- توضیحات :
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: کارشناسی ارشد
- بازدید: 26551
رشته كارشناسي ارشد علوم بهداشتي در تغذيه شاخه اي از علوم پزشكي و آميخته اي از علوم زيستي، بهداشتي و تغذيه است كه بر پايه علم تغذيه و باتوجه به عوامل فيزيكي، فرهنگي و اجتماعي اقتصادي در راستاي ارتقاء سلامت جامعه گام بر مي دارد. دانش آموختگان اين مقطع، قادر خواهند بود در مقاطع بالاتر نيز ادامه تحصيل دهند.
رشته تغذيه بيش از نيم سده است كه در دنيا تدريس مي شود و در سالهاي اخير علاوه بر رشته هاي كارشناسي ارشد علوم تغذيه و علوم بهداشتي در تغذيه، چندين رشته جديد در زمينه هاي اپيدميولوژي تغذيه، تغذيه سلولي – ملكولي، سياستگذاري غذا و تغذيه، تغذيه باليني و... در جهان ايجاد شده است. در ايران بخش تغذيه از سال 1345 بعنوان يكي از بخش هاي گروه اكولوژي انساني در دانشكدة بهداشت و از سال 1371 در گروه تغذيه و بيوشيمي همواره در مقطع كارشناسي ارشد «علوم بهداشتي در رشتة تغذيه» دانشجو پذيرفته است. آخرين بازنگري برنامه آموزشي دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته «علوم بهداشتي در رشته تغذيه» در تاريخ 16/2/1375 انجام گرفت. اينك نياز به بازنگري برنامة آموزشي اين رشته به دليل تغيير الگوي بيماريها از بيماريهاي عفوني به بيماريهاي مزمن و نقش تغذيه در ايجاد و پيشگيري از آنها، گسترش علوم تغذيه و تفكيك آن به رشته هاي تخصصي مختلف احساس مي شود.
يكي از شرايط حفظ و ارتقاء سلامت فرد و جامعه دريافت غذاي سالم و كافي است. غذا نه تنها بايد نيازهاي فيزيولوژيك را برآورده سازد، بلكه بايد با شرايط و وضعيت اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه نيز هماهنگي داشته باشد. مسئوليت اساسي دانش آموخته علوم بهداشتي در تغذيه اين است كه با در نظر گرفتن نيازها و امكانات جامعه و با حفظ ارزشهاي انساني و اجتماعي در جهت تأمين و ارتقاء سلامت جامعه گام بردارد. براي دستيابي به اين هدف بايد افرادي تربيت شوند كه مهارتهاي تخصصي و اقتصادي منطبق با فلسفه بالا را جهت ارائه در سطح جهان دارا باشند. از اين رو، متخصصان علوم بهداشتي در تغذيه بايد مهارتهايي كسب كنند تا بتوانند بعنوان عضوي از تيم بهداشتي در حفظ و بهبود سلامت جسمي و رواني جامعه فعاليت كنند. دانش آموختگان اين رشته بايد علاوه بر اين به مباني الهي و ديني و ارزشهاي حاكم بر جامعه توجه نمايند.
برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید
مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت میباشند) با شیوهای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .
درس |
مولف |
قیمت (تومان) |
---|---|---|
تغذیه اساسی و تغذیه کاربردی |
دکتر میلاد دانشی ( رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تهران ) |
170,000 |
بیوشیمی عمومی |
دکتر علی جهانبازی ( دکتری دانشگاه شهید بهشتی ) و نازنین وزیری تبار ( کارشناس ارشد تربیت مدرس ) |
150,000 |
فیزیولوژی |
نازنین نمازی ( دکتری دانشگاه تهران )
|
140/000 |
زبان عمومی |
دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ) |
120,000 |
جمع کل |
|
580,000 |
درس |
استاد |
رزومه استاد |
ساعت تدریس |
شهریه (تومان) |
---|---|---|---|---|
تغذیه اساسی و کاربردی |
دکتر میلاد دانشی |
رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تهران |
100 |
800000 |
بیوشیمی عمومی |
دپارتمان بیوشیمی |
رتبه 1 دکتری دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو بنیاد ملی نخبگان کشور |
100 |
800000 |
فیزیولوژی |
دکتر نازنین نمازی |
دکتری دانشگاه تهران |
90 |
720000 |
زبان عمومی |
دپارتمان زبان |
رتبه 8 دکتری، دکتری دانشگاه تهران |
80 |
560000 |
شهریه کل دروس 2,880,000 تومان
جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.
021 -88990039
در دست تهیه
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک نمایید (سال 97-96)
موقعيتهاي شغلي فارغ التحصيلان علوم بهداشتی در تغذیه را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:
الف – كارشناس ارشد علوم بهداشتي در تغذيه در نقش آموزشي خود وظايف زير را عهدهدار است:
1) ارائه آموزشهاي لازم در زمينه تغذيه به جامعه
2) ارائه آموزشهاي لازم در زمينه تغذيه به حرفههاي وابسته
ب – كارشناس ارشد علوم بهداشتي در تغذيه در نقش پژوهشي خود وظايف زير را عهدهدار است:
1) بررسي و شناخت مسائل و مشكلات تغذيهاي جامعه
2) تعيين اولويتهاي پژوهشي
3) تدوين پروپوزالهاي پژوهشي
4) انجام پژوهشهاي كاربردي در سطح جامعه
5) مديريت اجراي پژوهش (مديريت اجرائي، عمليات ميداني و عمليات آزمايشگاهي)
6) ارائه گزارش يافتهها و ارائه راه حل
ج – كارشناس ارشد علوم بهداشتي در تغذيه در نقش مديريتي خود وظايف زير را عهدهدار است:
1) توانايي اداره و ارزشيابي برنامههاي مداخله اي تغذيه در جامعه
2) توانائي اداره و ارزشيابي فعاليتهاي پژوهشي تغذيه در جامعه
د – كارشناس ارشد علوم بهداشتي در تغذيه در نقش مشاورهاي خود وظايف زير را عهدهدار است:
1) ارائه خدمات مشاورهاي مطابق با شناخت اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و تغذيهاي جامعه
2) پيگيري نتايج اقدامات مشاورهاي
3) ارائه خدمات مشاورهاي به مؤسسات و سازمانهاي اجرايي – خدماتي (وزارت بهداشت، وزارت جهاد كشاورزي و...)
و- كارشناس ارشد علوم بهداشتي در تغذيه در نقش خدماتي خود وظايف زير را عهدهدار است:
1) عرضه مراقبتهاي تغذيه اي در شبكههاي بهداشتي درماني
2) عرضه مراقبتهاي تغذيه اي و تنظيم برنامههاي غذايي براي مراكز گروهي از قبيل خانههاي سالمندان، مهدهاي كودك، پادگانها و...
درس |
ضریب |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|---|
تغذیه اساسی و کاربردی |
4 |
modern nutrition in health and Diseasekrasuse's food and Nutrition care processمباحث مربوط به تغذیه پایه و اساسی ( پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین و املاح معدنی) علاوره بر دو منبع فوق ار کتاب کراواس 2012 نیز خواهد آمد. |
shills olson, shike and Ross 10 2014L.Kathleen mahan Sylvia Escott – stump, Junicel- Raymond 14 2017- |
بیوشیمی عمومی |
2 |
Principles of BiochemistryText book of Biochemistryاستفاده از کتب فارسی تالیفی که سر فصل آنها متناسب با رفرنسهای فوق باشد بلامانع است. |
LehningerDevlin |
فیزیولوژی |
2 |
فیزیولوی پزشکی |
گاتیون |
زبان عمومی |
3 |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
دانشگاه های پذیرش کننده |
---|---|---|
علوم پزشکی |
20 |
اصفهان (6)- تهران (5)-شیراز (3)- قزوین (3) یزد (3)- |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
21 |
اصفهان(2)-تهران(1)-قزوین(1)-یزد(1)-شیراز(1)-دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم وتحقیقات تهران(15) |
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
- |
---- |
دانشگاه آزاد اسلامی |
- |
---- |
شبانة علوم پزشکی تهران |
- |
---- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة علوم بهداشتی در تغذیه |
---|
کارشناسی یا بالاتر در رشته های: علوم تغذیه- رژیم شناسی- صنایع غذایی- بهداشت عمومی- مامایی- پرستاری- داروسازی- هوشبری- اتاق عمل- بهداشت محیط- بهداشت مواد غذایی (کلیه گرایشها)- کارشناسی علوم پزشکی (BS medical science) این رشته در خارج ایران وجود دارد- زیست شناسی- میکروبیولوژی - (جانوری- سلولی مولکولی- میکروبیولوژی گیاهی)- مهندسی کشاورزی (صنایع غذایی ودامپروری)- مهندسی کشاورزی- صنایع غذایی (آبزیان)- مهندسی منابع طبیعی- بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی- مهندسی تولیدات دامی- بهداشت و بازرسی گوشت- دکتری حرفه ای دامپزشکی- زیست شناسی گرایش میکروبیولوژی |
نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته علوم بهداشتی در تغذیه
نام درس |
رتبه 38(95) | رتبه8 (94) |
رتبه2 (87) |
درصد درس تغذیه اساسی و تغذیه کاربردی |
73.91 | 59.91 |
71.67 |
درصد درس بیوشیمی |
75.24 | 87.53 |
38.67 |
درصد درس فیزیولوژی |
62.67 | 77.43 |
76.00 |
درصد درس زبان انگلیسی |
54.64 | 54.71 |
69.17 |
درصد درس پنجم |
00 | 00 |
00 |
درصد درس ششم |
00 | 00 |
00 |
درصد درس هفتم |
00 | 00 |
00 |
درصد درس هشتم |
00 | 00 |
00 |
درصد درس نهم |
00 | 00 |
00 |
سهمیه |
آزاد | آزاد |
آزاد |
نمره |
67.74 | 318.78 |
491.18 |
نتیجه |
قبول | قبول |
قبول |
دانشگاه |
اصفهان | - |
تهران |
رتبه در سهمیه |
- | - |
2 |
رتبه در کل |
38 | 8 |
2 |
- توضیحات :
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: کارشناسی ارشد
- بازدید: 30657
در گذشته به میکروبها شیطانهای نامرئی میگفتند اما امروزه باید به آنها فرشته های نامرئی بگوییم چرا که اگر میکروارگانیسمها در چرخه حیات، وظیفه خویش را انجام ندهند، زندگی تمام موجودات از نباتات و حیوانات گرفته تا انسان به زوال کشیده میشود.و باز بخشی از این میکروارگانیسمها هستند که با ایجاد انواع بیماریهای عفونی زندگی بشر را به خطر میاندازند مانند “ابولا” که یک بیماری ویروسی ناشناخته بود و در آفریقا تعداد زیادی از افراد را به کشتن داد و یا “ایدز” که بشر را تا آستانه سال ۲۰۰۰عاجز و ناتوان کرده است. بیشک نمی توان به نقش مهم میکروارگانیسمها در هستی اعتقاد داشت و از اهمیت کاربرد رشته میکروبیولوژی که به عنوان بررسی میکروارگانیسمها می پردازد.
علم میکروبیولوژی که گرایشی از علم زیستشناسی است و به بررسی و مطالعه میکرو ارگانیسمها میپردازد. در این علم ارتباط میکروارگانیسمها با خودشان و همچنین با موجودات عالیتر مانند انسان، حیوانات و گیاهان مورد بررسی قرار میگیرد، علم میکروبیولوژی گرایشهای مختلفی دارد که عبارتند از: میکروبیولوژی پزشکی، میکروبیولوژی غذایی و میکروبیولوژی صنعتی.
الف) گرایش پزشکی: در این گرایش میکروبهایی که برای انسان بیماریزا هستند و چگونگی فعالیت آنها بررسی میشود. البته این گرایش قسمت کوچکی از علم میکروبیولوژی را به خود اختصاص میدهد چرا که از میان میکروبهای شناخته شده فقط حدود ۱۷۰نوع میکروب، بیماریزا هستند و بقیه میکروبها تاکنون شناخته شده اند، میکروبهایی مفید میباشند.
ب) میکروبیولوژی غذایی: بسیاری از مواد غذایی مثل ماست یا پنیر به یاری میکروبها تولید می شوند.
ج) میکروبیولوژی صنعتی: در این گرایش از میکروبیولوژی از میکروبهای مفید برای تولید مواد صنعتی مانند اسیدها و کمپوست میکروبی (تهیه کود به یاری مواد زاید و زباله ها) استفاده میشود. همچنین از میکروبها در رفع آلودگیهای محیط زیست استفاده میگردد.
کاربرد این رشته آنقدر گسترده است که قابل ذکر نیست. محقق این گرایش از یک سو میتواند به بررسی کاربرد سلاحهای میکروبی و راههای پیشگیری از این سلاحها بپردازد و از سوی دیگر میتواند در کارخانههای عطر سازی مشغول باشد. میکروبیولوژی پایه و اساس بسیاری از علوم از قبیل بیوشیمی، بیوتکنولوژی، ژنتیک و پزشکی است. یکی از کاربردهای گرایش میکروبیولوژی در آزمایشگاههای تشخیص طبی است. میکروبیولوژی در تشخیص بیماری نیز اهمیت بسیاری دارد. در مواد غذایی و تولید مواد غذایی مختلف اثر میکروارگانیسمها بسیار قابل توجه است. همچنین گرایش میکروبیولوژی در کشاورزی بطور بسیار وسیعی در تشخیص آفات گیاهی، مبارزه با آفات گیاهی و ایجاد مقاومت مورد استفاده قرار میگیرد. در صنایع و معادن نیز برای استخراج فلزات سنگین و در تصفیه نفت در گوگردزدایی از نفت استفاده میشوند. در محافظت از محیط زیست، تصفیه فاضلابها و مبارزه بیولوژیک با عفونتها آلودگیهای فاضلابی حتی در علم نساجی نیز این علم به کار بشر آمده است و به تازگی در صنعت نساجی از میکروارگانیسمها برای تثبیت نشاسته و آهار دادن پارچه استفاده میشود.
%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده 99/09/28
%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/10/26
مرور آزمون 1و2 99/11/24
%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/12/22
%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده 1400/01/28
مرور آزمون 4و5 1400/02/25
جامع اول 1400/03/22
جامع دوم 1400/04/05
جامع سوم 1400/04/12
مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت میباشند) با شیوهای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .
درس |
مولف |
قیمت (تومان) |
---|---|---|
باکتری شناسی پزشکی |
استاد سعید بشارتی
|
390,000 |
قارچ شناسی پزشکی |
دکتر ستاره افشاری ( رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه تهران ) |
120,000 |
انگل شناسی |
احمد رضا براهیمی ( ارشد دانشگاه تربیت مدرس ) |
120,000 |
ایمنی شناسی |
مریم اکرمی بزرگی ( ارشد دانشگاه تهران ) |
140,000 |
ویروس شناسی |
دکتر محمد غلامی(رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس) حمزه چوبین (دکتری دانشگاه تربیت مدرس) |
120,000 |
زیست شناسی سلولی مولکولی |
دکتر محمد نژاد (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)
|
140,000 |
زبان عمومی |
دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ) |
120,000 |
جمع کل |
|
1.150.000 |
درس |
استاد |
رزومه استاد |
ساعت تدریس |
شهریه (تومان) |
---|---|---|---|---|
ویروس شناسی |
دکتر محمد غلامی |
رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس |
50 |
400000 |
ایمنی شناسی |
دکتر عقیل |
عضو هیئت علمی دانشگاه |
80 |
800000 |
قارچ شناسی |
دکتر ستاره افشاری |
رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه تهران |
30 |
240000 |
باکتری شناسی |
استاد بشارتی |
مولف کتاب درسنامه جامع میکروب شناسی پزشکی و مترجم کتاب روشهای بررسی آلودگی آب و غذا با همکاری انیستیتو پاستور |
70 |
700000 |
انگل شناسی |
دکتر عبدامجید قاسمیان |
رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس |
30 |
240000 |
زیست شناسی سلولی و مولکولی | استاد خانی | مدرس برتر کشوری زیست شناسی مولکولی و سلولی | 80 | 800000 |
زبان عمومی |
دکتر یعقوبی |
مولف بیش از 5 کتاب در زمینه کارشناسی ارشد و دکترا زبان انگلیسی |
70 |
700000 |
جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.
021 -88990039
آقای بشارتی |
کارشناسی ارشد باکتر شناسی پزشکی |
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)
موقعيتهاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي ارشد میکروب شناسی را ميتوان به چند دسته تقسيم نمود:
1. اشتغال در مراکز علمی تحقیقاتی
2. اشتغال در بيمارستان ها و کلينيک ها
3. کارشناسان میکروبیولوژی در پژوهشگاه نفت برای تحقیق بر روی میکروبهای نفتخوار یا گوگردزدایی، در بخش صنایع غذایی در کارخانههای کنسروسازی و کمپوت سازی و در صنایع بهداشتی مشغول به کار هستند.
4. استخدام در آزمایشگاههای کارخانجات تهیه مواد بهداشتی و غذایی برای تشخیص کیفیت و سلامت این مواد از نظر عدم آلودگی میکروبی، مراکز تهیه مواد دارویی مانند تهیه آنتیبیوتیکها و بالاخره کارخانجات تهیه اسیدها مانند اسید بوتریک و اسید استیک و حلالها مانند الکل و استون و مراکز تهیه واکسن مانند مؤسسه رازی و انستیتوپاستور ایران نیز میتوانند مراکز جذب فارغالتحصیلان این گرایشها باشند.
5. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس
درس |
ضریب |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|---|
ویروسی شناسی |
1/5 |
Medical microbiologyMedical microbiology |
ZinsserE. jawets |
باکتری شناسی |
5 |
MicrobiologyMicrobiologyZinsser microbiologyDiagnostic microbiologyMicrobiology |
Walker & et alJawetz& et alJoklike& et alFinegulld (Baily &scott)Murray |
ایمنی شناسی |
1/5 |
ایمنولوژیایمنولوژی |
ایوان رویتدکتر محمد وجگانی |
قارچ شناسی |
1 |
قارچ شناسی پزشکی جامعقارچ شناسی پزشکی و روشهای تشخیص آزمایشگاهیMedical Mycologyقارچ شناسی پزشکی (روشهای عملی) |
دکتر فریده زینی- دکتر امیر سید علی مهبد- دکتر امامی- انتشارات دانشگاه تهران- آخرین چاپدکتر شهلا شادزی- انتشارات گلبهار- اصفهان آخرین چاپRipoonاوانس و ریچاردسن ترجمه دکتر علیرضا خسروی |
انگل شناسی |
1 |
Medical PrasitologyBasic Clinical Parasitologyبیماریهای انگلی در ایران(جلد1) (بیماری های تک یاخته ای) |
Markell and Voge's 2006 توسط چند نفر از انگل شناسان به فارسی ترجمه شده است.Neva F.A. & Brown H.W چاپ 1993 آن توسط دکتر اطهری به فارسی ترجمه شده است.دکتر اسماعیل صائبی |
زیست سلولی و مولکولی |
1 |
Molecular cell biology |
H.Lodishو همکاران |
زبان عمومی |
3 |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
دانشگاه های پذیرش کننده |
---|---|---|
علوم پزشکی |
83 |
اراک(2)-اردبیل(4)-ارومیه(3)-اصفهان(4)-البرز(2)-اهواز(3)--ایلام(3)-بابل(2)-بقیه اله (1)-بوشهر(2)-تبریز(3)-تهران(3)دانگاه شاهد(4)-زاهدان(2)-زنجان(2)-شهرکرد(2)-شهیدبهشتی (3)-شیراز(3)-قزوین(3)-کردستان(2)-کرمان(4)-کرمانشاه(3)-گلستان(3)-گیلان(3)-مازندران(3)-مشهد(3)-موسسه سرم سازی رازی(3)-همدان(3)-یاسوج(3)-یزد(2)- |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
29 |
اراک(2)-ارومیه(1)-اصفهان(1)-البرز(1)-ایلام(1)-بابل (1)-بوشهر(1)-تبریز(1)--شاهد(1)-زاهدان(1)-زنجان(1)-شهرکرد(1)-بهشتی(1)-قزوین(1)-کردستان(0)-کرمانشاه(1)-گلستان(1)-مشهد(1)-همدان(1)-یزد(1) بقیه اله(3) موسسه سرم سازی رازی(1) |
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
- |
---- |
دانشگاه آزاد اسلامی |
- |
---- |
شبانة علوم پزشکی تهران |
- |
---- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة میکروب شناسی |
---|
کارشناسی: مکیروب شناسی- بیوشیمی- زیست شناسی (کلیه گرایشها)- علوم آزمایشگاهی- ایمنی شناسی- ویروس شناسی- انگل شناسی پزشکی- علوم آزمایشگاهی دامپزشکی- دکتری حرفه ای دامپزشکی- دکترای عمومی گروه پزشکی- دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی |
نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته میکروب شناسی
نام درس
|
رتبه 5(95)
|
رتبه 3(94)
|
رتبه 2(94) |
درصد درس باکتری شناسی |
55.81 |
65.65 |
63.96 |
درصد درس انگل شناسی
|
51.00 |
40.04 |
30.03 |
درصد درس قارچ شناسی |
27.20 |
58.91 |
26.93 |
درصد درس ویروس شناسی |
00 |
62.28 |
72.38 |
درصد درس ایمنی شناسی |
48.12 |
62.01 |
51.38 |
درصد درس زیست شناسی سلولی مولکولی
|
4.64 | 11.76 |
57.78 |
درصد درس زبان انگلیسی |
21.36 |
46.61 |
70.79
|
درصد درس هشتم |
00 |
00 |
00 |
درصد درس نهم |
00 |
00 |
00 |
سهمیه |
آزاد |
آزاد |
آزاد |
نمره |
35.65 |
234.22 |
252.63 |
نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد |
- |
- |
- |
نتیجه |
قبول |
قبول |
قبول |
دانشگاه |
- |
- |
تهران |
رتبه در سهمیه |
5 |
3 |
2 |
رتبه در کل |
5 |
3
|
2 |
- توضیحات :
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: کارشناسی ارشد
- بازدید: 31378
اپیدمی گرچه اسمی غیر پارسی است اما برای بسیاری از مردم کوچه و بازار کلمه اپیدمی یا فراگیری فقط برای بیماریهای واگیردار استفاده نمیشود بسیاری از موضوعات اجتماعی و فرهنگی هستند که وقتی بین مردم فراگیر میشوند میگویند این موضوع به صورت اپیدمی در آمده، مانند استرس قبل از کنکور. در علم پزشکی اپیدمیولوژی توزیع و دینامیسم بیماریها را در جامعه انسانی مطالعه میکند و از بهترین و ضروریترین ابزار تحقیق در پژوهشهای پزشکی بشمار می آید. نظر به ارتباط تنگاتنگ این علم با تحقیقات پزشکی الزاما محل اجرای این برنامه آموزشی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پزشکی قرار می گیرد، استفاده از روشهای اپیدمیولوژی بعد جدیدی به مطالعات پزشکی می-دهد و در شناخت پدیده های پزشکی و بهداشتی بصیرتی عمیق را برای محقق پدید میآورد.
هدف آن تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد است که توانایی تجزیه و تحلیل و کاربرد مسایل اپیدمیولوژیک را داشته باشد. نقش اپیدمیولوژی در علوم پزشکی تعیین کننده و از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد. اساسا اپیدمیولوژی جز لاینفک تحقیقات پزشکی است و بدون استفاده ا زآن هیچ یک از تحقیقات پزشکی که به جان انسانها ارتباط دارد نمیتواند مطمئن و اعتماد پذیر باشد.
برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید
درس | مؤلف | قیمت (تومان) |
زبان عمومی (جزوه ) | دکتر امین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاه تهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ) | 120.000 |
زبان (جزوه +DVD تدریس کلاسی) | دکتر یعقوبی (مؤلف بیش از 5 کتاب در زمینه کارشناسی ارشد و دکتری زبان انگلیسی ) | 300,000 |
درس | استاد مربوطه | قیمت (تومان) |
زبان | دکتر یعقوبی (مؤلف بیش از 5 کتاب در زمینه کارشناسی ارشد و دکتری زبان انگلیسی ) | 1000,000 |
در دست تهیه
براي دانلود نمونه سوالات سالهاي گذشته کليک نماييد (سال 97-96)
موقعيتهاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي ارشد اپیدمیولوژی را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:
1. اشتغال در مراکز علمی تحقیقاتی
2. اشتغال در بيمارستان ها و کلينيک ها
3. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس
درس |
ضریب |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|---|
مبانی اپیدمیولوژی |
2.5 |
مبانی اپیدمیولوژیدرسنامه طب پیشگیری و پزشکی اجتماعیاپیدمیولوژی گوردیساپیدمیولوژی گوردیسدرس نامه پزشکی پیشگیری و پزشکی اجتماعی ویراست 21 |
مازند- مترجم: دکتر ناصری و دکتر ملک افضلی نشر دانشگاهیترجمه دکتر شجاعی تهرانیمترجم: دکتر حسین صباغیان و دکتر کوروش هلاکوئی نائینی- ویرایش چهارم- انتشارات گپ سال1389مترجم: دکتر حسین صباغیان و دکتر کوروش هلاکوئی نائینی- ویرایش چهارم- انتشارات گپ سال 1389ترجمه دکتر کورش هلاکوئی نائینی، دکتر قباد مرادی و همکاران- تنتشارات گپ- سال چاپ 1394 |
مقدمات آمار زیستی |
2 |
روشهای آماری و شاخصهای بهداشتی |
دکتر کاظم محمد و دکتر ملک افضلی |
اصطلاحات پزشکی |
1.5 |
فرهنگ جامع همه گیر شناسی (فرهنگ اپیدمیولوژی دکتر ناصری) |
دکتر کیومرث ناصری- ویرایش اول- انتشارات گپ سال 1389 |
بهداشت عمومی |
2 |
راهنمایی واکسیناسیون (آخرین چاپ) کتاب جامع بهداشت عمومی(آخرین چاپ) |
انتشارات وزارت بهداشت انتشارات ارجمند |
اپیدمیولوژی بیماریها |
2 |
راهنمای کنترل بیماریهای واگیردار انسانمرجع اپیدمیولوژی بیماری های شایع ایران- جلد اول ( بیماری های واگیر دار)مرجع اپیدمیولوژی بیماری های شایع ایران - جلد دوم (بیماری های غیر واگیر دار) مرجع اپیدمیولوژی بیماری های شایع ایران- جلد سوم (سرطان ها) |
ترجمه دکتر حسین صباغیان- ویرایش نوزدهم انتشارات گپ- 1389شورای نویسندگان با سرپرستی دکتر پروین یاوری ، جلد اول، بیماری های واگیر، انتشارات گپ-1392شورای نویسندگان با سرپرستی دکتر پروین یاوری، جلد اول، بیماری های واگیر دار، انتشارات گپ-1393شورای نویسندگان با سرپرستی دکتر پروین یاوری، جلد اول، بیماری های واگیر دار، انتشارات گپ- 1393 |
زبان عمومی |
3 |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
دانشگاه های پذیرش کننده |
---|---|---|
علوم پزشکی (عادی) |
82 |
ایران (6)- ایلام (5)- ارومیه (4)- تهران (6)- تبریز (5)- رفسنجان (3)- شیراز (4)- شهید بهشتی (3)- کرمان (6)- کردستان (4)- همدان (6)- یزد (5)-اصفهان(5)-زاهدان(5)-شهر کرد(3)، کرمانشاه(4)-مشهد(4)-شاهرود(4) |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
20 |
ایران(2)-ایلام(2)- شهید بهشتی(1)-یزد(1)-شهر کرد(1)-شیراز(3)-کردستان(1)-کرمانشاه(2)-ارومیه (1)-اصفهان(2)-بقیه ا..(4)-تبریز(1)-زاهدان(2) |
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
- |
---- |
دانشگاه آزاد اسلامی |
- |
---- |
شبانة علوم پزشکی تهران |
- |
---- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة اپیدمیولوژی |
---|
کلیه کارشناسی های علوم پزشکی- انگل شناسی- آمار (کلیه گرایش ها)- دکترای حرفه ای دامپزشکی- دکترای عمومی گروه پزشکی-داروسازی-دندانپزشکی-مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر |
نام درس | رتبه1(91) | رتبه3(94) | رتبه39(95) |
---|---|---|---|
درصد درس مبانی اپیدمیولوژی |
82.22 | 73.33 | 68.77 |
درصد درس اصطلاحات پزشکی |
80.56 | 77.78 | 59.16 |
درصد درس اپیدمیولوژی بیماریها |
85.19 | 77.78 | 81.94 |
درصد درس بهداشت عمومی |
68.06 | 58.33 | 72.38 |
درصد درس مقدمات آمار زیستی |
76.39 | 88.89 | 75.0 |
درصد درس زبان انگلیسی |
59.17 | 31.67 | 1.99 |
درصد درس هفتم |
00 | 00 | 00 |
درصد درس هشتم |
00 | 00 | 00 |
درصد درس نهم |
00 | 00 | 00 |
سهمیه |
آزاد | آزاد | آزاد |
نمره |
325 | - | 60.28 |
نتیجه |
قبول | قبول | قبول |
دانشگاه |
تهران | - | کرمان |
رتبه کل |
1 | 3 | 39 |
- توضیحات :
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: کارشناسی ارشد
- بازدید: 31274
خون یک ماده حیاتی است، گرچه اهمیتی ویژه دارد اما نتوانسته در حیات موجودات جای آب را به خود اختصاص دهد. آب اصلی ترین ماده ای است که بخش عمده ای از خون را تشکیل میدهد اما بحث ما درباره رشته های که به مسائل بسیار مهم و جزئی می پردازد . از آنجا که در تشخیص بیماریهای خون بررسیهای آزمایشگاهی نقش مهم دارد و در درمان این قبیل بیماریها نیاز به انواع فرآورده های خونی می باشد. همچنین با توجه به پیشرفتهای وسیعی که در زمینه خون شناسی صورت گرفته و به منظور تامین نیروی انسانی لازم در رشته خون شناسی آزمایشگاهی و بانک خون و انجام خدمات آزمایشگاهی بیماریهای خونی ، دوره کارشناسی ارشد خون شناسی آزمایشگاهی و بانک خون در دانشگاه های واجد شرایط دایر می گردد.
برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید
%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده 99/09/28
%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/10/26
مرور آزمون 1و2 99/11/24
%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/12/22
%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده 1400/01/28
مرور آزمون 4و5 1400/02/25
جامع اول 1400/03/22
جامع دوم 1400/04/05
جامع سوم 1400/04/12
مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت میباشند) با شیوهای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .
درس |
مولف |
قیمت (تومان) |
---|---|---|
خون شناسی |
جواد احمدی( ارشد تربیت مدرس) علی اصغر زاده ( ارشد دانشگاه مشهد) |
150,000 |
بانک خون |
جواد احمدی( ارشد تربیت مدرس) علی اصغر زاده ( ارشد دانشگاه مشهد) |
110,000 |
بیوشیمی |
دکتر علی جهانبازی ( دکتری دانشگاه شهید بهشتی ) و نازنین وزیری تبار ( کارشناس ارشد تربیت مدرس ) |
150,000 |
زیست شناسی سلولی مولکولی |
دکتر علی بزرگمهر ( رتبه 1 کارشناسی ارشد و رتبه 1 دکتری ) |
140,000 |
ایمنی شناسی |
مریم اکرمی بزرگی ( ارشد دانشگاه تهران ) |
140,000 |
زبان عمومی |
دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ) |
120,000 |
جمع کل |
|
810,000 |
درس |
استاد |
رزومه استاد |
ساعت تدریس |
شهریه (تومان) |
---|---|---|---|---|
خون شناسی بانک خون |
دکتر مرتضی یافتیان |
(عضوهیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی) |
100 |
800000 |
بیوشیمی |
دکتر محمدنژاد |
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مولف و مترجم بیش از 10 کتاب در زمینه سلولی و مولکولی و بیوشیمی |
90 |
900000 |
زیست شناسی سلولی مولکولی |
دکتر محمدنژاد |
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مولف و مترجم بیش از 10 کتاب در زمینه سلولی و مولکولی و بیوشیمی |
90 |
900000 |
ایمنی شناسی |
دکتر پور غلامی |
(عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان) |
80 |
800000 |
زبان عمومی |
دکتر یعقوبی |
مولف بیش از 5 کتاب در زمینه کارشناسی ارشد و دکتری زبان انگلیسی |
70 |
700000 |
شهریه کل دروس 4,100,000 تومان
جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.
021 -88990039
دکتر فخرالدین صبا | رتبه 1 کارشناسی ارشد، رتبه 1 دکتری هماتولوژی و بانک خون، دانشگاه تربیت مدرس |
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)
موقعيت هاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي ارشد هماتولوژی راميتوان به چند دسته تقسيم نمود:
1. اشتغال در مراکز علمی تحقیقاتی
2. اشتغال دربيمارستان هاو کلينيک ها (انجام کارهای آزمایشگاهی برای کمک به تشخیص بیماریهای خونی و تهیه خون و فرآوردههای آن).
3. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس.
درس |
ضریب |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|---|
خون شناسی و بانک خون |
4 |
Essential HematologyClinical DiagnosisPractical HematologyText book of Blood BankingAnd Transfusion Medicineخون شناسی پزشکی |
HoffbrandDavidson & HenryDacieSally.V. Rudmannمجتبی طبرستانی؛ جلد 1و2، مشهد، نشر سنبله، 1388 |
بیوشیمی |
1 |
Biochemistry- StryerPrinciples of BiochemistryText book of Biochemistry |
-- Devlin |
زیست شناسی سلولی و مولکولی |
1 |
Molecular cell biology |
H.Lodish و همکاران |
زبان عمومی |
3 |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
دانشگاه های پذیرش کننده |
---|---|---|
علوم پزشکی |
53 |
اهواز(4)- تهران (3)- شهید بهشتی (3)- مشهد (4)-ایران(3)-بوشهر(2)-کرمان(5)-تربیت مدرس(5)- سازمان انتقال خون ایران(6)- شیراز(3)-تبریز(9)-بیرجند(5) |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
12 |
بوشهر(1)-شهیدبهشتی(1)-مشهد(2)-تربیت مدرس(1)-تبریز(2)-اهواز(2)-ایران(1)-کرمان(2) |
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
- |
---- |
دانشگاه آزاد اسلامی |
- |
---- |
شبانة علوم پزشکی تهران |
- |
---- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة خون شناسی آزمایشگاهی و بانک خون (هماتولوژی) |
---|
کارشناسی: علوم آزمایشگاهی- ایمنی شناسی- زیست شناسی (کلیه رشته ها)- ویروس شناسی- میکروب شناسی- بیوشیمی و ژنتیک- زیست پزشکی( Biomedical Science)
|
نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته خون شناسی (هماتولوژی)
نام درس
|
رتبه14(95) | رتبه12(94) |
رتبه1(91) |
درصد درس خون شناسی و بانک خون |
62.42 | 69.57 |
77.22 |
درصد درس بیوشیمی |
26.43 | 51.38 |
73.33 |
درصد درس زیست شناسی سلولی مولکولی |
48.12 | 52.18 |
31.11 |
درصد درس ایمنی شناسی |
102 | 69.65 |
86.67 |
درصد درس زبان عمومی
|
46.60 | 48.33 |
58.33 |
درصد درس ششم |
00 | 00 |
00 |
درصد درس هفتم |
00 | 00 |
00 |
درصد درس هشتم |
00 | 00 |
00 |
درصد درس نهم |
00 | 00 |
00 |
سهمیه |
آزاد | ازاد |
آزاد |
نمره |
70.6 | 243 |
316 |
نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد |
- | - |
235.75 |
نتیجه |
قبول | قبول |
قبول |
دانشگاه |
- | - |
تهران |
رتبه در سهمیه |
- | - |
1 |
رتبه در کل |
14 | 12 |
1 |
- توضیحات :
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: کارشناسی ارشد
- بازدید: 33465
%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده 99/09/28
%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/10/26
مرور آزمون 1و2 99/11/24
%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/12/22
%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده 1400/01/28
مرور آزمون 4و5 1400/02/25
جامع اول 1400/03/22
جامع دوم 1400/04/05
جامع سوم 1400/04/12
مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت میباشند) با شیوهای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .
درس |
مولف |
قیمت (تومان) |
---|---|---|
ویروس شناسی |
دکتر محمد غلامی(رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس)حمزه چوبین (دکتری دانشگاه تربیت مدرس) |
120,000 |
باکتری شناسی |
دکتر عبدالمجید قاسمیان (رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس) |
110,000 |
انگل شناسی |
دکتر رستمی ( رتبه 6 دکتری، دکترای دانشگاه شهید بهشتی ) |
110,000 |
ایمنی شناسی |
مریم اکرمی صومعه بزرگی ( کارشناسی ارشد دانشگاه تهران) |
140,000 |
زیست سلولی و مولکولی |
دکتر علی بزرگمهر ( رتبه 1 کارشناسی ارشد و رتبه 1 دکتری دانشگاه تهران) |
140,000 |
زبان عمومی |
دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ) |
120,000 |
جمع کل |
|
740,000 |
درس |
استاد |
رزومه استاد |
ساعت تدریس |
شهریه (تومان) |
---|---|---|---|---|
ویروس شناسی |
دکتر محمد غلامی |
رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس |
50 |
400000 |
ایمنی شناسی |
دکتر پورغلامی |
(عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان) |
80 |
800000 |
قارچ شناسی |
دکتر ستاره افشاری |
رتبه 2 دکتری، دکتری دانشگاه تهران |
30 |
240000 |
باکتری شناسی |
دکتر عبدالمجیدقاسمیان |
رتبه 1 دکتری، دکتری دانشگاه تربیت مدرس |
90 |
720000 |
انگل شناسی |
دکتر رستمی |
رتبه 14 دکتری شهید بهشتی |
35 |
280000 |
بیوشیمی |
دکتر سعید خسرو پور |
دانشجوی دکتری بیوشیمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مولف کتاب ضروریات بیوشیمی، مولف مجموعه تست های طبقه بندی شده ارشد و دکتری بیوشیمی |
100 |
800000 |
زیست سلولی و مولکولی |
استاد خانی |
مدرس برتر کشوری زیست شناسی سلولی و مولکولی |
100 |
880000 |
زبان عمومی |
دپارتمان زبان |
|
80 |
560000 |
شهریه کل دروس 4680000 تومان
جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.
021 -88990039
در دست تهیه
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)
موقعيتهاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي ارشد ویروس شناسی را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:
1. اشتغال در مراکز علمی تحقیقاتی
2. اشتغال در بيمارستان ها و کلينيک ها
3. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس
درس |
ضریب |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|---|
ویروسی شناسی |
3 |
Medical microbiologyMedical microbiology |
E. jawetzzinsser |
باکتری شناسی |
1 |
MicrobiologyMicrobiologyZinsser microbiologyDiagnostic microbiologyMicrobiology |
Walker & et alJawetz& et alJoklike& et alFinegulld (Baily &scott)Murray |
قارچ شناسی |
0 |
قارچ شناسی پزشکیقارچ شناسی پزشکی جامعقارچ شناسی پزشکی و روشهای تشخیص آزمایشگاهیMedical Mycologyقارچ شناسی پزشکی (روشهای عملی) |
دکتر مسعود امامی- دکتر کرد بچه- دکتر کرد بچه- دکتر مقدمی- دکتر زینی- انتشارات دانشگاه تهران- چاپ پنجم 1375دکتر فریده زینی- دکتر امیر سید علی مهبد- دکتر امامی- انتشارات دانشگاه تهران- چاپ 1388دکتر شهلا شادزی- انتشارات گلبهار- اصفهان چاپ ششمRipoonاوانس و ریچاردسن ترجمه دکتر علیرضا خسروی |
انگل شناسی |
1 |
Medical parasitologyBasic clinical parasitologyبیماریهای انگلی در ایران ( جلد 1) (بیماریهای تک یاخته ای) |
Markell and voge’s 2006 توسط چند نفر از انگل شناسان به فارسی ترجمه شده استNeva F.A& brown H.W چاپ 1993 آن توسط دکتر اطهری به فارسی ترجمه شده استدکتر اسماعیل صائبی |
ایمنی شناسی |
2 |
ایمنولوژیایمنولوژی |
ایوان رویتدکتر محمد وجگانی |
زیست سلولی مولکولی |
1/5 |
Molecular cell biology |
H.Lodishو همکاران |
زبان عمومی |
3 |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
دانشگاه های پذیرش کننده |
---|---|---|
علوم پزشکی |
41 |
تربیت مدرس(5)-تهران (3)-شیراز(2)-کرمان(4)-گلستان(6)-موسسه سرم رازی(4)-ایران(3)-لرستان(3)-مشهد(4) همدان(3) کرمان(4) شیراز(2) تبریز (2) اهواز(2) |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
13 |
گلستان(3)-مشهد(1) ایران(2) تربیت مدرس(1) تهران(1) شیراز(1) لرستان(2) موسسه سرم سازی رازی(2) |
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
- |
---- |
دانشگاه آزاد اسلامی |
- |
---- |
شبانة علوم پزشکی تهران |
- |
---- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشته ویروس شناسی پزشکی |
---|
کارشناسی: میکروب شناسی- انگل شناسی پزشکی- حشره شناسی پزشکی- زیست شناسی (کلیه گرایشها)- علوم آزمایشگاهی- بیوشیمی- ایمنی شناسی- علوم آزمایشگاهی- دامپزشکی- دکترای حرفه ای دامپزشکی- دکترای عمومی گروه پزشکی- دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی |
کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته ویروس شناسی پزشکی سال 91
توضیحات |
رتبه5 (95) |
رتبه 7(94) |
رتبه3 (91) |
درصد درس ویروس شناسی |
95.19 |
94.26 |
81.48 |
درصد درس باکتری شناسی |
63.51
|
3.00- |
47.22 |
درصد درس قارچ شناسی |
39.98 |
10.01 |
33.33 |
درصد درس انگل شناسی |
92.73 |
35.35 |
88.89 |
درصد درس ایمنی شناسی |
96.22 |
54.93 |
79.17 |
درصد درس زیست شناسی سلولی مولکولی |
29.74 |
28.61
|
8.33 |
درصد درس زبان انگلیسی |
2136 |
62.92 |
16.67 |
درصد درس نهم |
00 |
00 |
00 |
سهمیه |
آزاد |
آزاد |
آزاد |
نمره |
- |
- |
247 |
نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد |
68.72 |
213.17 |
138.20 |
نتیجه |
قبول |
قبول |
قبول |
دانشگاه |
تهران
|
- |
تهران دانشکده بهداشت |
رتبه در سهمیه |
5 |
7 |
3 |
رتبه در کل |
5 |
7 |
3 |
- توضیحات :
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: کارشناسی ارشد
- بازدید: 64284
برای دانلود سرفصل آزمون های آزمایشی کلیک کنید
%25 اول طبق سرفصل های اعلام شده 99/09/28
%25 دوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/10/26
مرور آزمون 1و2 99/11/24
%25سوم طبق سرفصل های اعلام شده 99/12/22
%25چهارم طبق سرفصل های اعلام شده 1400/01/28
مرور آزمون 4و5 1400/02/25
جامع اول 1400/03/22
جامع دوم 1400/04/05
جامع سوم 1400/04/12
مولفین بسته های آموزشی (که رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد و دکترای وزارت بهداشت میباشند) با شیوهای متفاوت نگارش بسته ها را به انجام رسانده اند به نحوی که درسنامه جامع را با تلفیقی از مطالب رفرنسهای وزارت بهداشت تالیف نموده اند و نکات کلیدی و تستی را نیز به درسنامه جامع افزوده اند که سبب افزایش کیفیت علمی درسنامه گردیده است و در پایان هر فصل نیز تست های 10 سال اخیر آزمون وزارت بهداشت با پاسخ نامه تشریحی تدوین شده است به نحوی که داوطلب با مطالعه بسته های آموزشی موسسه در واقع مطالب کل منابع وزارت بهداشت برای هر درس را به طور جامع مرور و جمع بندی نموده و نکات کلیدی و تستی را به طور مفهومی درک مینماید .
درس |
مولف |
قیمت (تومان) |
---|---|---|
ژنتیک(پایه و مولکولی- انسانی- پزشکی) |
دکتر ذکری |
150,000 |
بیوشیمی عمومی |
دکترعلی جهانبازی (دکتری دانشگاه شهید بهشتی ) و نازنین وزیری تبار ( کارشناس ارشد تربیت مدرس ) |
150,000 |
زیست شناسی سلولی مولکولی |
دکترعلی بزرگمهر ( رتبه 1 کارشناسی ارشد و رتبه 1 دکتری) |
140,000 |
زبان عمومی |
دکترامین تشکر( رتبه 8دکتری، دکتری دانشگاهتهران، مترجم زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش ) |
120,000 |
جمع کل |
|
560,000 |
درس |
استاد |
رزومه استاد |
ساعت تدریس |
شهریه (تومان) |
---|---|---|---|---|
بیوشیمی |
دکتر محمدنژاد |
رتبه1 دکترا و کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی |
100 |
800,000 |
ژنتیک(پایه، مولکولی، پزشکی و انسانی) |
دکتر سارلی |
دکتر زکی |
100 |
800,000 |
زیست شناسی سلولی مولکولی |
دکتر محمدنژاد |
رتبه1 دکترا و کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران |
100 |
880,000 |
زبان عمومی |
دکتر یعقوبی |
مولف بیش از 5 کتاب در زمینه زبان انگلیسی برای کارشناسی ارشد و دکتری |
80 |
560,000 |
شهریه کل دروس 304,0000 تومان
جهت ثبت نام و اطلاع از برنامه کلاسها با واحد ثبت نام موسسه تماس حاصل فرمائید.
021 -88990039
آقای پوریا خانی | کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی، دانشگاه علوم پزشکی ایران |
برای دانلود نمونه سوالات سالهای گذشته کلیک کنید (سال 97-96)
موقعيتهاي شغلي فارغ التحصيلان کارشناسي ارشد ژنتیک را مي توان به چند دسته تقسيم نمود:
1. این افراد میتوانند در مراکز تحقیقاتی وزارت بهداشت و درمان فعالیت نموده و سیستمهای پیشگیری و درمان بیماریهای ژنتیکی را راه اندازی کنند و از بروز این دسته از بیماریهای ژنتیکی جلوگیری نمایند. همچنین در پیشگیری و درمان بیماران ژنتیکی مؤثر باشند. در ضمن فارغ التحصیلان این رشته در پزشک قانونی نیز میتوانند حضوری فعال داشته باشند.
2. فارغالتحصیلان کارشناسی ارشد این رشته میتوانند بهترین نیرو برای فعالیت در آزمایشگاههای ژنتیک باشد، زیرا این دسته آزمایشها بسیار تخصصی بوده و متخصصان ژنتیک باید در این زمینه فعالیت کنند.
3. در حال حاضر فارغ التحصیلان این رشته در مقطع دکترا میتوانند به ویژه در بخش خصوصی با دایرکردن آزمایشگاه و کلینیک ژنتیک پزشکی فعالیت چشمگیری داشته باشند.(یعنی فارغالتحصیلان این رشته در صورت گرفتن مدرک دکتری از وزارت بهداشت میتوانند مجوز آزمایشگاه دریافت کنند).
4. تدريس در دانشگاه به عنوان هيئت علمي و حق التدريس
درس |
ضریب |
مرجع معرفی شده |
مولفین و مترجمین |
---|---|---|---|
بیوشیمی |
1 |
Principles of BiochemistryText book of BiochemistryBiochemistry |
LehningerDevlinStryer |
ژنتیک |
5 |
اصول ژنتیک پزشکی امریEmeryژنتیک مولکولی پزشکی(در هزاره سوم)جلد 1 و 2Medical molecular geneticsPrinciples of Genetics |
ترجمه و تالیف دکتر محمد رضا نوری دلوئی- ویرایش چهاردهم-چاپ نخست(چاپ هفتم پیاپی) برگزیده کتاب فصل1386 و برگزیده تقدیر 1388 جمهوری اسلامی ایران- انشارات جامعه نگرتالیف:دکتر محمدرضا نوری دلوئی-انتشارات سامر- سال1388(کتاب برگزیده فصل388 و برگزیده کتاب سال 1389جمهوری اسلامی ایران)Oxford university Press- oxford last editionHoffee, Patrica A.last edition |
زیست شناسی سلولی و مولکولی |
2 |
Molecular cell biology |
H.lodish و همکاران |
زبان عمومی |
3 |
1. Anderson, A. Active Skills for Reading ( Vols. 1-4).2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading.3.English for the students of Medicine.4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing.5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills.6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). |
USA: Thompson. 2008McGraw-Hill. 2007Atai, M.R. Shoja, J.Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. SAMT.2013 (1391).Cambridge Uni. Press.2000.Tehran: Jangal Publications.Cambridge University Press. |
دانشگاه |
ظرفیت پذیرش |
دانشگاه های پذیرش کننده |
---|---|---|
علوم پزشکی |
55 |
اصفهان(3)- بابل (3)- یزد(4)- تهران(4)- شهید بهشتی(3)- شیراز (3)- شهرکرد (3)- علوم بهزیستی(4)-مشهد(3)- ایران(4)-ابندرعباس(4)-بقیه اله(1)-تربیت مدرس(5)-تبریز(4)-کرمان(3)-گلستان(4) |
ظرفیت مازاد(پرداخت شهریه) |
21 |
اصفهان(1)-ایران(1)-بابل(1)-بقیه اله (2)-تبریز(3)-بندرعباس(2)-تربیت مدرس(2)-شهرکرد(1)-شیراز(1)-علوم بهزیستی و توان بخشی(1)-بهشتی(1)-مشهد(1)-یزد (4) |
شعب بینالملل دانشگاه های علوم پزشکی |
- |
---- |
دانشگاه آزاد اسلامی |
- |
---- |
شبانة علوم پزشکی تهران |
- |
---- |
مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون کارشناسی ارشد رشتة ژنتیک انسانی |
---|
کارشناسی: زیست شناسی (کلیهگرایشها)- بیوتکنولوژی- ویروس شناسی- انگل شناسی پزشکی- ژنتیک- بیوشیمی- ایمنی شناسی- میکروب شناسی- تغذیه- علوم آزمایشگاهی- مامائی- دکتری عمومی حرفه ای پزشکی- دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی و دکترای حرفه ای دامپزشکی |
نمونه کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته ژنتیک انسانی (مچمعه علوم آزمایشگاهی)
نام درس
|
رتبه 7(95)
|
رتبه 11(94) |
درصد درس زیست شناسی سلولی و مولکولی |
91.93 |
78.10 |
درصد درس بیوشیمی عمومی
|
87.18 |
74.06 |
درصد درس ژنتیک |
90.85 |
76.76 |
درصد درس زبان عمومی |
77.37 |
81.50 |
درصد شیمی آلی وعمومی
|
0.0 |
0.0 |
درصد درس میکروب شناسی
|
0.0 |
0.0 |
درصد درس هفتم |
00 |
00 |
درصد درس هشتم |
00 |
00 |
درصد درس نهم |
00 |
00 |
سهمیه |
آزاد |
آزاد |
نمره آخرین فرد پذیرفته شده درسهمیه آزاد |
865.47 |
266.84 |
نتیجه |
قبول |
قبول |
دانشگاه |
تهران |
- |
رتبه در سهمیه |
- |
- |
رتبه در کل |
7 |
11 |