با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۸۸۹۹۰۰۳۹

رشته شیمی ‌دارویی ، گستره‌ای از علوم دارویی است که‌ اصول شیمی ‌و زیست شناسی را برای ایجاد واکنشی که می‌تواند منجر به مواد دارویی جدید شود، بکار می‌برد. در واقع رشته‌ شیمی‌ دارای‌ دو بخش‌ علم‌ شیمی‌ و صنایع‌ شیمی‌ است‌ که‌ علم‌ شیمی‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از علوم‌ پایه‌ زیربنای‌ علوم‌ مختلفی‌ همچون‌ بیولوژی‌، بیوتکنولوژی‌، پزشکی‌، دندانپزشکی‌، داروسازی‌ و رشته‌های‌ متعدد مهندسی‌ است‌. اما صنایع‌ شیمیایی‌ عبارت‌ است‌ از صنایعی‌ که‌ در آنها واکنش‌ شیمیایی‌ انجام‌ می‌گیرد؛ یعنی‌ اقسام‌ مواد اولیه‌ تبدیل‌ به‌ محصولات‌ جدید می‌گردد که‌ خواص‌ این‌ محصولات‌ تا حدودی‌ با مواد اولیه‌ متفاوت‌ است‌.  فارغ التحصیلان رشته شیمی دارویی توانایی انجام فعالیتهای آموزشی ، پژوهشی و خدماتی در زمینه سنتز مواد اولیه دارویی ، طراحی دارو ، کنترل دارو ، تعیین ساختمان و سنتز مواد موثره گیاهی و مواد جدا شده از میکروارگانیسم ها را خواهد داشت. این رشته در 2 مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در ایران پذیرش دارد.

%50 طبق سرفصل های اعلام شده                         99/11/24

%50 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                     1400/01/28

جامع اول                                                   1400/03/22

جامع دوم                                                   1400/04/05

جامع سوم                                                  1400/04/12

                                  

 

مولفين بسته هاي آموزشي (که رتبه هاي تک رقمي کارشناسي ارشد و دکتراي وزارت بهداشت مي­باشند) با شيوه­اي متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوي که درسنامه جامع را با تلفيقي از مطالب رفرنسهاي وزارت بهداشت تاليف نموده اند و نکات کليدي و تستي را نيز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزايش کيفيت علمي درسنامه گرديده است و در پايان هر فصل نيز تست هاي 10 سال اخير آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشريحي تدوين شده است به نحوي که داوطلب با مطالعه بسته هاي آموزشي موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت براي هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندي نموده و نکات کليدي و تستي را به طور مفهومي درک مينمايد .

 

 

 

درس

مولف

قيمت (تومان)

شیمی آلی  دکتر جواد مختاری (رتبه 1 دکتری ،دکتری دانشگاه تربیت مدرس )  110,000
زیست شناسی عمومی دکتر شهناز بابایی   140,000
بیوشیمی دکتر علی جهانبازی (دکتری دانشگاه شهید بهشتی) ،نازنین وزیری تبار (کارشناس ارشد تربیت مدرس )  150,000
شیمی تجزیه مبانی شیمی تجزیه اسکوگ ،وست 100.000
زبان انگلیسی دکتر امین تشکر ( دکتری دانشگاه تهران، مترجم زیست شناسی سلول مولکولی لودیش ) 120.000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدريس

شهريه (تومان)

بیوشیمی  دکتر صفریان هیئت علمی دانشگاه تهران   80 1,000,000
زبان دکتر یعقوبی    

مولف کتاب همراه با دکتری ، لغات زبان ارشد ،زبان عمومی ارشد ،آموزش جامع زبان دکترا

60 600,000 

 

 

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائيد.

021 - 88990039

آموزش بهداشت

خانم قاسمي

رتبه 2 کارشناسي ارشد

براي دانلود نمونه سوالات سالهاي گذشته کليک نماييد (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان آموزش بهداشت را مي­ توان به چند دسته تقسيم کرد:

در زمینه آموزشی :
تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته شیمی دارویی جهت تأمین اعضا هیئت علمی دانشکده های داروسازی کشور.
تربیت نیروی انسانی متخصص برای تحقیق در جهت تولید مواد اولیه داروئی و توسعه صنایع داروسازی کشور.
در زمینه پژوهشی:
مشارکت در طراحی و اجرای پروژه های تحقیقاتی مرتبط با داروها
مشارکت در تولید دانش و انتشار مقالات مرتبط در منابع معتبر در زمینه شیمی دارویی
در زمینه خدماتی:
به کار گیری فنون مرتبط به تولید و کاربری داروها با روشهای مختلف با همکاری متخصصین رشته های مرتبط
کارخانه های تولید دارو

1- شیمی آلی(2) کتاب مک موری ( آخرین چاپ) مورسین بوید

2- مبانی شیمی تجزیه(2) اسکوگ، وست (آخرین چاپ)

3- زیست شناسی (2) مبانی زیست شناسی (زیست شناسی سلول- رده بندی جانوری) ابولقاسم امین (1391)- چاپ یازدهم، انتشارات امیر کبیر

زیست شناسی عمومی- هیئت مولفان- انتشارات مرکز نشر دانشگاهی – آخرین چاپ

4- بیوشیمی(2)

Pinciples of biochemistry –lehninger devlin- text book of biochemistry

استفاده از کتب فارسی تالیفی که سر فصل آن ها متناسب با رفرنس های فوق باشد بلامانع است.

5- زبان انگلیسی(3) رفرنس دقیقی اعلام نشده است. آزمون درس زبان به صورت عمومی شامل درک متون و واژگان عمومی زبان در سطح انگلیسی(متوسط به بالا) برگزار میشود.


 

دانشگاه

ظرفيت پذيرش

دانشگاه هاي پذيرش کننده

علوم پزشکي

8

 اهواز(5)-  زنجان(3)

ظرفيت مازاد(پرداخت شهريه)

16

  دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا(5)- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی(10)-زنجان(1)

شعب بين‌الملل دانشگاه هاي علوم پزشکي

-

دانشگاه آزاد اسلامي

-

شبانة علوم پزشکي تهران

-

مدارک تحصيلي مورد پذيرش آزمون کارشناسي ارشد رشته شیمی داروئی

کارشناسی رشته های داروسازی، کلیه گرایش های شیمی، دبیر شیمی، شیمی محض و کاربردی، بیوشیمی و علوم آزمایشگاهی

 

رشته آموزش بهداشت برگرفته از علوم تربيتي با هدف آموزش بهداشت و تغيير رفتارهاي سوء در جامعه مي باشد، از آنجا که آموزش بهداشت از ارکان اصلي سطح اول پيشگيري مي باشد و جزء اصول phc(مراقبتهاي اوليه سلامت ) مي باشد در جهت پيشگيري از بيماري ها با استفاده از ابزارها و مکانيسم هاي مختلف آموزشي گام برميدارد .

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

%50 طبق سرفصل های اعلام شده                         99/11/24

%50 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                     1400/01/28

جامع اول                                                   1400/03/22

جامع دوم                                                   1400/04/05

جامع سوم                                                  1400/04/12

مولفين بسته هاي آموزشي (که رتبه هاي تک رقمي کارشناسي ارشد و دکتراي وزارت بهداشت مي­باشند) با شيوه­اي متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوي که درسنامه جامع را با تلفيقي از مطالب رفرنسهاي وزارت بهداشت تاليف نموده اند و نکات کليدي و تستي را نيز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزايش کيفيت علمي درسنامه گرديده است و در پايان هر فصل نيز تست هاي 10 سال اخير آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشريحي تدوين شده است به نحوي که داوطلب با مطالعه بسته هاي آموزشي موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت براي هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندي نموده و نکات کليدي و تستي را به طور مفهومي درک مينمايد .

درس

مولف

قيمت (تومان)

زبان عمومي

دکتر امین تشکر

120.000

درسنامه کامل دروس تخصصی آموزش بهداشت گروه علمی موسسه 320.000

جمع کل

 

440.000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدريس

شهريه (تومان)

زيست شناسي عمومي

دکتر محمد اکبرزاده

رتبه 12 دکتري، دکتري دانشگاه تهران، رتبه 8 المپياد زيست شناسي

30

240000

زبان عمومي

دکتر امين تشکر

رتبه 8 دکتري، دکتري دانشگاه تهران

80

100.000


 

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائيد.

021 -88990039

آموزش بهداشت

خانم قاسمي

رتبه 2 کارشناسي ارشد

براي دانلود نمونه سوالات سالهاي گذشته کليک نماييد (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان آموزش بهداشت را مي­ توان به چند دسته تقسيم کرد:

 

1. بازارکار رشته آموزش بهداشت در مراکز بهداشت و خانه­ هاي بهداشت جهت آموزش به عموم خانواده ها است کاربرد ديگر رشته در مراکز پژوهشي وآموزشي است.

2. فارغ التحصيلان اين رشته درصورت داشتن صلاحيت لازم مي‌توانند به امر تدريس دروس آموزش بهداشت در سطوح مختلف كارداني و كارشناسي اشتغال ورزند.

3. ارائه طرح، اجرا و ارزشيابي برنامه هاي آموزش بهداشت

4. بررسي و شناخت عادات، آداب و رفتار مردم در ارتباط با مسائل بهداشتي

درس

ضريب

مرجع معرفي شده

مولفين و مترجمين

آموزش بهداشت
و ارتقا سلامت

3

1. اصول و مبانی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

2.مهارتهاي آموزشي؛ روشها و فنون تدريس

3.تکنولوژي آموزشي

4.مقدمات تکنولوژي آموزشي

_بزنامه ریزی درسی و طرح درس در اموزش رسمی و تربیت نیروی انسانی 

_رسانه های یاددهی - یادگیری.  ویرایش دوم

_ارتباطات انسانی 

صفاري، محسن و همکاران تهران سماط 1387

شعباني، حسن انتشارات سمت ، آخرين چاپ

محسني زنوزي هاشم نشر يسطرون آخرين چاپ

احديان آخرين چاپ با ضمائم

میرزابیگی علی  تهران: نشر یسطرون اخرین ویراست.

امیر تیموری، محمدحسن ،تهران: سمت ، اخرین ویراست.

فراهنگی علی اکبر ،جلد اول. مبانی. موسسه خدمات فرهنگی رسا . اخرین ویراست.

بهداشت عمومي

3

1. درسنامه طب پيشگيري و پزشکي اجتماعي جلد  2، 3 و4

                 2. راهنمای تغذیه با شیر مادر

                 3. بهداشت مدارس

                 4. کتالب جامع بهداشت عمومی

پارک ک.  مترجم: رفایی شیرپاک و افتخار اردبیلی

          ترجمه خسرو رفایی شیرپاک . اخرین ویراست . جلد اول : فصلهای اول تا چهارم/جلد دوم : تمام فصول/ جلد سوم :فصلهای دوم تا هفتم/ جلد چهارم : فصل اول (بیماریهای سرخک ،سرخجه، آنفولانزا ،سل ،انواع هپاتیت ، بیماریهای اسهالی حاد ، حصبه ، مسموییت غذایی ، مالاریا ، بروسلز ،لیشمانیازیس ، ایدز) فصل دوم به طور کامل.

 

         حاتمی حسین و همکاران. جلد 1،فصل 4-3-2. گفتارهای 1 تا 3. فصل5 (گفتارهای 1 و2 ) فصل 8. گفتارهای 3 تا 13 و گفتارهای 16 تا 19  جلد دوم : فصلهای (7 و8و9) جلد3. فصل 10 گفتار اول ( ایمن سازی). فصل 11، گفتارهای 15، 18، 19 و 21.فصل 12- فصل 14ف گفتار 12

جامعه شناسي

2

 1. جامعه شناسي سازمانها و توان سازماني

2. مباني جامعه شناسي

3. نظريه هاي جامعه شناسي

4.جامعه شناسی پزشکی

5.آناتومی جامعه ،مقدمه ای بر جامعه شناسی کاربردی

دکتر محمد رسول گلشن فومني

دکتر امان ا... قرائي مقدم انتشارات ابجد اخرین چاپ

دکتر غلامعباس توسلي-آزاد ارمکی ،تقی ،تهران: سروش ، آخرین ویراست

توکل و آرمسترانگ، چاپ سوم انتشارات حقوقی

رفیع پور ،فرامرز ،شرکت سهامی انتشار ، اخرین ویراست.

روانشناسي

2

1. زمينة روانشناسي

2. روانشناسي تربیتی

3. روانشناسی اجتماعی

روانشناسی پرورشی نوین

اتکینسون ، ریتال و دیگران ، ترجمه محمد تقی براهنی و دیگران . انتشارات رشد ، اخرین ویراست . هيلگارد انتشارات رشد 1390

کدیور پروین. انتشارات سمت1390

یوسف کریمیف انتشارات ارسباران، ویرایش سوم، چاپ بیست و هفتم

علی اکبر ، سیف ، انتاشارات دوران ، تهران ، آخرین ویراست. فصول 1تا 14.

زبان عمومي

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفيت پذيرش

دانشگاه هاي پذيرش کننده

علوم پزشکي

119

ايلام (5)- اصفهان (5)- اهواز (3)- اراک (3)-البرز(5)-ایران(6)-ارومیه(4)- بقیه اله(2)-بندر عباس (6)- بوشهر (5)- بيرجند (5)- تهران (6)- تبريز (5)- تربیت مدرس (6)-رفسنجان (3) زاهدان (6)- زنجان (5)- شهيد بهشتي (4)- سبزوار (7)

شيراز (2)- کرمان (5)- کردستان (5)- گناباد (5)- مشهد (6)- همدان (6)- يزد (8)- ياسوج (5)-قم(5)-کرمانشاه(5)- قزوین(5)

ظرفيت مازاد(پرداخت شهريه)

30

اراک1)-اصفهان(2)-البرز(2)-اهواز(1)-ایران(2)-ایلام(2)-بقیه اله (2)-بندرعباس(3)-بیرجند(2)-تبریز(2)-دانشگاه آزاداسلامی واحدعلوم تحقیقات تهران(8)-تربیت مدرس(2)-سبزوار(2)-شهیدبهشتی(2)-شیراز(1)-قم(2)-کردستان(2)-گناباد(2)-مشهد(4)-همدان (2)-یزد(2)-قزوین(1)-زنجان(1)زاهدان(29

شعب بين‌الملل دانشگاه هاي علوم پزشکي

-

 

دانشگاه آزاد اسلامي

-

 

شبانة علوم پزشکي تهران

-

 

مدارک تحصيلي مورد پذيرش آزمون کارشناسي ارشد رشته آموزش بهداشت

کارشناسي: بهداشت عمومي- علوم اجتماعي- روانشناسي- علوم تربيتي- پرستاري- مامائي- بهداشت محيط- بهداشت حرفه اي- مديريت خدمات بهداشتي درماني- هوشبري- اتاق عمل- فناوری اطلاعات سلامت (مدارک پزشکی)

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسي ارشد ناپيوسته رشته آموزش بهداشت
رتبه 2(91)
رتبه5(94)رتبه13(95)نام درس
31.11  48.15  64.65

درصد درس آموزش بهداشت و تکنولوژی آمورشی

62.22  41.67  56.66

درصد درس روانشناسي

 65.55 40.28  79.33

درصد درس جامعه شناسی

64.44  47.22  62.19

درصد درس بهداشت عمومي

00  34.17  35.87

درصد درس زبان انگليسي

00  00  00

درصد درس ششم

00  00  00

درصد درس هفتم

00  00  00

درصد درس هشتم

آزاد  آزاد  آزاد

سهميه

201  -  -

نمره

103.25  -  60.36

نمره آخرين فرد پذيرفته شده درسهميه آزاد

قبول  قبول  قبول

نتيجه

کرمان  -  مشهد

دانشگاه

2  5  -

رتبه در سهميه

2  5  13

رتبه در کل

 

رشته ي روانشناسي باليني شاخه اي از علم روانشناسي است كه در چارچوب علوم پزشكي به آموزش، پژوهش، تشخيص و روان درماني اختلال هاي روان شناختي مي پردازد. دانش آموختگان اين رشته قادر خواهند بود با همكاري و نظارت استادان روانپزشكي و روانشناسي باليني علاوه بر تشخيص و روان درماني اختلال هاي روان شناختي به امر آموزش و پژوهش در زمينه هاي فوق بپردازند.

و ظايف حرفه اي دانش آموختگان:

در نقش خدماتي، دانش اموختگان كارشناسي ارشد اين رشته بتوانند بعنوان درمانگر ابتدا با برنامه ريزي اصولي به پيشگيري از اختلال هاي رواني در گروههاي خاص و مردم جامعه بطور عام بپردازند و در نهايت در مراكز درماني با همكاري و نظارت استادان روانپزشكي و روانشناسي باليني با تشخيص گذاري اختلال هاي رواني در افراد مبتلا و درمان آنها به شيوه روان درماني (غير از دارو درماني ) در راستاي بهداشت روان جامعه گام بردارند. در نقش آموزشي، دانش آموختگان كارشناسي ارشد اين رشته مي توانند بعنوان مدرس در كارگاههاي علمي مفاهيم روانشناسي باليني را بصورت كاربردي آموزش دهند و با ارايه سمينارها و كنفرانس هاي علمي براي گروههاي خاص و مردم جامعه بطور عام در راستاي بهداشت روان جامعه گام بردارند. در نقش پژوهشي، دانش آموختگان كارشناسي ارشد مي توانند در گروههاي پژوهشي مراكز و سازمانها بعنوان پزوهشگر در چگونگي روند پژوهش از ابتدا تا پايان ان فعاليت داشته و با تهيه ي اصولي مقاله هاي علمي پژوهشي جديد و سخنراني هاي علمي بر اساس مفاهيم نوين وبه روز جهان، گامي ديگر در راستاي بهداشت روان جامعه بردارند.

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

%50 طبق سرفصل های اعلام شده                         99/11/24

%50 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                     1400/01/28

جامع اول                                                   1400/03/22

جامع دوم                                                   1400/04/05

جامع سوم                                                  1400/04/12

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

آمار و روش تحقیق

دکتر مهدی رضایی ( دکتری دانشگاه لرستان )

110,000

آسیب شناسی روانی مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز)

100,000

نظریه های شخصیت

مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز)

110,000

نظریه های روان درمانی

علی سلیمانی (دکتری دانشگاه شهید بهشتی)

110,000

روانشناسی عمومی

مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز)

110,000

روانشناسی رشد مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز)

110,000

بنیادهای بیولوژیکی و فیزیولوژیکی رفتار مهدی زمانی (کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز)

100,000

روانشناسی بالینی علی سلیمانی (دکتری دانشگاه شهید بهشتی)

120,000

ارزیابی روان شناختی (مصاحبه بالینی و آزمونهای روانشناختی) دکتر مهدی رضایی ( دکتری دانشگاه لرستان )

130,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

120,000

جمع کل

 

1/120,000

در دست تهیه

 

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان پرستاری را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

در دست تهیه

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

آمار و روش تحقیق

1.5

روش تحقیق در علوم رفتاری

احتمالات و آمار کاربردی

دکتر دلاور

دکتر دلاور

نظریه های شخصیت و نظریه های روان درمانی

2

نظریه های شخصیت تالیف فیست و فیست

کاربست مشاوره و رواندرمانی

یحیی سید محمدی

تالیف کری ترجمه محمدی

روانشناسی عمومی و رشد

1.5

زمینه روانشناسی هیلگارد

روانشناسی رشد جلد 1و2

خلاصه روانپزشکی

ترجمه دکتر براهنی

لورابرک یحیی سید محمدی

کاپلان و سادوک آخرین ویراست

کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک

1

روانشناسی فیزیولوژیکی

خلاصه روانپزشکی

مقدمات نروسایکولوژی

جیمز کالات، یحیی سید محمدی

کاپلان فصل 36، ترجمه دکتر رضائی

دکتر داود معظمی

روانشناسی بالینی(شامل روانشناسی بالینی، نا بهنجاری آسیب شناسی، ارزیابی روانشناختی)

1.5

روانشناسی بالینی

آسیب شناسی روانی جلد 1و2

 راهنمای سنجش روانی جلد1و2

اصول مصاحبه بالینی بر مبنا DSM- IV-R

جفری پی کرامر، داگلاس ای برنستاین و ویکی پرز – مهرداد فیروز بخت

دکتر دیوید سون مترجم دکتر حمید شمسی پور

گری گری- مارنات ترجمه دکتر حسن پاشا شریف

اکهارت اوتمر، زیگلیند اوتمر، ترجمه دکتر مهدی نصر اصفهانی، جلد 1

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

59

ایران(5)- ارتش(3)- زاهدان(6)- زنجان(5)- علوم بهزیستی(6)- کرمانشاه(5)- کاشان(5)-بقیه ا...(2)-مشهد(7)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

25

ارتش(2)-علوم بهزیستی(2)-کاشان(3)-کرمانشاه(2)-ایران(2)-زاهدان(3)-زنجان(2)-بقیه اله(1)

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة روانشناسی بالینی

کارشناسی کلیه رشته های: روانشناسی- مشاوره و راهنمایی

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته روانشناسی بالینی

نام درس

رتبه 8(95)

رتبه 9(94)

رتبه3 (91)

درصد درس آسیب شناسی روانی

 68.00

69.57

73.33

درصد درس نظریه­ های شخصیت

 102

70.07

71.11

درصد درس مشاوره و روان­ درمانی

 84.09

72.38

66.67

درصد درس روان­شناسی عمومی و رشد

60.72

53.86

91.11

درصد درس کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوؤیک

 57.80

70.07

55.56

درصد درس روانشناسی بالینی

 95.19

74.06

31.11

درصد درس آمار و روش تحقیق

 48.31

58.35

31.67

درصد درس زبان عمومی

 86.89

19.36

15.00

سهمیه

 آزاد

آزاد

آزاد

نمره

 75.32

264

219

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

 -

-

141.00

نتیجه

 قبول

قبول

قبول

دانشگاه

 -

-

زنجان

رتبه در سهمیه

 -

-

3

رتبه در کل

 8

9

3

 

زیست فناوری ( بیوتکنولوژی) علمی است که از قابلیت­های سیستم­های زنده برای تولید و افزایش کیفیت و بهره ­وری محصولات استفاده می­نماید. زیست فناوری رشته­ ای کاربردی و میان رشته ­ای است که حوزه­های تخصصی متعددی از علوم را در بر می­گیرد. دوره زیست فناوری پزشکی به صورت ناپیوسته در کشور ارائه می­گردد و شامل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می­باشد. مقطع کارشناسی ارشد این رشته از سال 1389 درگروه علوم آزمایشگاهی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاسیس گردید. دانشجويان شاغل به تحصيل در اين گروه علاوه بر اين‌كه مي‌توانند از كليه امكانات آموزشي و پژوهشي دانشكده استفاده نمايند،‌ از کلیه امکانات آزمایشگاه­ها و همچنین مراکز تحقیقاتی موجود در دانشکده و از امکانات دانشکده­های پزشکی و داروسازی نیز درموارد مورد لزوم استفاده مي كنند.

%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده                        99/09/28

%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/10/26

مرور آزمون 1و2                                             99/11/24

%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/12/22

%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده                      1400/01/28

 مرور آزمون 4و5                                           1400/02/25

جامع اول                                                     1400/03/22

جامع دوم                                                     1400/04/05

جامع سوم                                                    1400/04/12

                                  

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

بیوشیمی عمومی

دکتر علی جهانبازی ( دکتری دانشگاه شهید بهشتی ) و نازنین وزیری تبار ( کارشناس ارشد تربیت مدرس )

140,000

زیست شناسی سلولی مولکولی

علی بزرگمهر ( رتبه 1 کارشناسی ارشد و رتبه 1 دکتری )

130,000

میکروبیولوژی

ویروس شناسی : دکتر محمد غلامی (رتبه 1 دکتری دانشگاه تربیت مدرس) حمزه چوبین (دکتری دانشگاه تربیت مدرس)

قارچ شناسی : دکتر ستاره افشاری (رتبه 2 دکتری دانشگاه تهران) میکروب شناسی : دکتر عبدالمجید قاسمیان (رتبه 1 دکتری دانشگاه تربیت مدرس)

340,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

120,000

جمع کل

730,000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدریس

شهریه (تومان)

زیست شناسی سلولی مولکولی

استاد خانی مدرس برتر کشوری زیست شناسی سلولی و مولکولی

100

800000

شیمی عمومی

دکتر جواد مختاری

-

30

240000

میکروب شناسی

دکتر عبدالمجید قاسمیان

رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس

90

720000

زبان عمومی

دپارتمان زبان

رتبه 8 دکتری، دکتری دانشگاه تهران

80

560000

 

شهریه کل دروس 2320000 تومان

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 -88990039

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي بیوتکنولوژی پزشکی را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

1.اشتغال در مراکز علمی تحقیقاتی(راه اندازی روش­های تشخیصی مولکولی، تولید و کاراکتریزه کردن آنتی بادی­ها به منظور طراحی کیت، تولید پروتئین­های رکامبیننت به منظور طراحی روش­ها وکیت­های آزمایشگاهی).

2. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

زیست شناسی سلولی و مولکولی

4

Molecular cellbiology

H.lodish و همکاران

بیوشیمی عمومی

1

Text book Biochemistr- Devlin

Biochemistry- Stryer

Principles of Biochemistry

 

-

میکروب شناسی

1

Microbiology

Microbiology

Microbiology

Zinsser microbiology

Diagnostic Microbiology

Walker & et al

Jawets & et al

Murray

Jokike & et al

Finegulld (Baily & scoit)

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

98

اصفهان (3)- اراک (3)-ایران(4)-بابل(3)-انتقال خون (4)- تبریز (5)- تربیت مدرس(8)- شیراز (3)- قزوین (4)- گلستان (5)- گیلان (4)- همدان (4)-تهران(3)-شهرکرد(2)-یزد(4)-خراسان شمالی(بجنورد)(4)-زنجان(4)-شاهرود(4)-فسا(5)- لرستان(3)- کرمانشاه(4)- مشهد(5)- بیرجند(4)-مازندران(3)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

41

اراک(1)-اصفهان(1)-ایران(1)-بابل(1)-بقیه اله(3)- بیرجند(2)-تبریز(2)- تربیت مدرس(1)-تهران(1)-دانشگاه آزاداسلامی واحدپزشکی تهران (6)دانشگاه ازاداسلامی واحدخوراسگان(6)-زنجان(1)-شاهرود(1)-شهرکرد(1)-شیراز(1)-فسا(0)-قزوین(2)-کرمانشاه(1)-گلستان(2)-گیلان(1)-یزد(2)-مازندران(2)-مشهد(2)

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشته  زیست فناوری پزشکی (بیوتکنولوژی پزشکی)

کلیه کارشناسی های علوم پزشکی- کارشناسی زیست شناسی (کلیه گرایش ها)- بیوتکنولوژی-مهندسی زیست فناوری کشاورزی-علوم آزمایشگاهی- علوم آزمایشگاهی دامپزشکی- علوم تجربی- دکتری عمومی پزشکی- داروسازی و دامپزشکی- کارشناسی و کارشناسی ارشد ( داروسازی خارج از کشور)

 

نمونه کارنامه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته زیست فناوری پزشکی 

نام درس

رتبه (95)

رتبه 58(94)

درصد درس شیمی عمومی

68.33

72.83

درصد درس زیست شناسی سلولی مولکولی

60.83

66.67

درصد درس میکروب شناسی

55.00

46.67

درصد درس زبان انگلیسی

47.50

82.46

درصد درس ژنتیک

00

45.33

درصد درس ششم

00

00

درصد درس هفتم

00

00

درصد درس هشتم

00

00

درصد درس نهم

00

00

سهمیه

آزاد

زاد

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

235.00

62.18

نتیجه

قبول

قبول

دانشگاه

تهران

-

رتبه در سهمیه

13

57

رتبه در کل

14

58

 

رسم شناسي عجب رشته ­اي! سم را دو جور مي شناسند يك جور آن زماني است كه بدانيد اين ماده سم است و خودكشي نكنيد و جور دیگر آنكه اين رشته به چه درد ما مي­خورد و چه استفاده­اي مي­توانيم از آن براي درمان ببريم . با توجه به نقش روز افزون داروها و سموم در صنايع، كشاورزي، داروسازي، پزشكي و محيط زيست و آثار مخربي كه تماس با آنها براي انسان و محيط زندگي ممكن است بوجود آورد و نيازهاي روز افزون جامعه و پيشرفت دانش و فن آوري در رشته سم شناسي ، ايجاب مي­نمايد كه برنامه آموزشي رشته كارشناسي ارشد سم شناسي نيز متناسب با اين تغييرات متحول شده و پاسخگوي نيازهاي جامعه باشد.

سم شامل هر ماده شيميايي و غيرشيميايي مي­شود كه در صورت مواجهه موجودات زنده با آن ، آثار و عوارض سو بدنبال داشته باشد. بنابر اين سموم دسته بزرگي از مواد مخاطره آميز محيط زيست مي­باشند و انسان­ها بطور فزاينده­ اي در معرض تماس با اين مواد هستند كه بسياري از آنها بالقوه سمي هستند .لذا بايد از اثراتي كه اينگونه مواد برمحيط زيست وارد مي­سازند مطلع بود. برنامه تربيت كارشناسي ارشد سم شناسي شاخه­اي از علوم طبيعي و مجموعه­اي هماهنگ از فعاليت­هاي تحقيقاتي و آموزشي مي­باشد كه به منظور رفع نيازهاي خدماتي و پژوهشي مراكز تحقيقاتي، صنايع(دارويي ، شيميايي ، غذايي و … ) مراكز كنترل و نظارت برسموم، آزمايشگاه­ها­ي سم­ شناسي، مراكز پزشكي قانوني،  سازمان­هاي مرتبط با سموم از قبيل حفظ نباتات و محيط زيست تشكيل شده است. فارغ التحصيلان اين رشته انتظار مي­رود اطلاعات كافي در جنبه­ هاي مختلف علم سم­شناسي در سطح عمومي داشته باشند و نيازهاي جامعه را در اين ارتباط حل نمايد.

سم­شناسي علمي است چند جانبه كه نياز به تحقيق و مطالعه دقيق در همه ابعاد آن (پايه، باليني، محيط زيستي و دارويي و پزشكي قانوني ) احساس مي­شود. ماموريت اصلي تربيت دانش آموختگاني است كه مي­توانند د رنظام­ هاي بهداشتي، پژوهشي و خدماتي مربوط به سموم انجام وظيفه كنند. با تربيت اين نيروها ، تشخيص و اندازه گيري سموم و داروها در مايعات بيولوژيك و غيربيولوژيك و امور مربوط به سم شناسي قانوني و پيشگير از مسموميتها زير نظر متخصصين سم شناسي مقدور خواهد بود .همچنين اميد مي رود با اجراي موفق اين برنامه آموزشي سطح علمي در اين رشته ارتقا يافته و در حد استانداردهاي بين­المللي باشد و كشور و جامعه را با پيشرفت­هاي علمي هماهنگ نمايد. در يك دنياي در حال تغيير و تحول و پيشرفت، كارشناسان ارشد سم­شناسي نقش موثر و كار­آمدي در پاسخ گويي به نيازهاي در حال تحول خدمات بهداشتي جامعه در همكاري با متخصصين گروه پزشگي خواهند داشت. همچنين اميد مي­رود با اجراي موفق اين برنامه آموزشي سطح علمي در اين رشته ارتقا يافته و در حد استانداردهاي بين المللي باشد و كشور و جامعه را با پيشرفت­هاي علمي هماهنگ نمايد . مطابق استانداردهاي بين المللي، كارشناسان ارشد سم شناسي بايد جايگاه­هاي مورد نياز در مراكز مختلف پژوهشي و خدماتي جامعه را كسب نمايند. از جمله مي­توان به خدمات در صنايع داروسازي سازمان حفاظت محيط زيست، آتش نشاني، شهرداري، آزمايشگاه­هاي تشخيص طبي بيمارستان­ها ، صنايع و … نام برد.

روش­هاي شناسايي و تعيين مقدار غلظت داروها و سموم در خون و مايعات بيولوژيك به تحول نياز دارد .عوارض مزمن سموم شيميايي و آفت كش­ها و همچنين آثار مزمن سلاح­هاي شيميايي متحول گردند و از همه روش­هاي رايج داخل و خارج بدني از جمله تكنيك­هاي بيوشيميايي، سلولي و مولكولي جديد بايد استفاده گردد. لذا اميد مي­رود كه اين رشته بتواند لااقل در ده سال آينده جايگاه واقعي خود را از لحاظ رفع نيازهاي حرف وابسته در سطح ملي كسب نمايد.

 

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده                        99/09/28

%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/10/26

مرور آزمون 1و2                                             99/11/24

%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/12/22

%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده                      1400/01/28

 مرور آزمون 4و5                                           1400/02/25

جامع اول                                                     1400/03/22

جامع دوم                                                     1400/04/05

جامع سوم                                                    1400/04/12

                                  

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

بیوشیمی عمومی

دکتر علی جهانبازی ( دکتری دانشگاه شهید بهشتی ) و نازنین وزیری تبار ( کارشناس ارشد تربیت مدرس)

150,000

شیمی عمومی

علی آزاد ( ارشد شیمی )

100,000

زیست شناسی عمومی

شهناز بابایی آبراکی ( ارشد شهید بهشتی )

140,000

سم شناسی

محسن نیکدل ( ارشد تربیت مدرس ) مریم سید مکاری ( ارشد تربیت مدرس )

100,000

دارو شناسی

محسن نیکدل ( ارشد تربیت مدرس ) مریم سید مکاری ( ارشد تربیت مدرس )

100,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

120,000

جمع کل

710,000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدریس

شهریه (تومان)

بیوشیمی عمومی

دکترسعید خسرو نژاد

دانشجوی دکتری بیوشیمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مولف کتاب ضروریات بیوشیمی، مولف مجموعه تست های طبقه بندی شده ارشد و دکتری بیوشیمی

100

800000

شیمی عمومی

دکتر جواد مختاری

رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس، عضوبنیاد ملی نخبگان کشوری

30

240000

زیست شناسی سلولی و ملکولی

استاد خانی

مدرس برتر کشوری زیست شناسی سلولی و مولکولی

30

880000

زبان عمومی

دپارتمان زبان

80

560000

 

شهریه کل دروس 2480000 تومان

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 - 88990039

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)

موقعيت­هاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي ارشد سم­ شناسی را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

1. اشتغال در مراکز علمی تحقیقاتی

3. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس

4. ارائه خدمات در صنايع داروسازي سازمان حفاظت محيط زيست، آتش نشاني، شهرداري، آزمايشگاه­هاي تشخيص طبي بيمارستان­ها ، صنايع و … نام برد.

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

بیوشیمی عمومی

1

Principles of Biochemistry

Text book of Biochemistry

Lehninger

Devlin

زیست شناسی

1

زیست شناسی عمومی

مبانی زیست شناسی- زیست شناسی سلول- رده بندی جانوری

 

اخرین چاپ

ابوالقاسم امین1391- انتشارت امیر کبیر هیئت مولفان- انتشارات مرکز نشر دانشگاهی

 

شیمی عمومی

1

General chemistry

چارلز مورتیمر

دارو شناسی

1

کتاب دارو شناسی پایه و بالینی- فصل 1(مقدمه) و فصل2 (رسپتورهای داروها و فارماکودینامی) فصل 3 و فصل 4

Katzung و همکاران از انتشارات-McGraw Hill (آخرین چاپ)

سم شناسی

1

کتاب سم شناسی قطب سم شناسی و شیمی مواد خوراکی فصل 2 (اصول سم شناسی) و فصل 3 (ارزیابی خطر)،و فصل 4 و فصل 5

انتشارات دانشگاه علوم پزشکی تهران چاپ سال 1386

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

34

اهواز(3)- مشهد(4)- مازندران(4)-کرمان(4)-بابل(4)-همدان(4)-شیراز(3)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

10

مازندران(1)-مشهد(1)-دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی(4) - اهواز(1) -بابل(1) - شیراز(1)-همدان(1)

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة‌ سم شناسی

کارشناسی: حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین- سم شناسی- فارماکولوژی- میکروب شناسی- شیمی - علوم آزمایشگاهی- علوم بیولوژی( کلیه گرایش ها)- زیست شناسی عمومی-بیوشیمی- شیمی مواد غذایی- بهداشت عمومی- بهداشت حرفه ای- بهداشت محیط- تغذیه- گیاه پزشکی- علوم صنایع غذایی-فیزیولوژی-پرستاری-بیهوشی-میکروبیولوژی-علوم دارویی- ویروس شناسی- انگل شناسی- ایمنی شناسی- گیاهان دارویی- بهداشت و بازرسی گوشت- دکترای پزشکی- داروسازی و دامپزشکی

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته سم شناسی 

نام درس

رتبه (95)

رتبه10(94)

رتبه 1(91)

درصد درس بیوشیمی عمومی

63.56

83.04

94.81

درصد درس شیمی عمومی

69.65

66.08

76.67

درصد درس زیست شناسی عمومی

61.86

41.52

74.81

درصد درس سم شناسی

94.71

0.0

15.00

درصد درس دارو شناسی

68.00

36.06

0.0

درصد درس زبان انگلیسی

58.95

63.96

0.0

درصد درس هفتم

00

00

00

درصد درس هشتم

00

00

00

درصد درس نهم

00

00

00

سهمیه

آزاد

آزاد

آزاد

نمره

67.85

261.90

312

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

-

-

159.75

نتیجه

قبول

قبول

قبول

دانشگاه

-

-

تهران

 

رتبه در سهمیه

-

-

1

 

رتبه در کل

2

10

1

 

علم تغذیه مجموعه وسیعی از اطلاعات و دانش‌ بشری است كه به ارتباط بین غذا و سلامتی موجود زنده می‌پردازد و با عواملی مانند بیولوژی، بیوشیمی، علوم رفتاری، علوم اجتماعی و بهداشت ارتباط دارد.به عبارت دیگر علم تغذیه یك علم چند بعدی است و به همین دلیل دانشجوی این رشته باید اطلاعات جامع و گسترده‌ای در زمینه بیوشیمی، بیولوژی، جامعه‌شناسی ، روان شناسی، بهداشت و شیمی مواد غذایی داشته باشد تا بتواند مهارت های لازم را كسب كند. مهارت هایی كه به دو بخش عمده رژیم درمانی و تغذیه جامعه تقسیم می‌شود. یعنی كارشناس این رشته هم باید بتواند كه رژیم غذایی مناسب را برای درمان بیماری‌های مختلف ارائه دهد و هم توانایی شناسایی مشكلات تغذیه جامعه را داشته باشد و سپس بر اساس مشكلات موجود، برنامه‌های غذایی لازم را طراحی ، اجراء، نظارت و ارزشیابی كند. همچنین ارتقای ارزش غذایی مواد غذایی مانند كنسرو ، كمپوت و ... كه در صنایع غذایی ایجاد می‌شود. بر عهده كارشناس این رشته است.

در رشته تغذیه به رژیم درمانی ،‌اصول علم تغذیه، ارزش مواد غذایی و نحوه تغذیه مناسب برای حفظ سلامت بدن پرداخته می‌شود. اصول علم تغذیه بررسی می‌كند كه چه فرآیندی روی مواد غذایی خورده شده انجام می‌گیرد تا جذب یا دفع شود و رژیم درمانی نیز نوع رژیم غذایی لازم در بیماری‌های مختلف را مشخص می‌كند، چون در برخی از بیماری‌ها، بعضی از مواد غذایی باید حذف شده و یا بیشتر مورد استفاده قرار گیرد مثل بیماری گواتر كه از كمبود ید ایجاد می‌شود.بدون شك تشخیص بیماری مهمترین و اصلی‌ترین مسئولیت یك پزشك است، اما آیا پزشك وقت و یا حتی دانش لازم را برای تعیین یك برنامه غذایی مناسب دارد؟ آیا در زمینه احتمال تداخل دارو و غذا اطلاعات لازم را در اختیار بیمار قرار می‌دهد؟ به اعتقاد كارشناسان تغذیه ، این وظیفه یك متخصص تغذیه است كه اطلاعات فوق را در اختیار بیمار قرار دهد. به عبارت دیگر هرپزشكی پس از تشخیص بیماری باید بیمار را به متخصص تغذیه ارجاع دهد تا او با توجه به نوع بیماری و داروهای تجویز شده ، رژیم غذایی لازم را تعیین كند.

%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده                        99/09/28

%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/10/26

مرور آزمون 1و2                                             99/11/24

%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده                        99/12/22

%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده                      1400/01/28

 مرور آزمون 4و5                                           1400/02/25

جامع اول                                                     1400/03/22

جامع دوم                                                     1400/04/05

جامع سوم                                                    1400/04/12

برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید

مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت می­باشند) با شیوه­ای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .

 

درس

مولف

قیمت (تومان)

تغذیه اساسی و تغذیه کاربردی

دکتر میلاد دانشی ( رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تهران )

190,000

بیوشیمی

دکتر علی جهانبازی (دکتری دانشگاه شهید بهشتی ) و نازنین وزیری تبار ( کارشناس ارشد تربیت مدرس )

150,000

فیزیولوژی

نازنین نمازی ( دکتری دانشگاه تهران )

140,000

زبان عمومی

دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش )

120,000

جمع کل

600,000

درس

استاد

رزومه استاد

ساعت تدریس

شهریه (تومان)

تغذیه اساسی و کاربردی

دکتر میلاد دانشی

رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تهران

100

800000

بیوشیمی عمومی

دکتر سعید خسرو پور

دانشجوی دکتری بیوشیمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مولف کتاب ضروریات بیوشیمی، مولف مجموعه تست های طبقه بندی شده ارشد و دکتری بیوشیمی

100

800000

فیزیولوژی

دکتر نازنین نمازی

دکتری دانشگاه تهران

90

720000

زبان عمومی

دپارتمان زبان

80

560000

 

شهریه کل دروس 2,880,000 تومان

جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.

021 - 88990039

برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)

موقعيت هاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي ارشد تغذيه را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:

 

1. تاسيس مطب رژيم درماني

2. اشتغال در بيمارستان ها و کلينيک ها

3. اشتغال در مراکز بهداشتي درماني به عنوان کارشناس تغذيه

4. در کارخانجات صنايع غذايي به عنوان مسئول فني و مدير توليد

5. استخدام در ادارات و موسساتي که سيستم تهيه و ارائه غذا به کارمندان دارند به عنوان مسئول تغذيه

6. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس

درس

ضریب

مرجع معرفی شده

مولفین و مترجمین

تغذیه اساسی و کاربردی

4

modern nutrition in health and Disease

krasuse's food and Nutrition care process

مباحث مربوط به تغذیه پایه و اساسی( پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین و املاح معدنی) علاوه بر دو منبع فوق از کتاب کراواس 2012نیز خواهد امد.

shills olson, shike and Ross 10 2014

L.Kathleen mahan Sylvia Escott – stump, Junicel- Raymond 14 2017

 

بیوشیمی عمومی

2

Principles of Biochemistry

Text book of Biochemistry

استفاده از کتب فارسی تالیفی که سر فسل آنها متناسب با رفرنسهای فوق باشد بلامانع است.

Lehninger

Devlin

فیزیولوژی

2

فیزیولوی پزشکی

گاتیون

زبان عمومی

3

1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.

3.English for the students of Medicine.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3).

USA: Thompson. 2008

McGraw-Hill. 2007

Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).

Cambridge Uni. Press.2000.

Tehran: Jangal Publications.

Cambridge University Press.

دانشگاه

ظرفیت پذیرش

دانشگاه های پذیرش کننده

علوم پزشکی

65

ایران (6)- اصفهان (4)- اهواز (6)-ارومیه (6)- تبریز (7)- تهران (8)- شیراز (2)- شهید بهشتی (3)- مشهد (6)-کرمانشاه(4)-زاهدان(5)-کاشان(4)- لرستان(4)

ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه)

34

ایران(1)-ارومیه (2)-تهران(4)-اصفهان(2)-اهواز(1)-شهیدبهشتی (1)-شیراز(1)-کرمانشاه(2)-مشهد(2)-دانشگاه آزاد اسلامی تهران(10)-کاشان(2)-لرستان(2)-بقیه اله(4)-تبریز(4)

شعب بین‌الملل دانشگاه های علوم پزشکی

-

----

دانشگاه آزاد اسلامی

-

----

شبانة علوم پزشکی تهران

-

----

مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة‌ علوم تغذیه (گرایش کنترل کیفی و بهداشتی)

کارشناسی علوم و صنایع غذایی- مهندسی علوم و صنایع غذایی- علوم تغذیه- بهداشت مواد غذایی (کلیه گرایشها به جز گرایشبا منشا دامی)- مهندسی کشاورزی (گرایش علوم صنایع غذایی)- زیست شناسی عمومی- زیست شناسی سلولی مولکولی (گرایشهای ژنتیک و بیوشیمی-بیوتکنولوژی-علوم سلولی و مولکولی) -  پرستاری- مامایی- بهداشت عمومی- علوم آزمایشگاهی- بیوشیمی- رژیم شناسی-  اقتصاد تغذیه  

 

نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته علوم تغذیه  

نام درس

رتبه 11(95)

رتبه11(94)

رتبه (91)3

درصد درس تغذیه اساسی و کاربردی

83.52

61.63

71.11

درصد درس بیوشیمی

93.63

80.08

90.00

درصد درس فیزیولوژی

83.56

79.67

86.67

درصد درس زبان انگلیسی

71.04

50.05

67.50

درصد درس پنجم

00

00

00

درصد درس ششم

00

00

00

درصد درس هفتم

00

00

00

درصد درس هشتم

00

00

00

درصد درس نهم

00

00

00

سهمیه

آزاد

آزاد

آزاد

نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد

830.58

 312.83

260.00

نتیجه

قبول

 قبول

قبول

دانشگاه

-

 -

تهران

 

رتبه در سهمیه

-

 -

3

 

رتبه در کل

8

 11

3

 

Web Analytics