کل

27

8

4

 

بمنظور تأمين نيروي انساني متعهد و متخصص و ايجاد كارآيي و مهارت علمي و عملي مورد نياز در زمينه آموزش و خدمات مامايي و آشنايي با روش­هاي پيشرفته تعليم و تحقيق، دوره كارشناسي ارشد (ناپيوسته) رشته هاي مامايي با مشخصات زير ارائه مي‌شود:

كارشناسي ارشد رشته‌هاي مامايي ناپيوسته به دوره‌اي اطلاق مي‌شود كه تحصيلات بالاتر از كارشناسي را در بر گيرد و اولين مقطع تحصيلي پس از كارشناسي باشد. هدف از ايجاد آن تربيت ماماي متعهد و متخصص مي‌باشد كه بتواند بر مباني علوم و فنون علمي مامايي و بهداشت مادر و كودك موجود دست يافته و قادر به ارائه خدمات مطلوب مامايي بوده و به تعليم و تربيت افراد در اين رشته نيز بپردازند تا بدين ترتيب كمبود موجود اعضاء هيئت علمي دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالي و نيروي انساني متخصص مراكز بهداشتي درماني را جبران نمايد.

 

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده                        99/09/28

%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/10/26

مرور آزمون 1و2                                             99/11/24

%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/12/22

%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده                      1400/01/28

 مرور آزمون 4و5                                           1400/02/25

جامع اول                                                     1400/03/22

جامع دوم                                                     1400/04/05

جامع سوم                                                    1400/04/12

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

بارداری و زایمان و بیماری های زنان

گروه علمی موسسه فرهیختگان

180,000

نوزادان و مراقبت های مربوطه

گروه علمی موسسه فرهیختگان

120,000

جنین شناسی

گروه علمی موسسه فرهیختگان

110,000

بهداشت، تغذیه مادرو کودک و تنظیم خانواده

گروه علمی موسسه فرهیختگان

120,000

بیماریهای داخلی و جراحی مربوط به مامایی

گروه علمی موسسه فرهیختگان

140,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

120,000

جزوه جمع بندی مامائی به علاوه 16سال تست مامائی

120,000
جمع کل 910000

 

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 -88990039

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان مامایی را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

1. دانشجوياني كه اين دوره آموزشي را طي مي‌كنند مي‌توانند در مؤسسات آموزش عالي در سمت مدرس به تدريس و تحقيق و برنامه ريزي بپردازند.

2. فارغ­التحصیلان این رشته می­توانند به امور هدايت، نظارت، برنامه‌ريزي و پژوهش در مؤسسات آموزشي و بهداشتي درماني بپردازند.

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

بارداری و زایمان

و

بیماریهای زنان

4

( آخرین ویرایش) Obstetric Williams

Myies Editition

 (فصل های 17-16-10-8)

Novak Gynecoiogy( اخرین ویرایش)

Clinical Gynecologic Endocrinology and Infertility Speroff (اخرین ویرایش)

-

بهداشت،تغذیه مادر و کودک،تنظیم خانواده

2

Williams Obstetric

بخش تنظیم خانواده و مراقبتهای دوران بارداری و بعد از زایمان

Clinical Gynecologic
Endocrinology and Infertility Speroff

درسنامه طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی (اخرین ویرایش)

كليه دستورالعمل هاي كشوري مرتبط ( اخرین ویرایش)
اصول و كليات خدمات بهداشتي (حاتمی)، تعاریف بهداشت سلامت آموزش بهداشت
 
مشاوره بهداشت خانواده، باروري و شاخص هاي سلامت
Nelson Text book of pediatrics

 

اخرین ویرابس

 

 

اخرین ویرایش

 

 

 

 

فصل رشد و نمو

نوزادان

2

Nelson Text book of Pediatrics

 

 Myies Editionفصلهای 28 و29

Behrman  آخرین چاپ

جنین شناسی

1

-

Moor  و Langman  و کتابهای معتبر فارسی جنین شناسی پزشکی که با مراجع انگلیسی مذکور مطابقت داشته باشند.

بیماری های داخلی و جراحی مربوط به مامایی

1

Williams Obstetric

بخش بیماری های داخلی و جراحی در مامایی

 

اخرین چاپ

روانپزشکی درمامائی واختلالات جنسی 2

1.خلاصه روانپزشکی کاپلان وسادوک-براساس سرفصل دروس روان پزشکی

درمامائی واختلالات جنسی

2.نواک (فصل های اختلالات جنسی _مشکلات شایع روانپزشکی)

(اخرین ویرایش)

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

137

اصفهان(6)-اهواز(15)-ایران(6)-تبریز(14)-تهران(10)-تربیت مدرس (5)-رفسنجان(4)-بهشتی(3)-شیراز(2)-کردستان(5)-گناباد(5)-گیلان(6)-مشهد(8) اردبیل(3)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

32

-اصفهان (3)-اهواز (3)- ایران (4)-تهران(5)-تربیت مدرس(1)-رفسنجان(2)-بهشتی(2)-شیراز(2)-کردستان(2)-گیلان(2)-مشهد(2)-اراک(2)

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة مامائی

کارشناسی: مامائی- پرستار ماما

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته مامایی  

توضیحات

رتبه3(95)

رتبه12(94)

رتبه10(91)

درصد درس جنین شناسی

62.93

80.8

68.06

درصد درس بارداری و زایمان

82.38

69.01

88.89

درصد درس نوزادان

64.72

65.65

80.56

درصد درس بیماری های زنان

82.38

69.01

52.78

درصد درس بهداشتف تغذیه مادر و کودک، تنظیم خانواده

93.68

53.86

61.11

درصد درس بیماری های داخلی و جراحی مربوط به مامایی

60.81

24.80

52.50

درصد درس روانپزشکی در مامایی و اختلالات جنسی

58.84

20.02

36.08

درصد درس زبان عمومی

54.07

37.03

38.98

درصد درس نهم

00

00

00

سهمیه

آزاد

آزاد

آزاد

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

73.18

230.74

233.60

نتیجه

قبول

قبول

قبول

دانشگاه

مشهد

-

تهران

رتبه در سهمیه

-

-

10

رتبه در کل

3

12

10

 

تأمین، حفظ و ارتقای وضعیت جسمی، روحی و روانی فردی و اجتماعی کارکنان همه مشاغل، پیشگیری از بروز بیماری­ها و حوادث ناشی از کار و انتخاب کارگر متناسب با شغلی که قابلیت انجام آن را دارد، از جمله اهداف بهداشت حرفه­ ای به شمار می­روند.اشاره می­گردد که منظور از بیماری­ها و حوادث شغلی آنهایی هستند که در حین انجام کار و بواسطه آن رخ می­دهند. از جمله آن­ها می­توان به کری­های حرفه­ای ناشی از صدای غیر مجاز، بیماری­های پوستی و ریوی، سرطان­های شغلی و سایر بیماری­های ناشی از عوامل زیان آور فیزیکی، شیمیایی و غیره اشاره نمود.

در بیشتر صنایع کشور به ویژه بخش های خصوصی و کوچک به دلیل محدودیت جذب نیروی انسانی از رشته­ های مختلف بهداشت، قسمتی از فعالیت­های اصلی این رشته از طریق بهداشت حرفه­ ای یا واحد ایمنی و بهداشت صنعتی صورت می­گیرد که از جمله این امور می­توان به اجرای برنامه­ های واکسیناسیون، آموزش بهداشت فردی و عمومی، بهسازی محیط کار از نظر چگونگی تأمین آب آشامیدنی سالم، مدیریت جمع آوری و دفع بهداشتی زباله ­های صنعتی، طرح جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب­های صنعتی، نحوه کنترل حشرات و جوندگان موذی و ناقل بیماری، ایجاد تسهیلات رفاهی و بهداشتی و کنترل تغذیه کارگران اشاره نمود.

فعالیت­های بهداشت حرفه­ای در همه سازمان­ها شامل دو بخش ایمنی و بهداشت محیط کار است که در بخش ایمنی، شناسایی خطرات محیط کار و چگونگی کنترل آنها مورد بحث قرار می­گیرد و شامل موضوعات متعددی از قبیل ایمنی کار در مشاغل جوشکاری، تراشکاری، نجاری، غواصی، کار در ارتفاعات، حفر چاه و تونل، ایمنی ساختمان و ساختمان سازی، ایمنی ماشین آلات و ابزار، ایمنی برق، ایمنی حریق، ایمنی معدن و غیره می­باشد. در بخش بهداشت محیط کار نیز با هدف پیشگیری از بیماری­های ناشی از کار، عوامل زیان ­آوری چون عوامل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، ارگونومیکی، مکانیکی و عوامل روانی محیط کار مورد شناسایی، اندازه­گیری، ارزشیابی و در نهایت کنترل قرار می­گیرد.

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

%50 طبق سرفصل های اعلام شده                         99/11/24

%50 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                     1400/01/28

جامع اول                                                   1400/03/22

جامع دوم                                                   1400/04/05

جامع سوم                                                  1400/04/12

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

بهداشت حرفه ای

دکتر امیدحاجی کلته (رتبه کارشناسی1 ارشد  و رتبه 1 دکتری)  سهند غفوری ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس)

130,000

شیمی

علی آزاد ( ارشد شیمی)

90,000

ارگونومی

حاجی امید کلته ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس)    سهند غفوری ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس)

90,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

120,000

جمع کل

 

430,000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدریس

شهریه (تومان)

بهداشت حرفه ای

دکتر مرادی

رتبه 3 دکتری، دکتری دانشگاه تهران

80

560000

شیمی عمومی

دکتر جواد مختاری

رتبه 1دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس، عضوبنیاد ملی نخبگان کشوری

30

240000

فیزیولوژی

دکتر نازنین نمازی

دکتری دانشگاه تهران

90

720000

زبان عمومی

دپارتمان زبان

رتبه 8 دکتری، دکتری دانشگاه تهران

80

560000

 

شهریه کل دروس  2080000 تومان

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 -88990039

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان بهداشت حرفه­ ای را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

1. شناسایی، اندازه گیری، ارزشیابی و کنترل عوامل زیان آور محیط کار از طریق طراحی و نظارت بر ایجاد سیستم­های فنی تأمین بهداشت نظیر طراحی روشنایی، طراحی سیستم­های تهویه صنعتی، طراحی سیستم های تصفیه آب و فاضلاب صنعتی و غیره.

2. بررسی نحوه انجام کارها از نظر اصول ایمنی و ارگونومیک کار و ارایه روش های صحیح انجام آن­ها.

3. طراحی و نظارت بر ایجاد پست­های کار ارگونومیکی نظیر پست­های کار کامپیوتری، پست­های کار مونتاژ، پست­های کار تحریری، طراحی ارگونومیکی ابزارهای کار دستی، کنترل­ها و نشانگرها و…….

4. آموزش نکات ایمنی و بهداشت حرفه ای محیط کار به کارگران

5. آموزش و نظارت بر نحوه استفاده از وسایل حفاظ فردی توسط کارگران.

6. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

بهداشت حرفه ای

5

Industrial safety and Health management

Industrial noise control, chapters1-6,9-10

Industrial ventilation manual

Fundamentals of air sampling, chapters 1-9

Occupational Ergonomics Handbooks

Safety and Health for Engineers

Introduction to health physics

Occupational Toxicology

IESNA Lighting handbook

principles of toxicology, Environmental and Industrial application

انسان و تنش های حرارتی محیط کار

نمونه برداری و تجزیه آلاینده ها در هوا جلد 1 و 2

روشنایی در بهداشت و ایمنی

مهندسی روشنایی 

C.Ray ASFahl  چاپ پنجم فصول 13 و 15 و  16و 17 و 18

Lewis Bell & Douglas Bell

ACGIH

Gregory D. Wight

W. Karwowskiws. Marras

Brauer , Rogerl

Herman Cember

 winder and Stacey not the whole book only chapters:1 -2-3-12-13-14-and15

chapters: 1,2,3,6,7,8,9,11,12

By: S.M.Roberts , R.C.James and P.L.Williams , chapters 2-3 , 23

فریده گلبابایی و همکاران

عبدالرحمان بهرامی

حسین کاکوئی و همکاران

آخرین چاپ ، تالیف دکتررستم گل محمدی

ارگونومی

1

Handbook of Ergonomics

Karwowski & Marras-  Last edition

فیزیک

2

فیزیک جلد اول و دوم و سوم

هالیدی

شیمی

2

شیمی عمومی

چارلز مورتیمر

ریاضی

2

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی

 تالیف جرج توماس وراس فینی ترجمه مهدی بهزاد، سیامک کاظمی و علی کافی، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

59

اصفهان(4)- اهواز(3)- تهران (6)- تربیت مدرس(4)- شهید بهشتی(3)- شیراز(3)-  مازندران(3)- همدان(7)- یزد(4)-ایران(4)-قزوین(3)- تبریز(3)-زنجان(3)-کرمان(3)-ارومیه(3) کرمانشاه(3)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

19

اصفهان(2)-ایران(1)-شهیدبهشتی(2)-مازندران(1)-همدان(1)-یزد(2)- اهواز(1)-تربیت مدرس(1)-قزوین(1)-زنجان(1)-کرمان(1)-

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة مهندسی بهداشت حرفه ای

کارشناسی: بهداشت حرفه ای- بهداشت محیط- ایمنی صنعتی- مهندسی( صنایع، مکانیک و شیمی)- فیزیک- شیمی

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته مهندسی بهداشت حرفه ای

نام درس

رتبه 76(94)

رتبه 1(91)

درصد درس بهداشت حرفه ­ای

26.39

50.67

درصد درس فیزیک

38.33

61.67

درصد درس شیمی

16.67

11.67

درصد درس ارگونومی

18.52

70.00

درصد درس ریاضی

10.00

00

درصد درس زبان عمومی

51.67

70.00

درصد درس هفتم

00

00

درصد درس هشتم

00

00

درصد درس نهم

00

00

سهمیه

آزاد

آزاد

نمره

-

183

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

45.45

116.50

نتیجه

قبول

قبول

دانشگاه

-

تربیت مدرس

رتبه در سهمیه

76

1

رتبه در کل

76

1

 

سال 1983 اولین بیمار، تحت عمل جراحی پیوند قلب مصنوعی قرار گرفت و 192 روز زنده ماند. سال 1988 تلمبه تنظیم کننده قلب ساخته شد.سال 1993 اولین پای الکتریکی ساخته شد. پایی که با استفاده از سیستم بادی و کنترل‌های ریزپردازنده، سرعت قدم زدن فرد را دریافته و محفظه‌های بادی خود را به نحوی تنظیم می‌کند که به طور طبیعی به جلو عقب حرکت کرده و مانع از لنگیدن فرد می‌شود. و اکنون دانشمندان مهندسی پزشکی به یاری متخصصان رشته‌های مرتبط تلاش می‌کنند تا چشم مصنوعی، کلیه مصنوعی یا رگ مصنوعی را اختراع کنند.البته علم مهندسی پزشکی به ساخت اعضای مصنوعی مکانیکی یا الکتریکی محدود نمی‌شود بلکه حیطه این علم بسیار گسترده‌تر و متنوع‌تر می‌باشد.در کشورهای غربی،‌ مهندسی پزشکی علمی حیاتی است تا جایی که بدون آن،‌علم پزشکی نمی‌تواند کاری انجام دهد. برای مثال یک پزشک جراح بدون تجهیزات اتاق عمل واقعاً فلج است. یا بسیاری از معاینات پزشکی بدون استفاده از تجهیزات پزشکی امکان‌پذیر نیست. در ضمن باید توجه داشت که هدف مهندسی پزشکی تنها تجهیزات پزشکی نیست بلکه ابعاد این رشته بسیار وسیع‌تر است. در این میان می‌توان به نقش این علم به عنوان پل ارتباطی بین مهندسی و پزشکی اشاره کرد؛ این علم تلاش می‌کند تا مهندسین بتوانند از ایده‌های پزشکی استفاده کنند چون خیلی از روش‌هایی که در مهندسی جا افتاده است مثل شبکه عصبی یا سیستم فازی با الگو برداری از سیستم‌های بیولوژیکی ایجاد شده است

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

%50 طبق سرفصل های اعلام شده                         99/11/24

%50 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                     1400/01/28

جامع اول                                                   1400/03/22

جامع دوم                                                   1400/04/05

جامع سوم                                                  1400/04/12

در دست تهیه

در دست تهیه

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)

موقعیت­های شغلی فارغ التحصیلان مهندسی پزشکی گرایش بیومواد را می­توان به چند دسته تقسیم کرد:

 

1. ‌مهندس‌ پزشکی‌ می‌تواند یک‌ دستگاه‌ پزشکی‌ را به‌ درستی‌ راه‌اندازی‌ کرده‌ و نحوه‌ استفاده‌ صحیح‌ آن‌ را به‌ پرستاران‌ یا دیگر کارکنان‌ بیمارستان‌ آموزش‌ دهد یا اینکه‌ در مؤسسات‌ و شرکت‌های‌ خصوصی‌ و دولتی‌، در زمینه‌ ساخت‌ تجهیزات‌ پزشکی‌ فعالیت‌ کند. برای‌ مثال‌ فارغ‌التحصیلان‌ گرایش‌ بیوالکتریک‌ به‌ راحتی‌ می‌توانند دستگاه‌ شنوایی‌ سنجی‌ بسازند و از سوی‌ دیگر چون‌ دستگاه‌های‌ پزشکی‌ به‌ طور متوسط‌ میلیون‌ها تومان‌ می‌ارزد و مسؤولان‌ بیمارستان‌ها به‌ طور نسبی‌ برای‌ حفظ‌ و نگهداری‌ آنها اهمیت‌ بسیاری‌ قائلند، بسیاری‌ از فارغ‌التحصیلان‌ مهندسی‌ پزشکی‌ گرایش‌ بیوالکتریک‌ و حتی‌ دانشجویان‌ این‌ رشته‌ جذب‌ بازار کار می‌شوند.

2. دانش‌ فارغ‌التحصیلان‌ گرایش‌ بیومکانیک‌ نیز هم‌ در زمینه‌ ساخت‌ اعضای‌ مصنوعی‌ و هم‌ در مبحث‌ توانبخشی‌ مثل‌ ساخت‌ ویلچر یا تخت‌ بیمارستان‌ مورد نیاز است‌ و بالاخره‌ فارغ‌التحصیلان‌ مهندسی‌ پزشکی‌ گرایش‌ بیومتریال‌ یا بیومواد می‌توانند در زمینه‌های‌ مختلف‌ صنایع‌ پزشکی،‌ کارآیی‌ داشته‌ باشند. برای‌ مثال‌ در کارخانه‌های‌ ساخت‌ لوازم‌ یک‌بار مصرف‌ مثل‌ سرنگ‌، سوند، یا دستکش‌های‌ جراحی‌ حضور یک‌ مهندس‌ پزشکی‌ گرایش‌ بیومواد کاملاً احساس‌ می‌شود. همچنین‌ پلیمرهایی‌ که‌ در بدن‌ انسان‌ استفاده‌ می‌گردد باید استاندارد و گریدمدیکال‌ داشته‌ باشد که‌ این‌ نیز در حیطه‌ وظایف‌ مهندس‌ بیومواد است‌.

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

ریاضیات عمومی

2

حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی

نوشته: لوئیس لیتهلد

ترجمه: مهدی بهزاد، محسن رزاقی، سیامک کاظمی، اسلام ناظمی، مرکز نشر دانشگاهی

علم مواد

2

اصول علم مواد(ساختار، خواص و مهندسی مواد)

The science and engineering of materials

نویسنده: حسین تویسرکانی

نویسنده: D. Askeland

اصول زیست مواد

3

بیومتریالها، اصول و کاربردها

Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine

مقدمه ای بر بیومواد

مقدمه ای بر زیست مواد

مقدمه ای بر برهمکنش بافت و بیومتریال 

نویسنده: جون بی پارک، جوزف دی برانزینو، ترجمه: محمد رفیعی نیا- شاهین بنکدار، انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نویسنده: B. D. Ratner, A. S. Hoffman

نویسنده: جون بوپارک و رودریک اس لیکز، ترجمه: محمد حسین فتحی و وجیه السادات مرتضوی، انتشارات ارکان

نویسنده : جفری او - هالینگر، ترجمه : محمد رفیعی نیا - سید علی پورسمر - مهدیس شایان

تالیف کی سی دی دیویدای ، پالئو رنابیزوس ، ترجمه : شاهین بنکدار - محمد رفیعی نیا

آناتومی و فیزیولوژی

1

فیزیولوژی پزشکی

فیزیولوژی: شناخت اعمال و وظایف اعضای مختلف بدن

آناتومی

نویسنده: آرتور گایتون، جان ادوارد هال

نویسنده: دکتر رستمی و همکاران

نویسنده: دکتر حکمت

بیوشیمی

1

Principles of Biochemistry

Text book of Biochemistry

Biochemisttry

استفاده از کتب فارسی تالیفی که سرفصل آنها متناسب با رفرنسهای فوق باشد بلامانع است.

نویسنده: Lehninger

نویسنده: Devlin

نویسنده: Stryer

شیمی آلی

1

شیمی آلی

نوشته جان مک موری و اریک سیانک، ترجمه عیسی یاوری، نشر نوپردازان، 1387

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

6

اصفهان(6)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

0

 

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

 مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشته  مهندسی پزشکی(زیست مواد)

کارشناسی: فنی و مهندسی- علوم پایه- گروههای پزشکی و پیرا پزشکی-دکترای حرفه ای پزشکی - دندان پزشکی - داروسازی

 

 

در دو دهه اخیر، پیشرفت­های تکنولوژی وسایل و مواد با ابعاد بسیار کوچک به دست آمده است و به سوی تحولی فوق العاده که تمدن بشر را تا پایان قرن دگرگون خواهد کرد ، پیش می­رود . برای احساس اندازه­ های مادون­ریز، قطر موی سر انسان را که یک­دهم میلی­متر است در نظر بگیرید، یک نانومتر صدهزار برابر کوچکتراست 9- 10متر. تکنولوژی و مهندسی در قرن پیش رو با وسایل، اندازه گیری­ها و تولیداتی سروکار خواهد داشت که چنین ابعاد مادون ریزی دارند. درحال حاضر پروسه­ های در ابعاد چند مولکول قابل طراحی و کنترل است . همچنین خواص مکانیکی ، شیمیایی، الکتریکی، مغناطیسی، نوری و… مواد در لایه ­ها در حدود ابعاد نانومتر قابل درک و تحلیل و سنجش است. تکنولوژی درقرن گذشته در هرچه ریزتر کردن دانه­ های بزرگتر پیشرفت چشمگیری داشت، بطوریکه به مزاح گفته شد که دیگر کشف ذرات ریز اتمی ((Sub-Atomic)) نه تنها جایزه نوبل ندارد ، بلکه به آن جریمه هم تعلق می گیرد ! تکنولوژی نو درقرن حاضر مسیر عکس را طی می­کند . یعنی مواد مادون ریز را باید ترکیب کرد تا دانه ­های بزرگتر کارآمد به وجود آورد .

درست همان روشی که در طبیعت برای تولید کردن حاکم است . مجموعه­ های طبیعی ، ترکیبی از دانه­ های مادون ریز قابل تشخیص با خواص مشابه و یا متفاوت با اندازه­ های در حدود نانو است. اثر تحقیقات در فناوری­های مادون ریز هم اکنون در درمان بیماری­ها و یا دست یافتن به مواد جدید به ظهور رسیده است. موارد بسیاری در مرحله تحقیقات کاربردی و آزمایشی است. اکنون ساخت رایانه­ های بسیار کوچکتر و میلیون­ها بار سریعتر در دستور کار شرکت­های تحقیقاتی قرار دارد. در بیانی کوتاه نانوتکنولوژی یک فرایند تولید مولکولی است. همانطور که طبیعت مجموعه­ ها را بطور خودکار مولکول به مولکول ساخته و روی هم مونتاژ کرده است، ما هم باید برای تولید محصولات جدید، با این اعتقاد که هرچه در طبیعت تولید شده قابل تولید در آزمایشگاه نیز هست، نظیر طبیعت راهی پیدا کنیم. البته منظور این نیست که چند هسته از مواد را پیدا کنیم و با رساندن انرژی و خوراک پس از چند سال یک نیروگاه از آن بسازیم که شهری را برق دهد ، بلکه برای ترکیب و تکامل خودکار تولیدات مادون ریزکه به نحوی در مجموعه­ های بزرگتر مصرف دارد ، راهی بیابیم . در اندازه­های مادون ریز ، روش­ها و ابزارآلات متعارف فیزیکی مانند تراشیدن و خم کردن و سوراخ کردن و…جوابگو نیستند. برای ساختن ماشینهای ملکولی باید روش پروسه­ های طبیعی را دنبال کرد .

با تهیه نقشه ­های ساختاری بدن یعنی آرایش ژن­ها و DNA که ژنوم نامیده شده است و به موازات آن دست یافتن به تکنولوژی مادون ریز، در دراز مدت تحولات بسیاری در هستی ایجاد خواهد شد. تولید مواد جدید، گیاهان، جانداران و حتی انسان متحول خواهد شد . اشکالات ساختاری موجودات در طبیعت رفع می­شود و با ترکیب و خواص اورگانیک گیاهان و جانوران، موجودات جدیدی با خواص فوق العاده و شخصیت­های متفاوت بوجود خواهد آمد. از ابزارهای در مقیاس نانو همچنین می توان برای عرضه مؤثرتر داروها در نقاط موردنظر استفاده به عمل آورد. در آزمایشی که بتازگی به انجام رسیده نشان داده شده است که حمله به سلولهای سرطانی با استفاده از ذرات نانو 100 برابر بازده عمل را افزایش می دهد. محققان امیدوارند در آینده ­ای نه چندان دور با استفاده از نانو­تکنولوژی موفق شوند امور داخلی هر سلول را تحت کنترل خود درآورند. هم اکنون گام­های بلندی در این زمینه برداشته شده و به عنوان نمونه دانشمندان می­توانند فعالیت پروتئین­ها و مولکول دی ان ای را در درون سلول کنترل کنند. به این ترتیب نانو تکنولوژی به محققان امکان می­دهد تا اطلاعات خود را درباره سلول­ها یعنی اصلی ترین بخش سازنده بدن جانداران به بهترین وجه کامل سازند.

%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده                        99/09/28

%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/10/26

مرور آزمون 1و2                                             99/11/24

%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/12/22

%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده                      1400/01/28

 مرور آزمون 4و5                                           1400/02/25

جامع اول                                                     1400/03/22

جامع دوم                                                     1400/04/05

جامع سوم                                                    1400/04/12

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

شیمی

علی آزاد ( ارشد شیمی )

110,000

بیوشیمی

دکتر علی جهانبازی ( دکتری دانشگاه شهید بهشتی ) و نازنین وزیری تبار (کارشناس ارشد تربیت مدرس )

150,000

زیست شناسی سلولی مولکولی

 دکتر علی بزرگمهر ( رتبه 1 کارشناسی ارشد و رتبه 1 دکتری )

140,000

فیزیولوژی

دکتر نازنین نمازی ( دکتری دانشگاه تهران )

140,000

بیوفیزیک

محمد اکبرزاده (رتبه 12 دکتری، دکتری دانشگاه تهران)

120,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

120,000

جمع کل

780,000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدریس

شهریه (تومان)

بیوشیمی

دکتر سعید خسرو پور

دانشجوی دکتری بیوشیمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مولف کتاب ضروریات بیوشیمی، مولف مجموعه تست های طبقه بندی شده ارشد و دکتری بیوشیمی 

100

800000

شیمی عمومی

دکتر جواد مختاری

رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس، عضوبنیاد ملی نخبگان کشوری

35

280000

زیست شناسی سلولی مولکولی

اساد خانی

مدرس برتر کشوری زیست شناسی سلولی و مولکولی

100

880000

فیزیولوژی

دکتر نازنین نمازی

دکتری دانشگاه تهران

90

720000

زبان عمومی

دپارتمان زبان

80

560000

 

شهریه کل دروس 3240000 تومان

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 -88990039

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي نانوتکنولوژی را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

1. اشتغال در مراکز علمی تحقیقاتی

2. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

بیوشیمی

2

Principles of Biochemistry

Text book of Biochemistry

Biochemistry

Lehninger

Devlin

Stryer

زیست شناسی سلولی و مولکولی

2

بیولوژی سلولی و مولکولی (کتاب برگزیده زیست شناسی هفدهمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

بیولوژی سلولی و مولکولی

Molecular cell biology

دکتر احمد مجد- دکتر سید محمد علی شریعت زاده

دکتر رسول صالحی

H.Lodishو همکاران

فیزیولوژی

1

بیولوژی سلولی و مولکولی (کتاب برگزیده زیست شناسی هفدهمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران)

فیزیولوی پزشکی

دکتر احمد مجد- دکتر سید محمد علی شریعت زاده

گاتیون

مقدمه اي بر نانوتكنولوژي 3 نانوفناوری پزشکی  رضایت، امانی، فریدی و سرکار؛ انتشارات داشگاه آزاد؛ سال 1392

شیمی

2

شیمی عمومی

چارلز مورتیمر

بیوفیزیک

2

مبانی بیوفیزیک

محمدرضا حسین دخت- جمشید خان چمنی، سال 81 - ناشر دانشگاه فردوسی مشهد

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

40

ایران(6)-بقیه اله (1)-تبریز(6)-تهران(5)-شاهرود(4)-شیراز(3)-کرمانشاه(3)- مازندران(4)-گلستان(4)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

26

تبریز(2)-تهران(2)-آزادواحدعلوم دارویی(10)-شیراز(2)-شاهرود(1)-کرمانشاه(0)-مازندران (2)

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

15

تهران واحد علوم دارویی

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشته  نانو تکنولوژی پزشکی

کلیه کارشناسی های علوم پزشکی و کارشناسی مهندسی پلیمر مهندسی شیمی (کلیه گرایشها)- مهندسی مواد (کلیه گرایشها)- مهندسی برق- بیو الکتریک- مهندسی صنایع شیمیایی- فیزیک (محض و کاربردی)- شیمی(محض و کاربردی)- رادیولوژی- زیست شناسی(کلیه گرایشها)- داروسازی دارندگان مدارک دکتری عمومی پزشگی- داروسازی و دندان پزشکی و دکتری پیوسته بیوتکنولوژی

 

کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته  نانو تکنولوزی پزشکی سال 91

توضیحات

 رتبه40(91)

درصد درس بیوشیمی

 30.56

درصد درس فیزیک

 0.0

درصد درس شیمی

 54.17

درصد درس زیست شناسی سلولی مولکولی

 33.33

درصد درس زیست شناسی سلولی مولکولی و فیزیولوژی

 55.56

درصد درس بیوفیزیک

 4.17

درصد درس زبان انگلیسی

 00

درصد درس هشتم

 00

درصد درس نهم

 00

سهمیه

 آزاد

نمره

 140

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

 159.40

نتیجه

 قبول

دانشگاه

 آزلد واحد علوم دارویی

رتبه در سهمیه

 40

رتبه در کل

 40

 

Web Analytics